19,457
עריכות
מ (←שמחה של מצווה: ת.ק.) |
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
רבי זירא היה בחינת [[חכמה]], ו[[רבה]] היה בחינת [[בינה]]{{הערת שוליים|1=סוף מאמר [[פורים]] [[תש"ח]].}}. | רבי זירא היה בחינת [[חכמה]], ו[[רבה]] היה בחינת [[בינה]]{{הערת שוליים|1=סוף מאמר [[פורים]] [[תש"ח]].}}. | ||
== | == חריף ומקשה == | ||
מובא אודותיו{{הערת שוליים|1=מובא בספר [[שערי אורה]] זה '''בפירוש''' מובא אודות [[רבה]]. ולמרות שבגמרא מובא לגביו דווקא לשון אחרת, של "עוקר הרים", ולמרות שהמשמעות שווה, [[הרבי]] מסיק כי מסתבר יותר לומר שזוהי טעות סופר, ושמדובר אודות רבי זירא, שלגביו נאמר לשון זה. [[אגרות קודש]] כרך יח ו'תתע.}} כי הוא היה "חריף ומקשה". בגמרא ישנה שאלה מה עדיף, חריף ומקשה, הוא מתון ומסיק, ולמסקנת הגמרא עדיף הוא מי שהוא מתון ומסיק, כלומר שאינו חריף כל כך, אבל מסקנת הדברים ברורה אצלו יותר. [[אדמו"ר האמצעי]] מסביר כי מי שהוא חריף ומקשה, הוא מעלה את האור עילוי אחר עילוי מהגילוי אל ההעלם, בניגוד לאותו שהוא מתון ומסיק, שהוא מביא את האור מהעעלם אל הגילוי, ולכן לגבי המקבלים דווקא המעלה השניה עדיפה יותר. | מובא אודותיו{{הערת שוליים|1=מובא בספר [[שערי אורה]] זה '''בפירוש''' מובא אודות [[רבה]]. ולמרות שבגמרא מובא לגביו דווקא לשון אחרת, של "עוקר הרים", ולמרות שהמשמעות שווה, [[הרבי]] מסיק כי מסתבר יותר לומר שזוהי טעות סופר, ושמדובר אודות רבי זירא, שלגביו נאמר לשון זה. [[אגרות קודש]] כרך יח ו'תתע.}} כי הוא היה "חריף ומקשה". בגמרא ישנה שאלה מה עדיף, חריף ומקשה, הוא מתון ומסיק, ולמסקנת הגמרא עדיף הוא מי שהוא מתון ומסיק, כלומר שאינו חריף כל כך, אבל מסקנת הדברים ברורה אצלו יותר. [[אדמו"ר האמצעי]] מסביר כי מי שהוא חריף ומקשה, הוא מעלה את האור עילוי אחר עילוי מהגילוי אל ההעלם, בניגוד לאותו שהוא מתון ומסיק, שהוא מביא את האור מהעעלם אל הגילוי, ולכן לגבי המקבלים דווקא המעלה השניה עדיפה יותר. |
עריכות