1,100
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
[[אבן (גשמית)]] - מצד חוזקה וקשיותה היא כינוי לבחינת [[איתן]] שב[[נפש האלקית]] - תוקף וחוזק הנשמה. | [[אבן (גשמית)]] - מצד חוזקה וקשיותה היא כינוי לבחינת [[איתן]] שב[[נפש האלקית]] - תוקף וחוזק הנשמה. | ||
ה[[נשמה]] להיותה [[חלק אלק ממעל]], הריהי בשיא התוקף והחוזק, ועוצמתה היא למעלה מכל העולמות - גם מהמדריגות הגבוהות ביותר שב[[קדושה]], כל-שכן [[נברא|מהנבראים ב[[עולם התחתון]] השרויים בחושך ה[[קליפה]], וכמו ה[[נפש בהמית]] שבאדם ויצרו הרע, שאפילו מעט [[אור]] מה[[נפש אלוקית]] יכול לדחות הרבה [חושך]] של הנפש הבהמית, וכמו שכתוב: "וראיתי אני שיש יתרון לחכמה מן הסכלות כיתרון האור מן החושך". | ה[[נשמה]] להיותה [[חלק אלק ממעל]], הריהי בשיא התוקף והחוזק, ועוצמתה היא למעלה מכל העולמות - גם מהמדריגות הגבוהות ביותר שב[[קדושה]], כל-שכן [[נברא|מהנבראים]] ב[[עולם התחתון]] השרויים בחושך ה[[קליפה]], וכמו ה[[נפש בהמית]] שבאדם ויצרו הרע, שאפילו מעט [[אור]] מה[[נפש אלוקית]] יכול לדחות הרבה [[חושך]] של הנפש הבהמית, וכמו שכתוב: "וראיתי אני שיש יתרון לחכמה מן הסכלות כיתרון האור מן החושך". | ||
ולפי זה היה צריך להיות שכל בני ישראל יהיו [[צדיק]]ים, שהרי לכולם - נפש א-לקית ? | ולפי זה היה צריך להיות שכל בני ישראל יהיו [[צדיק]]ים, שהרי לכולם - נפש א-לקית ? |