39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – " ?" ב־"?") |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
ה[[נשמה]] להיותה [[חלק אלק ממעל]], הריהי בשיא התוקף והחוזק, ועוצמתה היא למעלה מכל העולמות - גם מהמדריגות הגבוהות ביותר שב[[קדושה]], כל-שכן [[נברא|מהנבראים]] ב[[עולם התחתון]] השרויים בחושך ה[[קליפה]], וכמו ה[[נפש בהמית]] שבאדם ויצרו הרע, שאפילו מעט [[אור]] מה[[נפש אלוקית]] יכול לדחות הרבה [[חושך]] של הנפש הבהמית, וכמו שכתוב: "וראיתי אני שיש יתרון לחכמה מן הסכלות כיתרון האור מן החושך". | ה[[נשמה]] להיותה [[חלק אלק ממעל]], הריהי בשיא התוקף והחוזק, ועוצמתה היא למעלה מכל העולמות - גם מהמדריגות הגבוהות ביותר שב[[קדושה]], כל-שכן [[נברא|מהנבראים]] ב[[עולם התחתון]] השרויים בחושך ה[[קליפה]], וכמו ה[[נפש בהמית]] שבאדם ויצרו הרע, שאפילו מעט [[אור]] מה[[נפש אלוקית]] יכול לדחות הרבה [[חושך]] של הנפש הבהמית, וכמו שכתוב: "וראיתי אני שיש יתרון לחכמה מן הסכלות כיתרון האור מן החושך". | ||
ולפי זה היה צריך להיות שכל בני ישראל יהיו [[צדיק]]ים, שהרי לכולם - נפש א-לקית ? | ולפי זה היה צריך להיות שכל בני ישראל יהיו [[צדיק]]ים, שהרי לכולם - נפש א-לקית? | ||
אלא, שלגבי קדושת [[נפש האלקית]] שבאדם, נתן [[הקב"ה]] רשות ויכולת לנפש הבהמית להגביה עצמה כנגדה, כדי שהאדם יתעורר להתגבר עליה, להשפילה ולהכניעה לרצון ה', וזאת על ידי התעוררות פנימיות [[נשמה|נשמתו]] - בחינת [[יחידה]] שבנפש, שהיא איתנה, חזקה וקשה כאבן, ומבחינה זו יש בה הכח לברר ולתקן את ה[[נפש הבהמית]]. | אלא, שלגבי קדושת [[נפש האלקית]] שבאדם, נתן [[הקב"ה]] רשות ויכולת לנפש הבהמית להגביה עצמה כנגדה, כדי שהאדם יתעורר להתגבר עליה, להשפילה ולהכניעה לרצון ה', וזאת על ידי התעוררות פנימיות [[נשמה|נשמתו]] - בחינת [[יחידה]] שבנפש, שהיא איתנה, חזקה וקשה כאבן, ומבחינה זו יש בה הכח לברר ולתקן את ה[[נפש הבהמית]]. | ||
עריכות