נשי חב"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 12 בתים ,  13 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – " ע"י " ב־" על ידי "
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
מ (החלפת טקסט – " ע"י " ב־" על ידי ")
שורה 5: שורה 5:
בשונה מהנטייה ששררה קודם-לכן בעולם התורני, לפיה יש להגביל את לימוד התורה לגברים בלבד, הרבי פנה בדבריו לגברים ונשים באופן שווה. הוא קרא לנשים ללמוד ולהשתלם בפנימיות התורה, על-מנת שיתקרבו גם הן לאהבת ה' וליראתו.
בשונה מהנטייה ששררה קודם-לכן בעולם התורני, לפיה יש להגביל את לימוד התורה לגברים בלבד, הרבי פנה בדבריו לגברים ונשים באופן שווה. הוא קרא לנשים ללמוד ולהשתלם בפנימיות התורה, על-מנת שיתקרבו גם הן לאהבת ה' וליראתו.


למהפיכה זו, הייתה גם מטרה הקשורה בעצם השליחות. כאשר הרבי שלח זוג צעיר לקו-החזית של המלחמה בהתבוללות, הוא ציפה מאשת השליח ליטול חלק פעיל במאבק - לא פחות מבעלה. כאשר תלמידי ישיבה צעירים נשלחו ע"י הרבי לרחובות הערים כדי להניח שם [[מבצע תפילין|תפילין]] לעוברים-ושבים יהודיים, נשלחו נשים צעירות למרכזי קניות, [[בית רפואה|לבתי-רפואה]] ולבתי-ספר, על-מנת לחלק בהם [[מבצע נרות שבת קודש|נרות שבת-קודש]] לנשים ובנות יהודיות. בה-בעת, הרבי דורש מהן לשמור על כללי הצניעות היהודיים, כמקובל מדורי-דורות.
למהפיכה זו, הייתה גם מטרה הקשורה בעצם השליחות. כאשר הרבי שלח זוג צעיר לקו-החזית של המלחמה בהתבוללות, הוא ציפה מאשת השליח ליטול חלק פעיל במאבק - לא פחות מבעלה. כאשר תלמידי ישיבה צעירים נשלחו על ידי הרבי לרחובות הערים כדי להניח שם [[מבצע תפילין|תפילין]] לעוברים-ושבים יהודיים, נשלחו נשים צעירות למרכזי קניות, [[בית רפואה|לבתי-רפואה]] ולבתי-ספר, על-מנת לחלק בהם [[מבצע נרות שבת קודש|נרות שבת-קודש]] לנשים ובנות יהודיות. בה-בעת, הרבי דורש מהן לשמור על כללי הצניעות היהודיים, כמקובל מדורי-דורות.


בשנת תשי"ג (1953) הפמינזם במובן השגרתי של המילה, לא היה רעיון חדש, אך רוב התנועות הפמיניסטיות דחו במצען את הגישה המסורתית לאישה וביקשו להעניק לאישה את הזכות לחקות את תפקידיו של הגבר בתחומים החברתיים, הכלכליים והפוליטיים.
בשנת תשי"ג (1953) הפמינזם במובן השגרתי של המילה, לא היה רעיון חדש, אך רוב התנועות הפמיניסטיות דחו במצען את הגישה המסורתית לאישה וביקשו להעניק לאישה את הזכות לחקות את תפקידיו של הגבר בתחומים החברתיים, הכלכליים והפוליטיים.
שורה 13: שורה 13:
בהמשך לכך, הרבי הוכיח בעזרת מקורות מהקבלה ומכתבי החסידות, כי תפקידה של האישה שווה לתפקידו של הגבר ולעיתים אף חשוב ממנו. הרבי הוסיף והוכיח כי התורה מצפה מהאישה לנצל את כשרונותיה, אך בד-בבד לדבוק באידיאל המסורתי "כל כבודה של בת מלך פנימה" (תהלים מה, יד).
בהמשך לכך, הרבי הוכיח בעזרת מקורות מהקבלה ומכתבי החסידות, כי תפקידה של האישה שווה לתפקידו של הגבר ולעיתים אף חשוב ממנו. הרבי הוסיף והוכיח כי התורה מצפה מהאישה לנצל את כשרונותיה, אך בד-בבד לדבוק באידיאל המסורתי "כל כבודה של בת מלך פנימה" (תהלים מה, יד).


בדרכה שלה, גם על האישה מוטלת החובה "ליצור דירה לה'", אבל עליה למלא מטלה זו בדרך נשיית אופיינית לה: לא בדרך של 'כיבוש' אלא ע"י גילוי הטוב והאלוקי הקיים בכל נברא.
בדרכה שלה, גם על האישה מוטלת החובה "ליצור דירה לה'", אבל עליה למלא מטלה זו בדרך נשיית אופיינית לה: לא בדרך של 'כיבוש' אלא על ידי גילוי הטוב והאלוקי הקיים בכל נברא.


==יושבי ראש נשי חב"ד==
==יושבי ראש נשי חב"ד==
39,916

עריכות

תפריט ניווט