השיחה הידועה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,474 בתים ,  14 במאי 2016
אין תקציר עריכה
(פתיח ועוד)
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
==תוכן השיחה==
==תוכן השיחה==
[[קובץ:כינוס חרום.jpg|שמאל|ממוזער|250px|מודעה לכינוס חרום שהתקיים בכפר חב"ד בעקבות השיחה]]
[[קובץ:כינוס חרום.jpg|שמאל|ממוזער|250px|מודעה לכינוס חרום שהתקיים בכפר חב"ד בעקבות השיחה]]
בתחילת השיחה דיבר הרבי על הזמן שבו עומדים, מוצאי ז"ך בניסן, שעניינו הוא שלוש פעמים שלוש פעמים שלוש, שזוהי חזקה משולשת, וכן זהו ליל כ"ח ניסן, ועד שלאחר מכן זהו כ"ט - יום שהוא "מחר חודש" (ערב [[ראש חודש]]), ולאחר שני ימי ראש חודש, יגיע [[ב' אייר]] - [[לכתחילה אריבער]]. ולבד זאת שנמצאים בשנת "אראנו נפלאות", ובקשר עם הגאולה ועם מצוות הצדקה.
את השיחה פתח [[הרבי]] באומרו: {{ציטוטון|בעמדנו ב"'''יום זכאי'''"  (בכלל, ובפרט) בנוגע לעניין הכי עיקרי ד[[גאולה האמיתית והשלימה]], – מצד כו"כ ענינים: כללות [[תנש"א|השנה]], כללות [[ניסן|החודש]] וכללות השבוע, וגם היום הפרטי בחודש והיום הפרטי בשבוע, כולל ובמיוחד מצד ענינו של היום והשבוע ב[[ספירת העומר]], "מצוה למימני יומי ומצוה למימני שבועי" – יש לעורר ולהזכיר ולהדגיש עוד הפעם על דבר גמר ושלימות מעשינו ועבודתינו להבאת הגאולה האמיתית והשלימה}}.
 
לאחר ההסבר על מעלת הזמן שבו עומדים, ובפרט שזה מוצאי ז"ך בניסן, שעניינו הוא שלוש פעמים שלוש פעמים שלוש, שזוהי חזקה משולשת, וכן זהו ליל כ"ח ניסן, ועד שלאחר מכן זהו כ"ט - יום שהוא "מחר חודש" (ערב [[ראש חודש]]), ולאחר שני ימי ראש חודש, יגיע [[ב' אייר]] - [[לכתחילה אריבער]]. ולבד זאת שנמצאים בשנת "אראנו נפלאות", ובקשר עם הגאולה ועם מצוות הצדקה.


לאחר מכן המשיך הרבי, ואמר{{הערה|קטעים אלו של השיחה נאמרו על ידי הרבי בהתרגשות רבה, כאשר קולו גובר והסטענדר שעליו נשען התנענע. להלן מתוך הנוסח הסופי של השיחה שנכתב והוגה על ידי הרבי.}}:
לאחר מכן המשיך הרבי, ואמר{{הערה|קטעים אלו של השיחה נאמרו על ידי הרבי בהתרגשות רבה, כאשר קולו גובר והסטענדר שעליו נשען התנענע. להלן מתוך הנוסח הסופי של השיחה שנכתב והוגה על ידי הרבי.}}:
שורה 18: שורה 20:
גם כשצועקים "[[עד מתי]]" - הרי זה מפני הציווי כו', ואילו היו מתכוונים ומבקשים וצועקים '''באמת''', בודאי ובודאי שמשיח כבר היה בא!!
גם כשצועקים "[[עד מתי]]" - הרי זה מפני הציווי כו', ואילו היו מתכוונים ומבקשים וצועקים '''באמת''', בודאי ובודאי שמשיח כבר היה בא!!


.. הדבר היחיד שיכולני לעשות - למסור הענין אליכם: '''עשו כל אשר ביכלתכם''' - ענינים שהם באופן ד[[אורות]] ד[[תוהו]], אבל, ב[[כלים]] ד[[תיקון]] - '''להביא בפועל את משיח צדקנו תיכף ומיד ממש'''!
מה עוד יכולני לעשות כדי שכל [[בני ישראל]] ירעישו ויצעקו באמת ויפעלו להביא את המשיח בפועל, לאחרי שכל מה שנעשה עד עתה, '''לא הועיל''', והראי', שנמצאים עדיין ב[[גלות]], ועוד ועיקר – בגלות פנימי בעניני [[עבודת השם]].
 
הדבר היחיד שיכולני לעשות - למסור הענין אליכם: '''עשו כל אשר ביכלתכם''' - ענינים שהם באופן ד[[אורות]] ד[[תוהו]], אבל, ב[[כלים]] ד[[תיקון]] - '''להביא בפועל את משיח צדקנו תיכף ומיד ממש'''!


.. ואני את שלי עשיתי, ומכאן ולהבא תעשו אתם כל אשר ביכולתכם.
.. ואני את שלי עשיתי, ומכאן ולהבא תעשו אתם כל אשר ביכולתכם.


ויהי רצון שימצא מכם אחד, שנים, שלשה, שיטכסו עצה מה לעשות וכיצד לעשות, ועוד והוא העיקר - שיפעלו שתהיה הגאולה האמיתית והשלימה בפועל ממש, תיכף ומיד ממש}}
ויהי רצון שימצא מכם אחד, שנים, שלשה, שיטכסו עצה מה לעשות וכיצד לעשות, ועוד והוא העיקר - שיפעלו שתהיה הגאולה האמיתית והשלימה בפועל ממש, תיכף ומיד ממש.}}
 
בשעת אמירת השיחה, הרבי השתמש בביטויים יותר חריפים, כשהחריף שבכולם - שבמקום המילים "ללא הועיל", אמר הרבי ש{{ציטוטון|אינני יודע מה לעשות, כיוון שכל מה שעשיתי עד היום היה '''להבל ולריק'''}}.


== בעקבות השיחה ==
== בעקבות השיחה ==

תפריט ניווט