מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 78: | שורה 78: | ||
===כח העצמות שבו=== | ===כח העצמות שבו=== | ||
{{ערך מורחב|כח העצמות}} | {{ערך מורחב|כח העצמות}} | ||
היות והאור מעין המאור הרי כשם שבמאור - העצמות, יש כח לברוא יש מאין | כח העצמות הוא כוחו של העצמות לברוא ולחדש [[יש מאין]], כח זה הוא כוחו רק של העצמות לפי שסוג המציאות של היש הוא מציאות שאינה חשה את מקורה והרי היא כאילו מציאותה מעצמותה. כלומר בהרגשתה הרי היא [[קדמון]] והיות והמציאות היחידה שהיא מציאותה מעצמותה הוא העצמות לכן הכח לברוא מציאות כזו היא רק בכח העצמות ולא בכל דרגה אחרת המתפשטת מהעצמות לפי שכל דרגה אחרת היא אינה קדמון אלא יש לה מקור ותחילה. | ||
אולם היות והאור מעין המאור הרי כשם שבמאור - העצמות, יש כח לברוא יש מאין, כך גם באור אין סוף 'ניתן' כח זה שכשם שעל ידי דבקותו של האור למאור הרי הוא אין סוף (על אף שמצד עצמו הוא מוגבל כנ"ל) כך גם ניתן לו כח העצמות. אלא שכח העצמות שבה שונה מהאין סוף שבה, שהאין סוף הוא תכונה באור עצמו משאין כן כח העצמות שבאור גם אחרי שיש לו כח זה, הרי היא אינה באור עצמו אלא מצד דבקותו. | |||
לפי שאמיתית כח העצמות אינה מתגלית באור אין סוף (אלא בספירת המלכות) היות וגדר האור הוא גילוי וכח העצמות הוא למעלה מגילוי{{הערה|ספר המאמרים תרס"ו עמוד תקכח (מהדורה החדשה - עמוד תרצו).}} והיות ויש לאור קצת מציאות - שהיא 'מגלה' את העצמות לכן אין כח העצמות מתלבש בה{{הערה|מאמר תודיעני אורח חיים תש"ח פרק כ"ד.}} והיות והאור עניינו גילוי העלם, לכן אין בכחו לברוא מציאות יש שהיא 'התחדשות'{{הערה|מאמר זה היום תשכ"ה (תורת מנחם - התוועדויות חלק מא עמוד 6).}} | |||
ותפקידו של אור אין סוף הוא להיות ממוצע בין העצמות לספירת ה[[מלכות]] שעיקר הבריאה וההתהוות היא על ידה דווקא להמשיך לגלות ולעורר בה את כח העצמות שבה - בספירת המלכות. שהבריאה עצמה היא דווקא על ידי תנועה של גילוי וכח העצמות שבספירת המלכות היא בהעלם ודווקא על יד האור היא מתגלית. וכן תפקידו של האור להמשיך את כח העצמות להיות ממוצע בין העצמות למציאות ה[[יש הנברא]] להמשיך בה את כח העצמות לבריאתה. | |||
==המשכתו מעצמות == | ==המשכתו מעצמות == |