מלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 567 בתים ,  4 בפברואר 2015
(לשון)
שורה 248: שורה 248:
הרמב"ם שהינו הפוסק היחידי בהלכות אלו{{מקור}} מתאר את אופן התגלותו ובזיהויו של המשיח. ומבדיל בין שני שלבים בהופעתו: בתחילה יהיו בו סימנים ראשוניים למלכותו, התאמתו לנתונים הבסיסיים הנדרשים ממנו בשלב זה הרי הוא "בחזקת משיח" כלומר פעולותיו מוכיחים על תחילת תהליך התגלות המשיח אמנם מצב זה עודנו הפיך לפי שפעולות אלו הם פעולות של כל מלכי ישראל ואינם מוכיחים על "מלך '''המשיח'''", רק לאחר מכן, עם השלמת תפקידיו, יתברר כי הוא הוא "משיח בוודאי" שגאל את ישראל.
הרמב"ם שהינו הפוסק היחידי בהלכות אלו{{מקור}} מתאר את אופן התגלותו ובזיהויו של המשיח. ומבדיל בין שני שלבים בהופעתו: בתחילה יהיו בו סימנים ראשוניים למלכותו, התאמתו לנתונים הבסיסיים הנדרשים ממנו בשלב זה הרי הוא "בחזקת משיח" כלומר פעולותיו מוכיחים על תחילת תהליך התגלות המשיח אמנם מצב זה עודנו הפיך לפי שפעולות אלו הם פעולות של כל מלכי ישראל ואינם מוכיחים על "מלך '''המשיח'''", רק לאחר מכן, עם השלמת תפקידיו, יתברר כי הוא הוא "משיח בוודאי" שגאל את ישראל.


שתי שלבים אלו שבמלך המשיח הם על דרך שני התקופות שבימות המשיח תקופה הראשונה שבה לא יהיה שינוי במנהגו של עולם ותקופה השנייה שבה יהיו שינויים בעולם{{מקור|זכור לי בהערה בספר השיחות תש"נ}}{{הבהרה|צריך יותר ביאור מה הקשר בין הדברים}}
שתי שלבים אלו שבמלך המשיח הם על דרך שני התקופות שבימות המשיח תקופה הראשונה שבה לא יהיה שינוי במנהגו של עולם ועניינה תיקון העולם. ותקופה השנייה שבה יהיו שינויים ועליה בקדושה עצמה. כך גם שני השלבים במלך המשיח בחזקת משיח - עניינו תיקון העולם. ובשלב השני - משיח ודאי - עניינו בגאולה עצמה בנית המקדש וכו'{{הערה|ספר השיחות תש"נ חלק א עמוד 222 הערה107}}
 
ההבדל בשלבים אלו הוא לא רק ביחס לזיהוי, אלא גם באישיותו שלו שעיקר מעלתו תהיה דווקא לאחרי השלב השני שהוא יהיה משיח ודאי{{הערה|אגרות קודש הרש"ב חלק א עמוד שי.}}{{הערה|ראה לקוטי שיחות חלק יח עמוד 281 הערה 66.}}
 
====בחזקת משיח====
====בחזקת משיח====
אותו אדם ש"ראוי" להיות משיח מצד נשמתו כשהוא יעמוד כ"מלך" על ישראל {{הערה|כפי שהרמב"ם (הלכות מלכים פרק יא) מתאר את המשיח ב'''גלות''' "יעמוד מלך מבית דוד", וראה לעיל שדווקא שלב זה הוא עיקר התגלות מציאותו של משיח.}} על ידי הנהגתו בהנהגת מלכות וקבלת מלכותו על ידי ישראל להיות לו ל"עבדים"{{הערה|ככל הלכות מלכים המובאים לפני זה ברמב"ם}}  ([http://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%9E%D7%9C%D7%9A_%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%99%D7%97#.D7.9E.D7.9C.D7.9B.D7.95.D7.AA.D7.95_.D7.91.D7.92.D7.9C.D7.95.D7.AA ראה לעיל]) ויכוף כל ישראל ללכת בדרך בתורה וילחם עם אומות העולם וישלוט עליהם{{מקור}}הרי הוא "בחזקת משיח"{{הערה|שם=רמ מ יא}}
אותו אדם ש"ראוי" להיות משיח מצד נשמתו כשהוא יעמוד כ"מלך" על ישראל {{הערה|כפי שהרמב"ם (הלכות מלכים פרק יא) מתאר את המשיח ב'''גלות''' "יעמוד מלך מבית דוד", וראה לעיל שדווקא שלב זה הוא עיקר התגלות מציאותו של משיח.}} על ידי הנהגתו בהנהגת מלכות וקבלת מלכותו על ידי ישראל להיות לו ל"עבדים"{{הערה|ככל הלכות מלכים המובאים לפני זה ברמב"ם}}  ([http://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%9E%D7%9C%D7%9A_%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%99%D7%97#.D7.9E.D7.9C.D7.9B.D7.95.D7.AA.D7.95_.D7.91.D7.92.D7.9C.D7.95.D7.AA ראה לעיל]) ויכוף כל ישראל ללכת בדרך בתורה וילחם עם אומות העולם וישלוט עליהם{{מקור}}הרי הוא "בחזקת משיח"{{הערה|שם=רמ מ יא}}
5,403

עריכות

תפריט ניווט