יום הילולא (מנהגים): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "’" ב־"'"
מ (החלפת טקסט – "”" ב־""")
מ (החלפת טקסט – "’" ב־"'")
שורה 2: שורה 2:




ב"ה, ראש חדש שבט, ה’תשי"א.  
ב"ה, ראש חדש שבט, ה'תשי"א.  


ברוקלין, נ. י.  
ברוקלין, נ. י.  


אל [[אנ"ש]], תלמידי התמימים, אל המקושרים או השייכים אל כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע הכ"מ, ה’ עליהם יחיו  
אל [[אנ"ש]], תלמידי התמימים, אל המקושרים או השייכים אל כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע הכ"מ, ה' עליהם יחיו  


שלום וברכה!  
שלום וברכה!  
שורה 24: שורה 24:
בשעת התפלות ידלקו חמשה נרות.  
בשעת התפלות ידלקו חמשה נרות.  


אחר התפלה (בבקר - אחר אמירת [[תהלים]]) ילמוד (יסיים) המתפלל לפני התיבה פכ"ד ד[[כלים]], ופ"ז ד[[מקואות]]. אח"כ יאמר המשנה ר' חנניא בן עקשיא כו’ ויאדיר. בלחש - איזה שורות ב[[תניא]], [[קדיש]] דרבנן.  
אחר התפלה (בבקר - אחר אמירת [[תהלים]]) ילמוד (יסיים) המתפלל לפני התיבה פכ"ד ד[[כלים]], ופ"ז ד[[מקואות]]. אח"כ יאמר המשנה ר' חנניא בן עקשיא כו' ויאדיר. בלחש - איזה שורות ב[[תניא]], [[קדיש]] דרבנן.  


אחר תפלת ערבית -יחזרו חלק מהמאמר דיום ההסתלקות (ד"ה [[באתי לגני]], נדפס בקונטרס עד) בע"פ. ואם אין מי שיחזור בע"פ ילמדוהו בפנים. וכן אחר תפלת הבוקר. ולסיימו אחר תפלת מנחה.  
אחר תפלת ערבית -יחזרו חלק מהמאמר דיום ההסתלקות (ד"ה [[באתי לגני]], נדפס בקונטרס עד) בע"פ. ואם אין מי שיחזור בע"פ ילמדוהו בפנים. וכן אחר תפלת הבוקר. ולסיימו אחר תפלת מנחה.  
שורה 32: שורה 32:
בבוקר קודם התפלה ירים כל אחד תרומה להענינים השייכים לנשיאנו, הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, בעד עצמו ובעד כל אחד מבני ביתו שיחיו, וכן קודם תפלת מנחה.  
בבוקר קודם התפלה ירים כל אחד תרומה להענינים השייכים לנשיאנו, הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, בעד עצמו ובעד כל אחד מבני ביתו שיחיו, וכן קודם תפלת מנחה.  


לאחר תפלת הבוקר וחזרת ה[[דא"ח]] -יקרא כל אחד פ"נ (כמובן בחגירת אבנט). אלו שזכו להכנס ל[[יחידות]], או עכ"פ לראות את פני כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ -יצייר עצמו, בעת קריאת ה[[פ"נ]], כאלו עומד לפניו. להניח הפ"נ אח"כ בין דפי מאמר, קונטרס וכו’ של תורת כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ. ולשלחו (אם באפשרי - בו ביום) על מנת לקראותו על [[האוהל|ציון שלו]].  
לאחר תפלת הבוקר וחזרת ה[[דא"ח]] -יקרא כל אחד פ"נ (כמובן בחגירת אבנט). אלו שזכו להכנס ל[[יחידות]], או עכ"פ לראות את פני כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ -יצייר עצמו, בעת קריאת ה[[פ"נ]], כאלו עומד לפניו. להניח הפ"נ אח"כ בין דפי מאמר, קונטרס וכו' של תורת כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ. ולשלחו (אם באפשרי - בו ביום) על מנת לקראותו על [[האוהל|ציון שלו]].  


במשך המעת לעת - ללמוד פרקי ה[[משניות]] של אותיות השם.  
במשך המעת לעת - ללמוד פרקי ה[[משניות]] של אותיות השם.  
שורה 38: שורה 38:
במשך המעת לעת - לעשות [[התוועדות]].  
במשך המעת לעת - לעשות [[התוועדות]].  


לקבוע שעה במשך המעת לעת - לבאר לבני ביתו שי’ אודות כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ ועבודתו אשר עבד בה כל ימי חייו.  
לקבוע שעה במשך המעת לעת - לבאר לבני ביתו שי' אודות כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ ועבודתו אשר עבד בה כל ימי חייו.  


במשך המעת לעת -לבקר (אלו הראוים לזה) בבתי הכנסיות וב[[ביהמ"ד]] אשר בעיר לחזור שם מימרא או פתגם מתורתו של כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, לבאר אודות אהבת כל ישראל שלו, להודיע ולהסביר תקנתו ע"ד אמירת תהלים, לימוד חומש עם [[רש"י|פירש"י]] -ובמקומות המתאימים - גם ע"ד לימוד התניא כפי שחלקו לימות השנה. - אם באפשרי לעשות כל הנ"ל מתוך התועדות.  
במשך המעת לעת -לבקר (אלו הראוים לזה) בבתי הכנסיות וב[[ביהמ"ד]] אשר בעיר לחזור שם מימרא או פתגם מתורתו של כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, לבאר אודות אהבת כל ישראל שלו, להודיע ולהסביר תקנתו ע"ד אמירת תהלים, לימוד חומש עם [[רש"י|פירש"י]] -ובמקומות המתאימים - גם ע"ד לימוד התניא כפי שחלקו לימות השנה. - אם באפשרי לעשות כל הנ"ל מתוך התועדות.  
שורה 47: שורה 47:
מובן אשר, אם זהו מתאים לתנאי המקום, ימשיכו בכל הנ"ל בימים אשר אחרי היארצייט ובפרט ביום הש"ק שלאחריו.  
מובן אשר, אם זהו מתאים לתנאי המקום, ימשיכו בכל הנ"ל בימים אשר אחרי היארצייט ובפרט ביום הש"ק שלאחריו.  


והוי’ יחיש ביאת גואלנו והקיצו ורננו שוכני עפר, ונשיאנו, הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, בעל ההילולא, בתוכם ישמיענו נפלאות וינהלנו בדרך העולה בית א-ל.  
והוי' יחיש ביאת גואלנו והקיצו ורננו שוכני עפר, ונשיאנו, הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, בעל ההילולא, בתוכם ישמיענו נפלאות וינהלנו בדרך העולה בית א-ל.  


מנחם מענדל שניאורסאהן
מנחם מענדל שניאורסאהן


[[קטגוריה:תקנות חב"ד]]
[[קטגוריה:תקנות חב"ד]]
19,464

עריכות

תפריט ניווט