קרבן פסח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסר בית אחד ,  13 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – " ." ב־"."
מ (החלפת טקסט – ".ג" ב־". ג")
מ (החלפת טקסט – " ." ב־".")
שורה 39: שורה 39:
הרבי גם לא מתעלם מאותן בני קרתא דירושלים שהקפידו כל ימיהם שלא לצאת מירושלים: “דיון בפני עצמו בנוגע לאלה שמעולם לא יצאו מירושלים עיה"ק".  
הרבי גם לא מתעלם מאותן בני קרתא דירושלים שהקפידו כל ימיהם שלא לצאת מירושלים: “דיון בפני עצמו בנוגע לאלה שמעולם לא יצאו מירושלים עיה"ק".  


על שאלתו של הרב זוין מה התחדש כעת שלא היה במשך אלפי שנים, משיב הרבי: “שאלה עצומה מה היה בכל הדורות למן החורבן ועד הנה ... ולא מצינו שעקרו בערב פסח חוץ לירושלים". משיב הרבי בפשטות “עד לאחרי המלחמה דאשתקד, הייתה יד האומות תקיפה כו'".  
על שאלתו של הרב זוין מה התחדש כעת שלא היה במשך אלפי שנים, משיב הרבי: “שאלה עצומה מה היה בכל הדורות למן החורבן ועד הנה... ולא מצינו שעקרו בערב פסח חוץ לירושלים". משיב הרבי בפשטות “עד לאחרי המלחמה דאשתקד, הייתה יד האומות תקיפה כו'".  
במילים פשוטות: כאשר יד ישראל תקיפה, הרי שהצורך בהקרבת הקרבן מקבל תוקף, ועל כן מורה הרבי לצאת מירושלים כדי שלא להיכשל חלילה בספק איסור כרת.  
במילים פשוטות: כאשר יד ישראל תקיפה, הרי שהצורך בהקרבת הקרבן מקבל תוקף, ועל כן מורה הרבי לצאת מירושלים כדי שלא להיכשל חלילה בספק איסור כרת.  


39,916

עריכות

תפריט ניווט