שיחה:תשע"ה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,153 בתים ,  18 באוגוסט 2015
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 58: שורה 58:


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
משיח אכן יכול לבוא בכל רגע במהלך אחד מן הימים (לא בלילה) של ימות החול (לא כולל ערב שבת). ואנו מצפים לו ומקווים לבואו בכל רגע ורגע שיבוא. אך מצד מה שיקרה בפועל - יתכן ויבוא השנה, ויתכן שיבוא לאחר שנה זו, בנקודת זמן כלשהי באלף השישי. למרות שאני מבין שמצד ההגיון, על דרך מסויימת, משיח היה כבר כביכול צריך לבוא לפני כמה עשרות שנים. אך דיברתי על
מה שיקרה בפועל, ועל המצוי, ולא על הרצוי - שעל כך אין חולקין.
בכל אופן - תיקונך ועריכתך את השורה השנויה במחלוקת לגבי ביאת המשיח השנה הזו - אני מעריך זאת.
אומנם עדיין לעניות דעתי איני מסכים עם תוכן שורה זו והדיעה המבוטאת בה, אך לפחות יש פה הסתייגות מסויימת ממה שנאמר על התחזית העתידית שכולנו רוצים בה - ביאת המשיח בקרוב בימינו ממש עוד השנה הזו - כך שגם אם חלילה משיח לא יבוא השנה, אז זה לא יראה כטעות גמורה.
ולכן זה שיפור ביחס למה שנכתב קודם כאילו זה כבר מציאות שכבר קרתה בפועל או איזו נבואה טובה (שחייבת להתקיים - נבואה טובה חייבת להתקיים).
בכל זאת, אני תקווה שלא יכתבו תחזית כזו גם על שנים הבאות, על כל שנה מהשנים הבאות, עד שמשיח צדקנו יבוא, אם חלילה משיח לא יבוא השנה וגם לא שנה הבאה וכו'. על מנת לא לאכזב כל פעם את היהודים הקוראים ערכים אלו ולעורר בהם ציפיות שיתבררו כשווא, אם חלילה בזמנים שנכתב שבן דוד בא - בסוף לא יבוא. [[מיוחד:תרומות/85.64.251.242|85.64.251.242]] 18:26, 18 באוגוסט 2015 (UTC)
משתמש אלמוני

תפריט ניווט