39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
מ (החלפת טקסט – "״" ב־""") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
א. בענין הברכה — מבואר בדרושי [[חסידות]], שברכה היא מלשון | א. בענין הברכה — מבואר בדרושי [[חסידות]], שברכה היא מלשון | ||
המשכה, כלשון המשנה<REF>כלאים ריש פ"ז.</REF>: | המשכה, כלשון המשנה<REF>כלאים ריש פ"ז.</REF>: "המבריך את הגפן", שפירושו — שממשיכים א׳ | ||
מענפי הגפן למטה בארץ. כלומר, עצם הדבר ישנו כבר, אלא שצריכים לגלות | מענפי הגפן למטה בארץ. כלומר, עצם הדבר ישנו כבר, אלא שצריכים לגלות | ||
ולהמשיך את הדבר משרשו ומקורו, מן ההעלם אל הגילוי. | ולהמשיך את הדבר משרשו ומקורו, מן ההעלם אל הגילוי. | ||
שורה 18: | שורה 18: | ||
ג. בנוגע לענין ההצלחה — מבואר בדרושי [[אדמו"ר הצמח צדק]]<REF>אור התורה וישב רעח א.</REF> | ג. בנוגע לענין ההצלחה — מבואר בדרושי [[אדמו"ר הצמח צדק]]<REF>אור התורה וישב רעח א.</REF> | ||
שהצלחה הוא ענין מזל, כמו שקוראים איש מוצלח, "בר | שהצלחה הוא ענין מזל, כמו שקוראים איש מוצלח, "בר מזל", וממשיך לבאר ש"מזל" הוא ענין הכתר, | ||
כלומר, למעלה מסדר השחלשלות. | כלומר, למעלה מסדר השחלשלות. | ||
מכך מוכח שהצלחה היא למעלה מברכה. כי: ברכה ענינה המשכה משורש ומקור בלבד — שמזה גופא מוכח שזהו ענין השייך לדרך הטבע. | מכך מוכח שהצלחה היא למעלה מברכה. כי: ברכה ענינה המשכה משורש ומקור בלבד — שמזה גופא מוכח שזהו ענין השייך לדרך הטבע. משא"כ הצלחה — בחינת הכתר. שלמעלה מסדר השתלשלות, למעלה מדרך ה[[טבע]]. | ||
וכן הוא בלשון העולם<REF>"מילתא דאמרי אינשי". ראה [[ב"ק]] צב, א.</REF>: כאשר אומרים שאדם פלוני הוא "א געבענטשטער מענטש" הרי זה דבר על דרך הרגיל, מה שאין כן כאשר אומרים שאדם פלוני הוא "איש מוצלח"{{הערת שוליים|א גליקלעכער מענטש.}} הרי זה דבר שאינו על דרך הרגיל... | וכן הוא בלשון העולם<REF>"מילתא דאמרי אינשי". ראה [[ב"ק]] צב, א.</REF>: כאשר אומרים שאדם פלוני הוא "א געבענטשטער מענטש" הרי זה דבר על דרך הרגיל, מה שאין כן כאשר אומרים שאדם פלוני הוא "איש מוצלח"{{הערת שוליים|א גליקלעכער מענטש.}} הרי זה דבר שאינו על דרך הרגיל... |
עריכות