פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 3 בתים ,  21:22, 13 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – " הי' " ב־" היה "
'''רבי בנאה''' היה [[תנא]] בדורות האחרונים ל[[תנאים]].
מובא בגמרא, כי ר' בנאה הוה מציין מערתא דרבנן, כי מטא למערתא ד[[אברהם]] אשכחי' ל[[אליעזר]], אמר לו מאי קא עביד אברהם, אמר ליה גאני בכנפיה ד[[שרה]] ומעיינא ליה ברישיה. [[אדמו"ר האמצעי]]{{הערת שוליים|[[תורת חיים]] בראשית ח"א פרשת חיי שרה מאמר ויהיו חיי שרה קכה, ד.}}מקשה, כי ודאי לא הי' היה ענין זה [[גשמיות|גשמי]] כלל, דאיך ר' בנאה זה יראה לאברהם ושרה כמו שהן בחיים ממש ושרה מעיינא לי' ברישי' שכבר נפטרו ביותר מב' אלפים [[שנה]], שר' בנאה זה הי' היה אחר החורבן בית שני כו'.
מסביר אדמו"ר האמצעי, כי הענין הוא, ששורש ומקור להתהוות [[נשמה|נשמות]] בכל דור ודור, הוא נמשך מבחינת מותרי המוחין דאברהם העליון שבא ביניקות שערות הראש כנ"ל שזהו שנקרא אב המון גוים לדורות הבאים דוקא כנ"ל, ויש בזה ג"כ בירור והבדלה בין פנימיות לחיצוניות על כל פנים שהוא לברר ולהוציא הנשמות הרעים והקשים, וכמו כן בכל ניצוצים שיוצאי' בבחי' רע ופסולת שהן נפשות הרשעים החוטאים ומתים בלא תשובה בכל ימי הגוליות, ולברר לנשמות הקדושים וצדיקים כנשמות [[שמעיה]] ו[[אבטליון]] ו[[אונקלוס]] כו' כנ"ל, שבירור כזה הוא בכל דור ממש כנ"ל.
וזהו שרש כללות ענין המאמר הזה שראה רבי בנאה זה דשרה מעיינא ליה לאברהם ברישיה, שהוא להוציא הפסולת שנדבקו ב[[שערות הראש]], כמו באדם למטה שמוציאים הכנים הנדבקים מן הפסולת שבגומות של השערות כנ"ל, משום דגם עכשיו מעיינא ליה שרה ברישיה דאברהם להוציא את בחינת הפסולת לחוץ, ולברר שם כל הפסולת שלא יהיה מזה שרש לנשמות הרעים, ולברור להיות בבחינת הפנימית דמותרי המוחין דאברהם להיות שרש להתהוות נשמות טובות דוקא, שלא יהיו כספחת לבית יעקב.
ואע"פ שרבי בנאה זה היה אחר החורבן ואברהם ושרה כבר [[הסתלקות|נפטרו]], באמת יכול להיות שהיה רואה אותן כמו שהן בחיים ממש לפי ששרש אברהם ושרה הוא למעלה במקור האצילות בבחי' מ"ה וב"ן שבכתר, ולא מתו בעטיו של [[נחש הקדמוני]] שהן ט' צדיקים שהן קיימים וחיים וגם אליעזר מהן ור' בנאה זה הי' היה גלגול [[בניהו בן יהוידע]] שנקרא{{הערת שוליים|שמואל - ב כג, כ.}} בן איש '''חי''' ממש, מטעם הנ"ל.
== בנאה האמורא ==
39,916

עריכות