19,314
עריכות
(←ראו גם) |
(←השיטה: לשון) |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
ולפיכך, על אף שמודים הם בהנהגתו של ה' בבריאה יחד עם זאת מודים הם ועובדים לממוצעים אלו ומשני סיבות | ולפיכך, על אף שמודים הם בהנהגתו של ה' בבריאה יחד עם זאת מודים הם ועובדים לממוצעים אלו ומשני סיבות | ||
*בתור הודאה - | *בתור הודאה - היות שסבורים שההשפעה בפועל תלויה ברצונם של הממוצעים. | ||
*בתור תפילה ובקשה - | *בתור תפילה ובקשה - היות שסבורים שבידם של הממוצעים בחירה ואפשרות להוסיף בהשפעה (אמנם לא מפני שהם מקור ההשפעה אלא מפני שדרכם עוברת ההשפעה).{{הערה|שם=ביום עשתי|מאמר ד"ה ביום עשתי עשר תשל"א}} | ||
שיטה זו משווה זאת לחיוב שיש לבן לכבד את אביו ואמו בתור הודיה על שהביאו אותו לעולם. שעל אף שע"י אביו ואמו נוצר רק גופו ועיקר מהותו כלומר חיותו ונפשו נוצרה ע"י הקב"ה, ויתרה מכך, גופו עצמו נוצר רק בכח האלוקי שמחיה ויוצרת את גופו ברחם אמו, ועד, שעצם התהוותו יש מאין הוא רק ב[[כח האין סוף]]. יוצא אם כן שהאב והאם לכאורה אינם שותפים בהוויתו כלום, אעפ"כ הרי הוא מכבד אותם והוא מצווה ע"כ מהתורה, וזאת לפי שעפ"י האמת התהוות מציאותו בסופו של דבר תלויה בבחירת אביו ואמו דווקא ואם יחליטו שלא להביאו לא יבוא(!) ולכן מחויב בכבודם על שותפותם בהבאתו (אף שהוא שולי וכנ"ל). | שיטה זו משווה זאת לחיוב שיש לבן לכבד את אביו ואמו בתור הודיה על שהביאו אותו לעולם. שעל אף שע"י אביו ואמו נוצר רק גופו ועיקר מהותו כלומר חיותו ונפשו נוצרה ע"י הקב"ה, ויתרה מכך, גופו עצמו נוצר רק בכח האלוקי שמחיה ויוצרת את גופו ברחם אמו, ועד, שעצם התהוותו יש מאין הוא רק ב[[כח האין סוף]]. יוצא אם כן שהאב והאם לכאורה אינם שותפים בהוויתו כלום, אעפ"כ הרי הוא מכבד אותם והוא מצווה ע"כ מהתורה, וזאת לפי שעפ"י האמת התהוות מציאותו בסופו של דבר תלויה בבחירת אביו ואמו דווקא ואם יחליטו שלא להביאו לא יבוא(!) ולכן מחויב בכבודם על שותפותם בהבאתו (אף שהוא שולי וכנ"ל). |
עריכות