איזהו שוטה המאבד כל מה שנותנים לו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 7: שורה 7:
חיצוניות הלב הוא הנלקח מן הדעת וההתבוננות, שמתבונן איך ש"מלכותך מלכות כל עולמים" וכו', וכתוצאה מההתבוננות בגדולת כוחו של ה' בעולמות - בא לאהבת ה' ויראתו. וזהו ענין [[שם ב"ן]]. וכמובן ש[[אהבה]] ו[[יראה]] - תוצאת השכל, אינה באותה דרגת ביטול של אהבה רבה ש[[למעלה מטעם ודעת]].
חיצוניות הלב הוא הנלקח מן הדעת וההתבוננות, שמתבונן איך ש"מלכותך מלכות כל עולמים" וכו', וכתוצאה מההתבוננות בגדולת כוחו של ה' בעולמות - בא לאהבת ה' ויראתו. וזהו ענין [[שם ב"ן]]. וכמובן ש[[אהבה]] ו[[יראה]] - תוצאת השכל, אינה באותה דרגת ביטול של אהבה רבה ש[[למעלה מטעם ודעת]].


ועל זה אמרו חז"ל: איזהו שוטה - המאבד (את) ה'מה' שנותנים לו, כי אדם שמאבד את בחינת מ"ה שבנפש, שהוא הביטול המוחלט לה' ית', הרי זה כתוצאה מהעובדה שהוא שוטה, שיש בו רוח שטות, שהיא רוח ה[[קליפה]] ו[[סט"א]], כי שטות היא היפך הדעת, והדעת ענינו הרגשה באלקות, אעפ"י שהדעת הוא אחד מחלקי השכל, אבל הוא עומק השכל שבא בהרגשה, ולכן "שוטה אינו מרגיש", היינו שאינו מרגיש את הביטול לה' שישנו בפנימיות הלב.
ועל זה אמרו חז"ל: איזהו שוטה - המאבד (את) ה'מה' שנותנים לו, כי אדם שמאבד את בחינת מ"ה שבנפש, שהוא הביטול המוחלט לה' ית', הרי זה כתוצאה מהעובדה שהוא שוטה, שיש בו רוח שטות, שהיא רוח ה[[קליפה]] ו[[סט"א]], כי שטות היא היפך הדעת, והדעת ענינו הרגשה באלקות, אעפ"י שהדעת הוא אחד מחלקי השכל, אבל הוא עומק השכל שבא בהרגשה, ולכן "שוטה אינו מרגיש", היינו שאינו מרגיש את הביטול לה' שישנו בפנימיות הלב.


==מקורות לעיון:==
==מקורות לעיון:==
19,251

עריכות

תפריט ניווט