מסכת זבחים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 6 בתים ,  13 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – "״" ב־"""
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
מ (החלפת טקסט – "״" ב־""")
שורה 11: שורה 11:
במסכת {{הערת שוליים|דף יד, ב.}} נפסק שהולכה שלא ברגל, אינה הולכה.  
במסכת {{הערת שוליים|דף יד, ב.}} נפסק שהולכה שלא ברגל, אינה הולכה.  


הראשונים נחלקו האם גם כשמסיבה טכנית, אין צורך במעשה ההולכה, וכמו באופן שהשחיטה היתה בסמוך למזבח, אם גם באופן זה זקוקים למעשה ההולכה. לדעת ה[[רמב"ם]], גם באופן זה ישנו חיוב לעשות הולכה בדווקא. לעומת זאת, לשיטת [[רש"י]]{{הערת שוליים|זבחים טו, א ד״ה אלא בהולכה.}} בעומד אצל המזבח וודאי שאין צריך הולכה ברגל,{{הערת שוליים|וראה ב' הגירסאות ברש״י שם. ואכ״מ. וראה גם [[רש"י]] זבחים יג, א (ד״ה כשהוא אומר) ״דזימנין הולכה ליתיה כלל כמו השוחט בצד המזבח״. - הרבי.}}.
הראשונים נחלקו האם גם כשמסיבה טכנית, אין צורך במעשה ההולכה, וכמו באופן שהשחיטה היתה בסמוך למזבח, אם גם באופן זה זקוקים למעשה ההולכה. לדעת ה[[רמב"ם]], גם באופן זה ישנו חיוב לעשות הולכה בדווקא. לעומת זאת, לשיטת [[רש"י]]{{הערת שוליים|זבחים טו, א ד"ה אלא בהולכה.}} בעומד אצל המזבח וודאי שאין צריך הולכה ברגל,{{הערת שוליים|וראה ב' הגירסאות ברש"י שם. ואכ"מ. וראה גם [[רש"י]] זבחים יג, א (ד"ה כשהוא אומר) "דזימנין הולכה ליתיה כלל כמו השוחט בצד המזבח". - הרבי.}}.


=== ביאורים נוספים ===
=== ביאורים נוספים ===
39,916

עריכות

תפריט ניווט