מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 4: | שורה 4: | ||
===המוחין לעצמו מדות לזולת=== | ===המוחין לעצמו מדות לזולת=== | ||
הן המוחין והן המדות משמשים את האדם לתקשר | הן המוחין והן המדות משמשים את האדם לתקשר עם סביבתו. | ||
אמנם קיים בין שני הכוחות הבדל עד שהם הפוכים זה מזה. | אמנם קיים בין שני הכוחות הבדל עד שהם הפוכים זה מזה. | ||
המוחין אינם יוצרים קשר בין האדם לזולת, משא"כ המדות. | המוחין אינם יוצרים קשר בין האדם לזולת, משא"כ המדות. | ||
מפני שב"מוחין" גישתו הוא האם אני מבין או לא. ודבר שאינו מובן בשכלו אינו קיים מבחינתו. יוצא שמציאות הזולת מצד עצמו אינו תופס מקום, (ולכן אינו מכריח אותו בכלום לא להבין ולא רגש וכיו"ב) | מפני שב"מוחין" גישתו הוא האם אני מבין או לא. ודבר שאינו מובן בשכלו אינו קיים מבחינתו. יוצא שמציאות הזולת מצד עצמו אינו תופס מקום, (ולכן אינו מכריח אותו בכלום לא להבין ולא רגש וכיו"ב). | ||
משא"כ ה"מדות" מתחיל בזולת. כלומר: היסוד למדות הוא זה שהזולת תופס מקום אצלו ו | משא"כ ה"מדות" מתחיל בזולת. כלומר: היסוד למדות הוא זה שהזולת תופס מקום אצלו ו"הזולת" יוצר אצל האדם את הרגש וכן את סוג הרגש אם קירוב או ריחוק וכיו"ב. | ||
ונמצא ההבדל: במדות האדם קשור ל"זולת" והזולת פועל בו, משא"כ במוחין הוא "מובדל" מהזולת. שהזולת אינו תופס מקום וגם ההשכלה שהשיג הרי הוא קיים רק בגלל שהוא הבין אותו ואילולי היה מבין אותו לא היה תופס מקום כלל. | ונמצא ההבדל: במדות האדם קשור ל"זולת" והזולת פועל בו, משא"כ במוחין הוא "מובדל" מהזולת. שהזולת אינו תופס מקום וגם ההשכלה שהשיג הרי הוא קיים רק בגלל שהוא הבין אותו ואילולי היה מבין אותו לא היה תופס מקום כלל. |