שיחה:אור אין סוף: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 38: שורה 38:


::::::::ויכוח לשם ויכוח: משם ראיה, לא אומרים שאין להביא הוכחה ממציאות האור הגשמי של השמש לענין המבואר בחסידות, אלא שבאור השמש ישנו ענין צדדי לגבי מושג האור (היינו דבאמת כאן ישנו הבדל בין האור כ'ענין', לבין אור השמש, כי באמת ישנו הבדל כזה ולא כי אין להשוות בין הענין להמציאות (ויש לעיין האם אכן האור ה'רגיל' אינו נמצא במציאות). --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 01:11, 6 במאי 2015 (UTC)
::::::::ויכוח לשם ויכוח: משם ראיה, לא אומרים שאין להביא הוכחה ממציאות האור הגשמי של השמש לענין המבואר בחסידות, אלא שבאור השמש ישנו ענין צדדי לגבי מושג האור (היינו דבאמת כאן ישנו הבדל בין האור כ'ענין', לבין אור השמש, כי באמת ישנו הבדל כזה ולא כי אין להשוות בין הענין להמציאות (ויש לעיין האם אכן האור ה'רגיל' אינו נמצא במציאות). --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 01:11, 6 במאי 2015 (UTC)
:::::::::אין לנו ויכוח גדול כל כך, אני סך הכל הבאתי ראיה שאף שמשל השמש הוא משל המובא בחסידות לגבי אור, והמושג אור מחייב "התגלות" ולא "התפשטות" ואף על פי כן אור השמש להיותו גשמי ותופס מקום (כלשון הרבי, ומזה מוכח שאין במציאות הגשמי אור שאינו תופס מקום ומכאן תירוץ לשאלתך) יש ב'פרט' זה שינוי והבדל למושג אור לאמיתתו ומזה מובן שעל אף שדבר יכול להיות משל לדבר מסויים הפיזיקה שבו אינה יכולה להיות משל לעניינים מופשטים ורוחניים.
::::::::ומכאן גם ראיה למה שכתבתי שמציאות האור היא גשמית ויש לה חומר שלכן תופסת מקום (כדברי הרבי בלקו"ש שם.) ומה שכתבת שהאור אינו חומר כטענת אנשי המדע פשוט שדבריהם הם בעולם החומר עצמו האם הוא חומר או אנרגיה ומה שדנים בחסידות הוא חומר ביחס לצורה (גשמי ביחס לחומרי) בעוד שהם מדברים בגשמי גופא אם זה גס או דק וכיו"ב (שהרי פשוט שאנרגיה היא גשמית כהחשמל וגלי הקול וכו' וכו')--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 10:11, 6 במאי 2015 (UTC)
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
5,403

עריכות

תפריט ניווט