תרי"ג מצוות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 330 בתים ,  1 באפריל 2015
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 15: שורה 15:


והענין הוא שרמ"ח מצוות עשה ענינם שנמשכים מבחינת ו"ה שהוא [[זעיר אנפין]] של [[עולם האצילות]] שהאורות מחולקים בתוך הכלים, שהם רמ"ח איברים של זעיר אנפין שמשם נמשכים רמ"ח מצוות עשה. ולכן המקיים מצוות עשה ממשיך עליו אור עליון של [[זעיר אנפין]]. לעומת זאת, שורש מצוות לא תעשה הוא גבוה יותר, מבחינה ומדריגה גבוהה שאינה יכולה להתלבש בתוך כלים כמו המצוות עשה, שה[[תפילין]] וה[[אתרוג]] הם כלים לאור. מה שאין כן מצוות הלא תעשה, שאין לאותו האור כלי שיוכל לשכון בו, אלא רק על ידי לאו ושלילה הוא מושג, שאין יכולים להכיר מהותו אלא רק לשלול ההיפוך כמו לא תאכל חלב ודם. ועל ידי שלילת ההיפוך נמשך גלוי האור, אבל אי אפשר להמשיכו על ידי מעשה כמו על ידי תפילין וציצית.
והענין הוא שרמ"ח מצוות עשה ענינם שנמשכים מבחינת ו"ה שהוא [[זעיר אנפין]] של [[עולם האצילות]] שהאורות מחולקים בתוך הכלים, שהם רמ"ח איברים של זעיר אנפין שמשם נמשכים רמ"ח מצוות עשה. ולכן המקיים מצוות עשה ממשיך עליו אור עליון של [[זעיר אנפין]]. לעומת זאת, שורש מצוות לא תעשה הוא גבוה יותר, מבחינה ומדריגה גבוהה שאינה יכולה להתלבש בתוך כלים כמו המצוות עשה, שה[[תפילין]] וה[[אתרוג]] הם כלים לאור. מה שאין כן מצוות הלא תעשה, שאין לאותו האור כלי שיוכל לשכון בו, אלא רק על ידי לאו ושלילה הוא מושג, שאין יכולים להכיר מהותו אלא רק לשלול ההיפוך כמו לא תאכל חלב ודם. ועל ידי שלילת ההיפוך נמשך גלוי האור, אבל אי אפשר להמשיכו על ידי מעשה כמו על ידי תפילין וציצית.
ומוסבר{{הערה|[[קונטרס ומעין]] מאמר ז'}} שע"י מצוות לא תעשה נפעלים שתי ענינים''':'''
* נותנים לאור הנעלה שיורד ממילא בלי הפרעה.
* מונעים את העברת האור ל[[קליפות]] ו[[סטרא אחרא]].


ה[[אהבה]] היא שורש לכל רמ"ח מצוות עשה, וה[[יראה]] היא שורש לשס"ה מצוות לא תעשה.
ה[[אהבה]] היא שורש לכל רמ"ח מצוות עשה, וה[[יראה]] היא שורש לשס"ה מצוות לא תעשה.
{{הערות שוליים}}


{{מצוות}}
{{מצוות}}
[[קטגוריה:מצוות]]
[[קטגוריה:מצוות]]
משתמש אלמוני

תפריט ניווט