שנה שמלך המשיח נגלה בה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(עריכה)
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
'''שנה שמלך המשיח נגלה בה''', הוא כינוי מהמדרש לשנה בה יחל התגלות [[מלך המשיח]], ויתרחשו בו מאורעות כחלק מהכנת העולם ל[[גאולה]]. על פי דברי [[הרבי מליובאוויטש]], שנת [[תנש"א]] (1991), היא השנה בה החל התגלות משיח המתואר במדרש.
'''שנה שמלך המשיח נגלה בה''', הוא כינוי מהמדרש לשנה בה יחל התגלות [[מלך המשיח]], ויתרחשו בו מאורעות כחלק מהכנת העולם ל[[גאולה]]. על פי דברי [[הרבי מליובאוויטש]], שנת [[תנש"א]] (1991), היא השנה בה החל התגלות משיח המתואר במדרש.


== מקורו המשפט ==
== מקור המשפט ==
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה. מלך פרס מתגרה במלך ערבי, והולך מלך ערבי לארם ליטול עצה מהם . .  וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה. וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואומרים: להיכן נבוא ונלך, להיכן נבוא ונלך? ואומר להם [=הקב"ה לישראל]: בני, אל תתייראו, כל מה שעשיתי, לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו, הגיע זמן גאולתכם.|מקור=[[ילקוט שמעוני]] ישעיה רמז תצט}}  
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה. מלך פרס מתגרה במלך ערבי, והולך מלך ערבי לארם ליטול עצה מהם . .  וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה. וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואומרים: להיכן נבוא ונלך, להיכן נבוא ונלך? ואומר להם [=הקב"ה לישראל]: בני, אל תתייראו, כל מה שעשיתי, לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו, הגיע זמן גאולתכם.|מקור=[[ילקוט שמעוני]] ישעיה רמז תצט}}  


===נבואת הרבי===
==נבואת הרבי==
ב[[י"ז באב]] [[תש"נ]], תלה ר' [[יוסף יצחק קייזן]] פתק, בקיר בית המדרש ב[[770]], ובו צילום קטע המדרש האמור. כשיצא הרבי מבית המדרש עצר על יד המודעה והביט בה מספר שניות. באותו ערב התקשרו ממזכירות הרבי לאותו א' ובקשו להוסיף גם את סיום הקטע במדרש: {{ציטוטון|שנו רבותינו:  בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר: ענוים, הגיע זמן גאולתכם!}}{{הערה|1=[http://yoman770.com/wiki/%D7%99%22%D7%96_%D7%9E%D7%A0%D7%97%D7%9D-%D7%90%D7%91_%D7%AA%D7%A9%22%D7%A0 יומן י"ז אב תש"נ]}}.
ב[[י"ז באב]] [[תש"נ]], תלה ר' [[יוסף יצחק קייזן]] פתק, בקיר בית המדרש ב[[770]], ובו צילום קטע המדרש האמור. כשיצא הרבי מבית המדרש עצר על יד המודעה והביט בה מספר שניות. באותו ערב התקשרו ממזכירות הרבי לאותו א' ובקשו להוסיף גם את סיום הקטע במדרש: {{ציטוטון|שנו רבותינו:  בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר: ענוים, הגיע זמן גאולתכם!}}{{הערה|1=[http://yoman770.com/wiki/%D7%99%22%D7%96_%D7%9E%D7%A0%D7%97%D7%9D-%D7%90%D7%91_%D7%AA%D7%A9%22%D7%A0 יומן י"ז אב תש"נ]}}.


שורה 17: שורה 17:
הרבי הסביר  אשר המדרש מדבר על התקופה הנוכחית, מה שנכתב שמשיח עומד על גג בית המקדש, הכוונה היא לכך שמשיח ישהה בחוץ לארץ (שלא חל בו קדושה, כמו גג בית המקדש): {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=מלך המשיח עומד (מכבר) על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם", וכידוע דגגין לא נתקדשו, והרי זה בדוגמת חוץ לארץ שלא נתקדש (על כל פנים – לא כמו ארץ ישראל). ולזה באה ההכרזה (כפי שהכריזו גם בהתוועדויות שלפני זה) - "הגיע זמן גאולתכם" תיכף ומיד ממש, ממש ממש ממש. . .|מקור=שיחת שבת פרשת חחי שרה תשנ"א}}
הרבי הסביר  אשר המדרש מדבר על התקופה הנוכחית, מה שנכתב שמשיח עומד על גג בית המקדש, הכוונה היא לכך שמשיח ישהה בחוץ לארץ (שלא חל בו קדושה, כמו גג בית המקדש): {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=מלך המשיח עומד (מכבר) על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם", וכידוע דגגין לא נתקדשו, והרי זה בדוגמת חוץ לארץ שלא נתקדש (על כל פנים – לא כמו ארץ ישראל). ולזה באה ההכרזה (כפי שהכריזו גם בהתוועדויות שלפני זה) - "הגיע זמן גאולתכם" תיכף ומיד ממש, ממש ממש ממש. . .|מקור=שיחת שבת פרשת חחי שרה תשנ"א}}


===ההתממשות בפועל===
בשבת פרשת נשא מגדיר הרבי באופן סופי את שנה זו כשנה שמלך המשיח נגלה בה: {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=שנה זו היא "(תהא) שנת נפלאות אראנו", השנה שבה יקויים היעוד "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", וכבר ראו בפועל "נפלאות" המעידים שזוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו", ועד ל"שעה שמלך המשיח בא . . והוא משמיע להם לישראל ענוים הגיע זמן גאולתם" (כדברי הילקוט שמעוני) ועד להכרזה ש"הנה זה (המלך המשיח) בא" שכבר בא, היינו, שעומדים כבר על סף התחלת ימות המשיח, על סף התחלת הגאולה, ותיכף ומיד המשכתה ושלימותה}}
בשבת פרשת נשא מגדיר הרבי באופן סופי את שנה זו כשנה שמלך המשיח נגלה בה: {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=שנה זו היא "(תהא) שנת נפלאות אראנו", השנה שבה יקויים היעוד "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", וכבר ראו בפועל "נפלאות" המעידים שזוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו", ועד ל"שעה שמלך המשיח בא . . והוא משמיע להם לישראל ענוים הגיע זמן גאולתם" (כדברי הילקוט שמעוני) ועד להכרזה ש"הנה זה (המלך המשיח) בא" שכבר בא, היינו, שעומדים כבר על סף התחלת ימות המשיח, על סף התחלת הגאולה, ותיכף ומיד המשכתה ושלימותה}}


תפריט ניווט