מסכת יבמות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 2 בתים ,  12 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 37: שורה 37:
ישנה מחלוקת בגמרא אם לאשה כזו ישנה דיני אישות לגבי היבם, מכיון שהיא זקוקה לו שיקדש אותה והיא אסורה לכל העולם, אם כן נחשב הדבר שהתורה המשיכה את האישות של האח המת לגבי האח החי. מחלוקת זו מכונה בגמרא “יש זיקה או אין זיקה”. אם אכן יש עליה דיני אישות ו”יש זיקה”, תיקנו חכמים שיהיה עליה אכן את כל דיני איסורי האישות, שהם איסורי קרובים.
ישנה מחלוקת בגמרא אם לאשה כזו ישנה דיני אישות לגבי היבם, מכיון שהיא זקוקה לו שיקדש אותה והיא אסורה לכל העולם, אם כן נחשב הדבר שהתורה המשיכה את האישות של האח המת לגבי האח החי. מחלוקת זו מכונה בגמרא “יש זיקה או אין זיקה”. אם אכן יש עליה דיני אישות ו”יש זיקה”, תיקנו חכמים שיהיה עליה אכן את כל דיני איסורי האישות, שהם איסורי קרובים.


אחת מהמחלוקות היוצאות משאלה זו, היא אם שומרת יבם שמתה, אם מותר ליבם לישא את אמה, או שאנו אומרים שנחשב הדבר כאילו היא אם אשתו, והיא אסורה עליו באיסור חמות. דעת [[רב (אמורא)|רב]] היא שמותר באמה, אבל [[שמואל (אמורא)|שמואל]] פסק שמותר באמה, וכן פסקו כל הפוסקים.<REF> [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16092&hilite=08264e1c-2aea-4de9-8a56-3c5b217e80a0&st=%D7%99%D7%91%D7%9E%D7%95%D7%AA&pgnum=175 צמח צדק יבמות עמ' 175]</REF>
אחת מהמחלוקות היוצאות משאלה זו, היא אם שומרת יבם שמתה, אם מותר ליבם לישא את אמה, או שאנו אומרים שנחשב הדבר כאילו היא אם אשתו, והיא אסורה עליו באיסור חמות. דעת [[רב (אמורא)|רב]] היא שמותר באמה, אבל [[שמואל (אמורא)|שמואל]] פסק שמותר באמה, וכן פסקו כל הפוסקים.<REF> [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16092&hilite=08264e1c-2aea-4de9-8a56-3c5b217e80a0&st=%D7%99%D7%91%D7%9E%D7%95%D7%AA&pgnum=175 צמח צדק יבמות עמ' 175]</REF>
=== ביאורי הרבי ===
=== ביאורי הרבי ===


שורה 44: שורה 44:
*'''כה ב.''' ברש”י ד”ה ואין. (הודאת בעל דין רק בדיני ממונות ולא בדיני נפשות). [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15930&st=&pgnum=118 לקוטי שיחות חל”ד עמ' 106 (עמ' 118]
*'''כה ב.''' ברש”י ד”ה ואין. (הודאת בעל דין רק בדיני ממונות ולא בדיני נפשות). [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15930&st=&pgnum=118 לקוטי שיחות חל”ד עמ' 106 (עמ' 118]


*'''כט ב.''' ולא מיטמאת. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14955&st=&pgnum=74 לקוטי שיחות ל”ב ויקרא עמ' 61 (עמ' 74)]
*'''כט ב.''' ולא מיטמאת. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14955&st=&pgnum=74 לקוטי שיחות ל”ב ויקרא עמ' 61 (עמ' 74)]


*'''לז ב.''' לא ישא אדם אשה ודעתו לגרשה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15930&hilite=befcded7-544d-4ad7-9e55-b0fb7e8e7c7c&st=%D7%91%D7%91%D7%90+%D7%A7%D7%9E%D7%90&pgnum=150 לקוטי שיחות חלק ל”ד עמ' 138 (עמ' 150)], [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/lkus/34/9/3/138&search=%D7%9C%D7%90+%D7%99%D7%A9%D7%90+%D7%90%D7%93%D7%9D+%D7%90%D7%A9%D7%94 חב”ד לייבורי]
*'''לז ב.''' לא ישא אדם אשה ודעתו לגרשה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15930&hilite=befcded7-544d-4ad7-9e55-b0fb7e8e7c7c&st=%D7%91%D7%91%D7%90+%D7%A7%D7%9E%D7%90&pgnum=150 לקוטי שיחות חלק ל”ד עמ' 138 (עמ' 150)], [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/lkus/34/9/3/138&search=%D7%9C%D7%90+%D7%99%D7%A9%D7%90+%D7%90%D7%93%D7%9D+%D7%90%D7%A9%D7%94 חב”ד לייבורי]
19,314

עריכות

תפריט ניווט