משיח שבכל דור: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 10: שורה 10:
וכך ביאר הרבי{{הערה|[[ליקוטי שיחות]] חכ"ט דברים ע' 14. וראה על-דרך-זה שיחת פרשת וישלח [[תשמ"ט]] (בלתי מוגה): {{ציטוטון|"כיון שאחכה לו בכל יום שיבוא, על כרחך צריך לומר שמציאותו נשמה בגוף קיימת גם עתה".}}}}: {{ציטוטון|מובן ההכרח על זה בפשטות: מאחר שכשישראל עושין [[תשובה]] הרי "מיד הן נגאלין", ואני ישנה בגלותא אבל ולבי ער להקב"ה וכו', הרי בהכרח שמשיח יהיה מוכן מיד ברגע שלאחרי החורבן, כדי שתוכל להיות הגאולה – "מיד" כשעושין תשובה.}}
וכך ביאר הרבי{{הערה|[[ליקוטי שיחות]] חכ"ט דברים ע' 14. וראה על-דרך-זה שיחת פרשת וישלח [[תשמ"ט]] (בלתי מוגה): {{ציטוטון|"כיון שאחכה לו בכל יום שיבוא, על כרחך צריך לומר שמציאותו נשמה בגוף קיימת גם עתה".}}}}: {{ציטוטון|מובן ההכרח על זה בפשטות: מאחר שכשישראל עושין [[תשובה]] הרי "מיד הן נגאלין", ואני ישנה בגלותא אבל ולבי ער להקב"ה וכו', הרי בהכרח שמשיח יהיה מוכן מיד ברגע שלאחרי החורבן, כדי שתוכל להיות הגאולה – "מיד" כשעושין תשובה.}}


על יסוד זה כתב רבי עובדיה מברטנורא{{הערה|בפרושו למגילת רות.}}: {{ציטוטון|בכל דור ודור נולד אחד מזרע יהודה שהוא ראוי להיות משיח לישראל}}.  
על יסוד זה כתב רבי עובדיה מברטנורא{{הערה|בפרושו למגילת רות.}}: {{ציטוטון|בכל דור ודור נולד אחד מזרע יהודה שהוא ראוי להיות משיח לישראל}}.  


וכן בשו"ת [[חתם סופר]]{{הערה|חלק ו', סימן צ"ח ד"ה הריני נזיר.}}: {{ציטוטון|ומיום שחרב בית המקדש, מיד נולד אחד הראוי בצדקתו להיות גואל, ולכשיגיע הזמן יגלה אליו ה' יתברך וישלחו . . ובעוונותינו כי רבו כבר כמה וכמה מתו ולא זכינו שיערה עליהם רוחו של משיח גם כי הם ראוים לכך, אבל הדור לא היה ראוי, אולם כשיגיע אם ירצה ה' יגלה אליו ה׳ כמו למשה בסנה וישלחהו}}.  
וכן בשו"ת [[חתם סופר]]{{הערה|חלק ו', סימן צ"ח ד"ה הריני נזיר.}}: {{ציטוטון|ומיום שחרב בית המקדש, מיד נולד אחד הראוי בצדקתו להיות גואל, ולכשיגיע הזמן יגלה אליו ה' יתברך וישלחו . . ובעוונותינו כי רבו כבר כמה וכמה מתו ולא זכינו שיערה עליהם רוחו של משיח גם כי הם ראוים לכך, אבל הדור לא היה ראוי, אולם כשיגיע אם ירצה ה' יגלה אליו ה׳ כמו למשה בסנה וישלחהו}}.  
שורה 31: שורה 31:
בשיחת פרשת תזריע מצורע תשנ"ב, מביא הרבי את דברי הגמרא על כך שהתלמידים זיהו את רבם כמשיח ומשליך את הדברים בנוגע אלינו: {{ציטוטון|ואנן (חסידים) נעני אבתרייהו (בנוגע לרבותינו נשיאינו, ובפרט כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו) – יוסף שמו, שנאמר "יוסיף אדנ-י שנית ידו גו' ואסף נדחי ישראל גו'", יצחק שמו, שנאמר "אז ימלא שחוק פינו".}}  
בשיחת פרשת תזריע מצורע תשנ"ב, מביא הרבי את דברי הגמרא על כך שהתלמידים זיהו את רבם כמשיח ומשליך את הדברים בנוגע אלינו: {{ציטוטון|ואנן (חסידים) נעני אבתרייהו (בנוגע לרבותינו נשיאינו, ובפרט כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו) – יוסף שמו, שנאמר "יוסיף אדנ-י שנית ידו גו' ואסף נדחי ישראל גו'", יצחק שמו, שנאמר "אז ימלא שחוק פינו".}}  


ועל דרך זה בשיחות אחרות{{הערה|דבר מלכות ש"פ משפטים תשנ"ב (הע' 148), "שבראשי תיבות ד"מיד" נרמזים ג' התקופות השייכות לכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, ועל סדר הקרבה אלינו – משיח (מנחם שמו) יוסף יצחק, דובער (שמו השני של כ"ק אדמו"ר נ"ע)". ועד"ז גם בדבר מלכות ש"פ יתרו (הע' 96), ותצוה (הע' 81), תשנ"ב.}} מתעכב הרבי על דברי חז"ל{{הערה|סנהדרין צח, ב. "יש אומרים מנחם בן חזקיה שמו"}} ש"מנחם שמו" – שמו של נשיא דורנו. ובכמה מקומות{{הערה|שיחת ש"פ תרומה תש"נ. וראה גם שיחת ש"פ האזינו תנש"א, "מנחם מענדל, שמו של משיח צדקנו וכינוי השם".}} מוסיף גם בנוגע לשמו השני מענדל, שהוא בגימטריא "צדק", ש"צדק" הוא שמו של משיח{{הערה|על פי הפסוק (ישעי' יא, ה) "והיה צדק אזור מתניו".}}.
ועל דרך זה בשיחות אחרות{{הערה|דבר מלכות ש"פ משפטים תשנ"ב (הע' 148), "שבראשי תיבות ד"מיד" נרמזים ג' התקופות השייכות לכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, ועל סדר הקרבה אלינו – משיח (מנחם שמו) יוסף יצחק, דובער (שמו השני של כ"ק אדמו"ר נ"ע)". ועד"ז גם בדבר מלכות ש"פ יתרו (הע' 96), ותצוה (הע' 81), תשנ"ב.}} מתעכב הרבי על דברי חז"ל{{הערה|סנהדרין צח, ב. "יש אומרים מנחם בן חזקיה שמו"}} ש"מנחם שמו" – שמו של נשיא דורנו. ובכמה מקומות{{הערה|שיחת ש"פ תרומה תש"נ. וראה גם שיחת ש"פ האזינו תנש"א, "מנחם מענדל, שמו של משיח צדקנו וכינוי השם".}} מוסיף גם בנוגע לשמו השני מענדל, שהוא בגימטריא "צדק", ש"צדק" הוא שמו של משיח{{הערה|על פי הפסוק (ישעי' יא, ה) "והיה צדק אזור מתניו".}}.


==הדרכים לזהוי המשיח שבכל דור==
==הדרכים לזהוי המשיח שבכל דור==
19,137

עריכות

תפריט ניווט