סיום עבודת הגלות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
במקורות מבוארים פרטים שונים בעבודה הנדרשת מבני ישראל בזמן ה[[גלות]], שבהם תלויה ה[[הגאולה האמיתית והשלימה|גאולה]]. במשך השנים [[תשנ"א]] ו[[תשנ"ב]], הצביע [[הרבי]] ברבות מ[[שיחה|שיחותיו]] על '''סיום עבודת הגלות''' - כאשר הוא מביא את אותם פרטים נדרשים וקובע כי הם הושלמו בדור האחרון.
במקורות מבוארים פרטים שונים ב[[עבודת הגלות|עבודה הנדרשת מבני ישראל]] בזמן ה[[גלות]], שבהם תלויה ה[[הגאולה האמיתית והשלימה|גאולה]]. לאורך השנים, ובמיוחד בשנים [[תשנ"א]] ו[[תשנ"ב]], הצביע [[הרבי]] ברבות מ[[שיחה|שיחותיו]] על '''סיום עבודת הגלות''' - כאשר הוא מביא את אותם פרטים נדרשים וקובע כי הם הושלמו בדור האחרון.


==עבודת הבירורים==
==עבודת הבירורים==
שורה 26: שורה 26:
{{ציטוט|תוכן=בודאי ובודאי ללא כל ספק וספק ספיקא שכבר הגיע זמן הגאולה, ובלשון חז"ל "כלו כל הקיצין" וגם ענין התשובה (כהמשך המאמר "ואין הדבר תלוי אלא בתשובה") היה כבר "'בשלימות"', כולל גם השלימות ד"משיח אתא לאתבא צדיקייא בתיובתא", מצד ניצוץ משיח שבכל אחד ואחת מישראל|מקור=ש"פ בלק תנש"א, ס"ז|מרכאות=כן}}.
{{ציטוט|תוכן=בודאי ובודאי ללא כל ספק וספק ספיקא שכבר הגיע זמן הגאולה, ובלשון חז"ל "כלו כל הקיצין" וגם ענין התשובה (כהמשך המאמר "ואין הדבר תלוי אלא בתשובה") היה כבר "'בשלימות"', כולל גם השלימות ד"משיח אתא לאתבא צדיקייא בתיובתא", מצד ניצוץ משיח שבכל אחד ואחת מישראל|מקור=ש"פ בלק תנש"א, ס"ז|מרכאות=כן}}.
{{ציטוט|תוכן=אין מה לחכות יותר, כיון שכבר סיימו כל עניני העבודה, וכבר עשו תשובה, ואין הדבר תלוי אלא בביאת משיח צדקנו עצמו. - "אין הדבר תלוי אלא בתשובה" היה לפני משך זמן, אבל עכשיו (לאחרי שכבר עשו תשובה) אין הדבר תלוי אלא בביאת משיח עצמו. כל מה שצריך זה שיבוא משיח בפועל ממש, "מראה באצבעו ואומר זה", זה משיח צדקנו!|מקור=בעת ביקור הרה"ג [[מרדכי אליהו]], ו' מרחשון תשנ"ב, סי"ז|מרכאות=כן}}.
{{ציטוט|תוכן=אין מה לחכות יותר, כיון שכבר סיימו כל עניני העבודה, וכבר עשו תשובה, ואין הדבר תלוי אלא בביאת משיח צדקנו עצמו. - "אין הדבר תלוי אלא בתשובה" היה לפני משך זמן, אבל עכשיו (לאחרי שכבר עשו תשובה) אין הדבר תלוי אלא בביאת משיח עצמו. כל מה שצריך זה שיבוא משיח בפועל ממש, "מראה באצבעו ואומר זה", זה משיח צדקנו!|מקור=בעת ביקור הרה"ג [[מרדכי אליהו]], ו' מרחשון תשנ"ב, סי"ז|מרכאות=כן}}.
אמנם ישנם עדיין דברים הדורשים תיקון אצל כל אחד, כפי שיודע כל אחד בעצמו - אך הרבי ציין שבעיות פרטיות אלו אינם שוללים את עשיית התשובה הכללית, ואין בהם כדי לעכב את הגאולה{{הערה| שבת פרשת נח ה'תשנ"ב, ס"ט: "גם כשידע איניש בנפשיה מעמדו ומצבו שיש אצלו ענינים הדורשים תיקון, אין זה בסתירה חס ושלום לעדותו של נשיא דורנו שכבר נשלמה העבודה ועומדים מוכנים לקבל פני משיח צדקנו, כי, העבודה דכללות בני ישראל במשך כל הדורות שצריכה להיות בזמן הגלות כדי לבוא לשלימות דהגאולה (שתלויה ב"מעשינו ועבודתינו (ד)כל זמן משך הגלות") - '''נסתיימה ונשלמה''', ואין ביאור והסבר כלל על עיכוב הגאולה,
ולכן, גם אם חסר בעבודתו של הפרט במשך הזמן שמתעכבת הגאולה מאיזו סיבה שתהיה, הרי זה ענין פרטי שבודאי צריך לתקנו ולהשלימו, אבל, אין זה גורע חס ושלום בגמר ושלימות "מעשינו ועבודתינו" דכלל ישראל שעומדים מוכנים להגאולה . . כמו מיחוש או חולי קל וחיצוני באבר פרטי שתיקונו על ידי רפואה קלה ומהירה".}}.


==סיבת הגלות==
==סיבת הגלות==
שורה 54: שורה 52:


עבודה זו מתבארת בשיחותיו של הרבי מהתקופה האחרונה, ובמיוחד באלו משנות [[תנש"א]]-[[תשנ"ב]] הנקראות "[[דבר מלכות]]" - הצורך להתנהג בהתאם לחיים ב[[ימות המשיח]], ולהכיר במציאות המתרחשת סביבנו בתחילתם של גילויי [[הגאולה האמיתית והשלימה]]. עבודה זו כינה הרבי בשם "[[לחיות משיח|לחיות עם הזמן דימות המשיח]]".
עבודה זו מתבארת בשיחותיו של הרבי מהתקופה האחרונה, ובמיוחד באלו משנות [[תנש"א]]-[[תשנ"ב]] הנקראות "[[דבר מלכות]]" - הצורך להתנהג בהתאם לחיים ב[[ימות המשיח]], ולהכיר במציאות המתרחשת סביבנו בתחילתם של גילויי [[הגאולה האמיתית והשלימה]]. עבודה זו כינה הרבי בשם "[[לחיות משיח|לחיות עם הזמן דימות המשיח]]".
===ענינים שנשארו לתקן===
הרבי התייחס גם לטענה הנשמעת פעמים רבות, שהרי רואים אנו שישנם עוד דברים רבים הדורשים תיקון שנשארו לעשות - וכיצד ייתכן אם כן שהעבודה לקראת הגאולה הושלמה ואנו כבר מוכנים אליה?
הרבי השיב שאין זו סתירה, כיוון שהעבודה שהושלמה הינה העבודה הכללית של עם ישראל שאותה דורש [[הקדוש ברוך הוא]] כתנאי לגאולה. אף שעבודת כלל ישראל במשך הדורות הושלמה, ייתכן שנשארו עוד ענינים פרטיים לתקן בעבודתו האישית של כל אחד, אך פרטים אלו הינם שוליים ביחס לעבודת הכלל שהושלמה ואינם מעכבים; כלל ישראל דומה לאדם בריא ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו, והחסרונות דומים למיחוש קל וחיצוני באבר פרטי. לאור זאת, גם תיקון הפרטים שנשארו נעשה בקלות ובשמחה{{הערה|[[דבר מלכות]] שבת פרשת נח תשנ"ב.}}.


==ראה גם==
==ראה גם==

תפריט ניווט