מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 13: | שורה 13: | ||
משא"כ ה"מדות" מתחיל בזולת. כלומר: היסוד למדות הוא זה שהזולת תופס מקום אצלו ו"הזולת" יוצר אצל האדם את הרגש וכן את סוג הרגש אם קירוב או ריחוק וכיו"ב. | משא"כ ה"מדות" מתחיל בזולת. כלומר: היסוד למדות הוא זה שהזולת תופס מקום אצלו ו"הזולת" יוצר אצל האדם את הרגש וכן את סוג הרגש אם קירוב או ריחוק וכיו"ב. | ||
ונמצא ההבדל: במדות האדם קשור ל"זולת" והזולת פועל בו, משא"כ במוחין הוא "מובדל" מהזולת. שהזולת אינו תופס מקום וגם ההשכלה שהשיג הרי הוא קיים רק בגלל שהוא הבין אותו ואילולי היה מבין אותו לא היה תופס מקום כלל. | ונמצא ההבדל: במדות האדם קשור ל"זולת" והזולת פועל בו, משא"כ במוחין הוא "מובדל" מהזולת. שהזולת אינו תופס מקום וגם ההשכלה שהשיג הרי הוא קיים רק בגלל שהוא הבין אותו ואילולי היה מבין אותו לא היה תופס מקום כלל.{{הערה|ראה לקו"ש חלק לט אגרת התשובה עמוד 53 ואילך ובהערה 18 שם ועוד}} | ||
שינוי זה מתבטא בכמה עניינים כדלקמן. | שינוי זה מתבטא בכמה עניינים כדלקמן. |