14,734
עריכות
Elokutbegilui (שיחה | תרומות) |
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
||
שורה 15: | שורה 15: | ||
הטעם, הסביר הרבי, י"ל שמה שלא כולם הסכימו להצעה זו שהרי זה לוקח זמן משיעורים דלימוד המוסר, לימוד ה[[חסידות]] וכן פלפול וכו', מלבד השיעורים הקבועים שנסדרו על ידי אנשי כנסת הגדולה וב[[תפלה]] בכל יום, וכן תקנות שונות של הרבנים כל אחד ואחד. | הטעם, הסביר הרבי, י"ל שמה שלא כולם הסכימו להצעה זו שהרי זה לוקח זמן משיעורים דלימוד המוסר, לימוד ה[[חסידות]] וכן פלפול וכו', מלבד השיעורים הקבועים שנסדרו על ידי אנשי כנסת הגדולה וב[[תפלה]] בכל יום, וכן תקנות שונות של הרבנים כל אחד ואחד. | ||
כן יש התייחסות ל"דף היומי" באגרות קודש (כרך י"ד ע' תח) במענה לרב יודאסין ע"ה שרצה להדפיס חידושים על הש"ס לטובת לומדי ה"דף יומי", | כן יש התייחסות ל"דף היומי" באגרות קודש (כרך י"ד ע' תח) במענה לרב יודאסין ע"ה שרצה להדפיס חידושים על הש"ס לטובת לומדי ה"דף יומי", ששיעור זה מוגבל הוא "הגבלות למעלה והגבלות גם למטה". | ||
עם זאת ראינו התייחסויות של הרבי לטובת אלו שלומדים את מסלול הדף יומי, ולדוגמא ראה ביקור האדמו"ר מגור התוועדויות - שנת תשד"מ כרך ב' עמוד 1047 ואילך (וראה במיוחד ע' 1051). ע"כ. ונראה לומר שזהו עבור אלו שלומדים את המסלול, אבל חסידי חב"ד אינם לומדים את הדף יומי. | עם זאת ראינו התייחסויות של הרבי לטובת אלו שלומדים את מסלול הדף יומי, ולדוגמא ראה ביקור האדמו"ר מגור התוועדויות - שנת תשד"מ כרך ב' עמוד 1047 ואילך (וראה במיוחד ע' 1051). ע"כ. ונראה לומר שזהו עבור אלו שלומדים את המסלול, אבל חסידי חב"ד אינם לומדים את הדף יומי. | ||
בחב"ד נהוג לחלק את הש"ס כל שנה בי"ט כסלו, וכל אחד לוקח מסכת או חלק ממסכת. | בחב"ד נהוג לחלק את הש"ס כל שנה בי"ט כסלו, וכל אחד לוקח מסכת או חלק ממסכת. כך ניתן ללמוד את המסכת בשלימות ובעמקות יותר לפי ערך במהלך השנה. |