השיחה הידועה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 10 בתים ,  15 במאי 2016
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
לאחר השיחה בכ"ח ניסן, נזכר רמי באותו אירוע - וכתב לרבי את הסיפור, וסיים בכאב: "ואני שואל, רבונו של עולם! ולו רק בגלל ילד יהודי אחד שאחרי אלפיים שנה ש"אותותינו לא ראינו" - שכלתה נפשו בציפייה למשיח האם אין זה מן הראוי שתבוא כבר הגאולה על-ידי מלך המשיח?!...". ועל כך ענה הרבי: {{ציטוטון|והרי זו טענתי בשיחה הידועה, אזכיר על הציון}}.}}, ומאז התקבל כינוי זה ביחס לשיחה.
לאחר השיחה בכ"ח ניסן, נזכר רמי באותו אירוע - וכתב לרבי את הסיפור, וסיים בכאב: "ואני שואל, רבונו של עולם! ולו רק בגלל ילד יהודי אחד שאחרי אלפיים שנה ש"אותותינו לא ראינו" - שכלתה נפשו בציפייה למשיח האם אין זה מן הראוי שתבוא כבר הגאולה על-ידי מלך המשיח?!...". ועל כך ענה הרבי: {{ציטוטון|והרי זו טענתי בשיחה הידועה, אזכיר על הציון}}.}}, ומאז התקבל כינוי זה ביחס לשיחה.


השיחה נאמרה ביום חמישי אור לכ"ח ניסן תנש"א לאחר [[תפילת מעריב]]{{הערה|השיחה נאמרה בהפתעה גמורה, ולכן אפילו הרמקול לא היה מונח על גבי 'סטענד' - מעמיד כרגיל.}}, וגרמה לזעזוע עמוק אצל חסידי חב"ד ולהתעוררות רבה בכל רחבי העולם בנושא הבאת הגאולה. יוזמות ופעולות רבות בקשר לזירוז הגאולה נעשו בעקבותיה, וחלקם זכו להתייחסויות חיוביות ועידודים מהרבי.
השיחה נאמרה ביום חמישי אור לכ"ח ניסן תנש"א לאחר [[תפילת מעריב]]{{הערה|השיחה נאמרה בהפתעה, ולכן אפילו הרמקול לא היה מונח על גבי 'סטנד' - מעמיד - כרגיל.}}, וגרמה לזעזוע עמוק אצל חסידי חב"ד ולהתעוררות רבה בכל רחבי העולם בנושא הבאת הגאולה. יוזמות ופעולות רבות בקשר לזירוז הגאולה נעשו בעקבותיה, וחלקם זכו להתייחסויות חיוביות ועידודים מהרבי.


==תוכן השיחה==
==תוכן השיחה==
שורה 89: שורה 89:
בשיחות ה[[שבת]]ות שלאחר מכן התייחס הרבי לכך, ואף הסביר שדרך זו היא "[[הדרך הישרה]]" לפעול את ההתגלות. בשיחת ש"פ בלק הוסיף הרבי ואמר שלימוד ענייני הגאולה נצרך לא רק בתור סגולה לפעול את ביאת המשיח, אלא גם בשביל "לחיות" בענייני הגאולה, כי כאשר השכל נעשה ממולא וחדור בהבנה והשגה בעניני משיח וגאולה שבתורה, הרי מהשכל זה מתפשט וחודר גם ברגש הלב, ועד [[לחיות גאולה|להנהגה בפועל]] במחשבה דיבור ומעשה באופן המתאים לזמן מיוחד זה.
בשיחות ה[[שבת]]ות שלאחר מכן התייחס הרבי לכך, ואף הסביר שדרך זו היא "[[הדרך הישרה]]" לפעול את ההתגלות. בשיחת ש"פ בלק הוסיף הרבי ואמר שלימוד ענייני הגאולה נצרך לא רק בתור סגולה לפעול את ביאת המשיח, אלא גם בשביל "לחיות" בענייני הגאולה, כי כאשר השכל נעשה ממולא וחדור בהבנה והשגה בעניני משיח וגאולה שבתורה, הרי מהשכל זה מתפשט וחודר גם ברגש הלב, ועד [[לחיות גאולה|להנהגה בפועל]] במחשבה דיבור ומעשה באופן המתאים לזמן מיוחד זה.


הרב [[חיים גוטניק]] שלח מכתב לרבי בו שאל מה העבודה הנדרשת ממנו עכשיו, הרבי השיב לשלוח לו את השיחה שאמר באותה שבת, פרשת תזריע מצורע, בו מסביר שהדרך הישרה להביא את משיח הוא על ידי לימוד עניני גאולה ומשיח{{הערה|[http://chabad.info/moshiach/%D7%9B%D7%97-%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%9F-%D7%94%D7%9E%D7%9B%D7%AA%D7%91-%D7%94%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%92%D7%95%D7%98%D7%A0%D7%99%D7%A7-%D7%95%D7%94%D7%9E/ המכתב המיוחד של הרב גוטניק, והמענה של הרבי] {{אינפו|}}}}
הרב [[חיים גוטניק]] שלח מכתב לרבי בו שאל מה העבודה הנדרשת ממנו עכשיו, הרבי השיב לשלוח לו את השיחה שאמר באותה שבת, פרשת תזריע מצורע, בו מסביר שהדרך הישרה להביא את משיח הוא על ידי לימוד עניני גאולה ומשיח{{הערה|[http://chabad.info/moshiach/%D7%9B%D7%97-%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%9F-%D7%94%D7%9E%D7%9B%D7%AA%D7%91-%D7%94%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%92%D7%95%D7%98%D7%A0%D7%99%D7%A7-%D7%95%D7%94%D7%9E/ המכתב המיוחד של הרב גוטניק, והמענה של הרבי] {{אינפו|}}}}.


==ראו גם ==
==ראו גם ==

תפריט ניווט