14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – "www.chabad.info/index.php" ב־"www.old2.ih.chabad.info/index.php") |
מ (החלפת טקסט – " הרמב"ם " ב־" הרמב"ם ") |
||
שורה 8: | שורה 8: | ||
מקשה הרבי{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16000&st=&pgnum=86 חידושים וביאורים על הרמב"ם]}} מה ל[[רמב"ם]] לפרט את מקום הארון בפרק הרביעי ששם מפרט את צורת הבית, ולא בפרקים ב' וג', שבם ביאר את כלי המקדש? | מקשה הרבי{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16000&st=&pgnum=86 חידושים וביאורים על הרמב"ם]}} מה ל[[רמב"ם]] לפרט את מקום הארון בפרק הרביעי ששם מפרט את צורת הבית, ולא בפרקים ב' וג', שבם ביאר את כלי המקדש? | ||
מסביר הרבי: הרמב"ם כותב{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16000&st=&pgnum=10 הלכות בית הבחירה להרמב"ם פ"א ה"ה.]}}. | מסביר הרבי: [[הרמב"ם]] כותב{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16000&st=&pgnum=10 הלכות בית הבחירה להרמב"ם פ"א ה"ה.]}}. | ||
אלו הן הדברים שהן עיקר בבנין הבית, עושין בו קדש וקדש הקדשים. ואחר כך כותב את כלי המקדש. | אלו הן הדברים שהן עיקר בבנין הבית, עושין בו קדש וקדש הקדשים. ואחר כך כותב את כלי המקדש. | ||
נמצא שהקודש וקדש הקדשים הם מעיקר המקדש, והם עושים את המקדש להיותו מקדש, ובכלל זה הארון, מפני שמה שהארון עומד ב[[קדש הקדשים]] הוא - לדעת הרמב"ם -פרט בצורת הבית; כלומר, הארון אינו רק כלי שמצוי בקדש הקדשים, וכדוגמת כלי המקדש האחרים המצויים בהיכל וכו',, כי אם הוא חלק מקדש הקדשים (בנין) עצמו, כיון שהארון עושה את [[בית המקדש]] לבית לה', כמו שכתוב ונועדתי לך שם. | נמצא שהקודש וקדש הקדשים הם מעיקר המקדש, והם עושים את המקדש להיותו מקדש, ובכלל זה הארון, מפני שמה שהארון עומד ב[[קדש הקדשים]] הוא - לדעת [[הרמב"ם]] -פרט בצורת הבית; כלומר, הארון אינו רק כלי שמצוי בקדש הקדשים, וכדוגמת כלי המקדש האחרים המצויים בהיכל וכו',, כי אם הוא חלק מקדש הקדשים (בנין) עצמו, כיון שהארון עושה את [[בית המקדש]] לבית לה', כמו שכתוב ונועדתי לך שם. | ||
מתעוררת תמיהה גדולה: לפי זה | מתעוררת תמיהה גדולה: לפי זה | ||
שורה 17: | שורה 17: | ||
הדברים שהם "עיקר בבנין הבית"?! | הדברים שהם "עיקר בבנין הבית"?! | ||
וכדי להסיר תמיהה זו, מביא הרמב"ם כל האריכות על דרך גניזת הארון, שלפי זה יובן שאף בבית | וכדי להסיר תמיהה זו, מביא [[הרמב"ם]] כל האריכות על דרך גניזת הארון, שלפי זה יובן שאף בבית | ||
שני לא היה חסר "בבנין הבית". | שני לא היה חסר "בבנין הבית". | ||
עריכות