39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
מ (החלפת טקסט – " ." ב־".") |
||
שורה 25: | שורה 25: | ||
הסיבה לדבר נעוצה בכוח הרוחני המיוחד השורה בעולם ב[[שבת]] אחר הצהרים - שהוא כוח רוחני עליון הקרוב ל[[נשמה]] האלוקית ולא לגוף הגשמי. | הסיבה לדבר נעוצה בכוח הרוחני המיוחד השורה בעולם ב[[שבת]] אחר הצהרים - שהוא כוח רוחני עליון הקרוב ל[[נשמה]] האלוקית ולא לגוף הגשמי. | ||
[[רבינו בחיי]] מסביר שלכן את מצוות סעודה שלישית למדים (כאמור בסעיף ב) מהפסוק "היום לא תמצאוהו", כי בזמן זה ניתנת השפעה אלוקית נעלית ביותר ("ראשית הראשית .. חיים אמתיים בתענוג קיים ונצחי"), הניתנת לנפש ו"לא" לגוף ("מלת לא כמו אין"). | [[רבינו בחיי]] מסביר שלכן את מצוות סעודה שלישית למדים (כאמור בסעיף ב) מהפסוק "היום לא תמצאוהו", כי בזמן זה ניתנת השפעה אלוקית נעלית ביותר ("ראשית הראשית.. חיים אמתיים בתענוג קיים ונצחי"), הניתנת לנפש ו"לא" לגוף ("מלת לא כמו אין"). | ||
[[אדמו"ר הרש"ב]] מסביר שב"היום לא תמצאוהו" שתי משמעויות: 1) תמצאו את בחינת ה'לא' - "גילוי בחינת "לא", בחינת האין העצמי". 2) "היום (כלומר בזמן הזה) לא תמצאוהו" לרוב עליונות האור הוא לא ניתן להשגה כיום, לכן "עכשיו הוא רק מעין .. אבל אתם מוצאים אותו לעתיד .. עיקר הגילוי יהיה לעתיד". | [[אדמו"ר הרש"ב]] מסביר שב"היום לא תמצאוהו" שתי משמעויות: 1) תמצאו את בחינת ה'לא' - "גילוי בחינת "לא", בחינת האין העצמי". 2) "היום (כלומר בזמן הזה) לא תמצאוהו" לרוב עליונות האור הוא לא ניתן להשגה כיום, לכן "עכשיו הוא רק מעין.. אבל אתם מוצאים אותו לעתיד.. עיקר הגילוי יהיה לעתיד". | ||
מזה למד ה[[לבוש]] אסמכתא שאם בסעודה שלישית לא אכלו פת אלא דברים אחרים יצאו ידי חובה, כי העיקר בסעודה זו הוא אכילת ה[[נשמה]] ולא הגוף. | מזה למד ה[[לבוש]] אסמכתא שאם בסעודה שלישית לא אכלו פת אלא דברים אחרים יצאו ידי חובה, כי העיקר בסעודה זו הוא אכילת ה[[נשמה]] ולא הגוף. |
עריכות