הפצת המעיינות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
מ (שלום העביר את הדף הפצת מעיינות להפצת המעיינות)
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 1: שורה 1:
'''הפצת המעיינות''' הינו מושג בסיסי בתנועת ה[[חסידות]]. פרוש המילה מעיינות הוא [[תורת החסידות]] ובהפצתה תלוי ביאת ה[[גאולה]].
'''הפצת המעיינות''' הינו מושג בסיסי בתנועת ה[[חסידות]]. פרוש המילה מעיינות הוא [[תורת החסידות]] ובהפצתה תלוי ביאת ה[[גאולה]].  
מקורה בסיפור עליית הנשמה של ה[[בעש"ט]].  
מקורה בסיפור עליית הנשמה של ה[[בעש"ט]].  


שורה 11: שורה 11:
ידועה השאלה למה דווקא בדורות האחרונים זקוקים לתורת החסידות הרי אלפי שנים עם ישראל "הסתדר" ללא החסידות?
ידועה השאלה למה דווקא בדורות האחרונים זקוקים לתורת החסידות הרי אלפי שנים עם ישראל "הסתדר" ללא החסידות?


והתשובה לכך הוסברה על ידי [[אדמו"ר הזקן]],{{הערה|אגרות קודש אדמו"ר הריי"ץ חלק ג עמ' שכו}} כאשר ניגש אליו הרב [[פנחס מקוריץ]] שמצא כתבי חסידות מתגלגלים ברחובות ולא היתה דעתו נוחה מכך ו[[אדמו"ר הזקן]] הסביר לו על ידי משל מבן ה[[מלך]] שנחלה במחלה קשה ולא נמצא מרפא עד שרופא ה[[מלך]] מצא תרופה אך צריך בשבילה את היהלום הכי יקר הנמצא בכתרו של המלך וכמובן שהמלך מוכן לוותר על היהלום ושישחקו ויכתשו אותו ובלבד שבנו יבריא. כך הקב"ה מוכן לוותר על הסודות שעד אז היו שמורים למעלה רק לצדיקים בשביל לרפאות את העולם מהחושך העמוק שאליו נכנס בזמן של הדורות האחרונים אף שזה כרוך בכך שכתבי חסידות יתגלגלו ברחובות.  
והתשובה לכך הוסברה על ידי [[אדמו"ר הזקן]],{{הערה|אגרות קודש אדמו"ר הריי"ץ חלק ג עמ' שכו}} כאשר ניגש אליו הרב [[פנחס מקוריץ]] שמצא כתבי חסידות מתגלגלים ברחובות ולא היתה דעתו נוחה מכך ו[[אדמו"ר הזקן]] הסביר לו על ידי משל מבן ה[[מלך]] שנחלה במחלה קשה ולא נמצא מרפא עד שרופא ה[[מלך]] מצא תרופה אך צריך בשבילה את היהלום הכי יקר הנמצא בכתרו של המלך וכמובן שהמלך מוכן לוותר על היהלום ושישחקו ויכתשו אותו ובלבד שבנו יבריא. כך הקב"ה מוכן לוותר על הסודות שעד אז היו שמורים למעלה רק לצדיקים בשביל לרפאות את העולם מהחושך העמוק שאליו נכנס בזמן של הדורות האחרונים אף שזה כרוך בכך שכתבי חסידות יתגלגלו ברחובות.  


ובכך בעצם ביטל אדמו"ר הזקן קיטרוג שהיה כבר בזמן המגיד.{{הערה|לקוטי שיחות חלק ל' שיחה לי"ט כסלו.}}
ובכך בעצם ביטל אדמו"ר הזקן קיטרוג שהיה כבר בזמן המגיד.{{הערה|לקוטי שיחות חלק ל' שיחה לי"ט כסלו.}}
שורה 21: שורה 21:
==ההפצה בדור השביעי==
==ההפצה בדור השביעי==


ב[[דור השביעי]] [[הרבי]] הפך את המושג הפצת המעיינות לעבודת [[הדור השביעי]] ובעיקר דגש על המילה "חוצה" שגם במקום שהוא הכי "חוץ" ומנותק כביכול מ[[חסידות]] גם שם יופץ ויחדור ה[[חסידות]] ולצורך כך הקים [[הרבי]] את מפעל השלוחים העצום ותיקן את עשרת המבצעים ושלח שלוחים לכל חור שיפיצו יהדות וחסידות על מנת לזרז את ה[[גאולה]] שכאמור תלויה בהפצת המעינות.
ב[[דור השביעי]] [[הרבי]] הפך את המושג הפצת המעיינות לעבודת [[הדור השביעי]] ובעיקר דגש על המילה "חוצה" שגם במקום שהוא הכי "חוץ" ומנותק כביכול מ[[חסידות]] גם שם יופץ ויחדור ה[[חסידות]] ולצורך כך הקים [[הרבי]] את מפעל השלוחים העצום ותיקן את עשרת המבצעים ושלח שלוחים לכל חור שיפיצו יהדות וחסידות על מנת לזרז את ה[[גאולה]] שכאמור תלויה בהפצת המעינות.


בשבת פרשת חיי שרה [[תשנ"ב]] הודיע [[הרבי]] שהסתיימה עבדות הפצת המעיינות ואין כבר עוד מעכב לבוא ה[[גאולה]] וצריך רק להכין את אנשי הדור ואת העולם לקבל את [[משיח]].
בשבת פרשת חיי שרה [[תשנ"ב]] הודיע [[הרבי]] שהסתיימה עבדות הפצת המעיינות ואין כבר עוד מעכב לבוא ה[[גאולה]] וצריך רק להכין את אנשי הדור ואת העולם לקבל את [[משיח]].
19,252

עריכות

תפריט ניווט