מעלי קבצים, highauser
8,630
עריכות
(ניסוח אנציקלופדי) |
(פתיח ועוד) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[קובץ:כ"ח ניסן נ"א.png|שמאל|ממוזער|250px|[[הרבי]] בשעת אמירת ה[[שיחה]]]] | [[קובץ:כ"ח ניסן נ"א.png|שמאל|ממוזער|250px|[[הרבי]] בשעת אמירת ה[[שיחה]]]] | ||
'''השיחה הידועה''' | '''השיחה הידועה''' היא [[שיחה]] שנשא [[הרבי]] ב[[כ"ח ניסן]] [[תנש"א]], בה דיבר בכאב על האדישות בנושא הבאת המשיח והטיל על ה[[חסיד|חסידים]] את האחריות להביא אותו: {{ציטוטון|הדבר היחידי שעוד יכולני לעשות: הנני מוסר זאת לכל אחד מכם, עשו כל אשר שביכולתכם לפעול ביאת משיח בפועל ממש}}. הרבי השתמש בלשון "השיחה הידועה" במכתב לר' [[רחמים אנטיאן]]{{הערה|בשנת [[תשמ"א]], ארגן ר' רחמים אנטיאן קייטנה לילדים ב[[צפת]], תחת הסיסמה: "אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח". כשהסתיימה הקייטנה, ומלך המשיח עדיין לא בא - אחד הילדים שהיה חדור כל כך בכמיהה לביאת המשיח, לא פסק מלדבר על כך, עד כדי כך שהיה עולה לגג בלילות כדי לחפש את משיח... הורי הילד, שלא שמרו תורה ומצוות חששו שהוא יצא מדעתו. | ||
השיחה | לאחר השיחה בכ"ח ניסן, נזכר רמי באותו אירוע - וכתב לרבי את הסיפור, וסיים בכאב: "ואני שואל, רבונו של עולם! ולו רק בגלל ילד יהודי אחד שאחרי אלפיים שנה ש"אותותינו לא ראינו" - שכלתה נפשו בציפייה למשיח האם אין זה מן הראוי שתבוא כבר הגאולה על-ידי מלך המשיח?!...". ועל כך ענה הרבי: {{ציטוטון|והרי זו טענתי בשיחה הידועה, אזכיר על הציון}}.}}, ומאז התקבל כינוי זה ביחס לשיחה. | ||
השיחה נאמרה ביום חמישי אור לכ"ח ניסן תנש"א לאחר [[תפילת מעריב]]{{הערה|השיחה נאמרה בהפתעה גמורה, ולכן אפילו הרמקול לא היה מונח על גבי 'סטענד' - מעמיד כרגיל.}}, וגרמה לזעזוע עמוק אצל חסידי חב"ד ולהתעוררות רבה בכל רחבי העולם בנושא הבאת הגאולה. יוזמות ופעולות רבות בקשר לזירוז הגאולה נעשו בעקבותיה, וחלקם זכו להתייחסויות חיוביות ועידודים מהרבי. | |||
==תוכן השיחה== | ==תוכן השיחה== | ||
שורה 11: | שורה 10: | ||
בתחילת השיחה דיבר הרבי על הזמן שבו עומדים, מוצאי ז"ך בניסן, שעניינו הוא שלוש פעמים שלוש פעמים שלוש, שזוהי חזקה משולשת, וכן זהו ליל כ"ח ניסן, ועד שלאחר מכן זהו כ"ט - יום שהוא "מחר חודש" (ערב [[ראש חודש]]), ולאחר שני ימי ראש חודש, יגיע [[ב' אייר]] - [[לכתחילה אריבער]]. ולבד זאת שנמצאים בשנת "אראנו נפלאות", ובקשר עם הגאולה ועם מצוות הצדקה. | בתחילת השיחה דיבר הרבי על הזמן שבו עומדים, מוצאי ז"ך בניסן, שעניינו הוא שלוש פעמים שלוש פעמים שלוש, שזוהי חזקה משולשת, וכן זהו ליל כ"ח ניסן, ועד שלאחר מכן זהו כ"ט - יום שהוא "מחר חודש" (ערב [[ראש חודש]]), ולאחר שני ימי ראש חודש, יגיע [[ב' אייר]] - [[לכתחילה אריבער]]. ולבד זאת שנמצאים בשנת "אראנו נפלאות", ובקשר עם הגאולה ועם מצוות הצדקה. | ||
לאחר מכן המשיך הרבי, ואמר: | לאחר מכן המשיך הרבי, ואמר{{הערה|קטעים אלו של השיחה נאמרו על ידי הרבי בהתרגשות רבה, כאשר קולו גובר והסטענדר שעליו נשען התנענע. להלן מתוך הנוסח הסופי של השיחה שנכתב והוגה על ידי הרבי.}}: | ||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=על פי האמור לעיל על דבר הדגשת ענין הגאולה (במיוחד) בזמן זה - מתעוררת תמיהה הכי גדולה: '''היתכן שמבלי הבט על כל הענינים - עדיין לא פעלו [[ביאת משיח|ביאת משיח צדקנו]] בפועל ממש?!... דבר שאינו מובן כלל וכלל!''' | {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=על פי האמור לעיל על דבר הדגשת ענין הגאולה (במיוחד) בזמן זה - מתעוררת תמיהה הכי גדולה: '''היתכן שמבלי הבט על כל הענינים - עדיין לא פעלו [[ביאת משיח|ביאת משיח צדקנו]] בפועל ממש?!... דבר שאינו מובן כלל וכלל!''' | ||
שורה 23: | שורה 22: | ||
.. ואני את שלי עשיתי, ומכאן ולהבא תעשו אתם כל אשר ביכולתכם. | .. ואני את שלי עשיתי, ומכאן ולהבא תעשו אתם כל אשר ביכולתכם. | ||
ויהי רצון שימצא מכם אחד, שנים, שלשה, שיטכסו עצה מה לעשות וכיצד לעשות, ועוד והוא העיקר - שיפעלו שתהיה הגאולה האמיתית והשלימה בפועל ממש, תיכף ומיד ממש | ויהי רצון שימצא מכם אחד, שנים, שלשה, שיטכסו עצה מה לעשות וכיצד לעשות, ועוד והוא העיקר - שיפעלו שתהיה הגאולה האמיתית והשלימה בפועל ממש, תיכף ומיד ממש}} | ||
== בעקבות השיחה == | == בעקבות השיחה == |