שיחה:גן עדן: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסר בית אחד ,  14 ביולי 2013
זה קרה בגלל שהחתימה היתה עם רווח מלפניה, תיקנתי את זה עכשיו, תודה על הערת תשומת הלב.
מ (זה קורה לך הרבה, שים לב.)
(זה קרה בגלל שהחתימה היתה עם רווח מלפניה, תיקנתי את זה עכשיו, תודה על הערת תשומת הלב.)
שורה 12: שורה 12:
בסיום מסכת תענית אומרת הגמרא כי לעתיד לבוא עתיד הקב"ה לעשות מחול לצדיקים והוא יושב ביניהם בגן עדן. ובעין יעקב מביא את הגמרא בנוסח אחר: עתיד הקב"ה לעשות מחול לצדיקים בגן עדן, והוא יושב ביניהם.
בסיום מסכת תענית אומרת הגמרא כי לעתיד לבוא עתיד הקב"ה לעשות מחול לצדיקים והוא יושב ביניהם בגן עדן. ובעין יעקב מביא את הגמרא בנוסח אחר: עתיד הקב"ה לעשות מחול לצדיקים בגן עדן, והוא יושב ביניהם.


ומחלוקתם היא: שאם המחול הוא בגן עדן, ושם הקב"ה יושב ביניהם, הרי שאין זה באופן גשמי, אלא רוחני. והיינו, שלאחר תחיית המתים תחזורנה הנשמות למקורן, ובגן עדן (עולם הבא) יהיה המחול; אולם אם המחול הוא לצדיקים ורק הקב"ה יושב בגן עדן, הרי שגן עדן כאן שכוונה היא כמו שכותב בפ' נ"ג בתניא לקודש הקודשים, ששם היא הארת גן עדן, וממילא המחול יהיה בגשמיות, והיינו כשיטת הרמב"ן שהקמים לתחיה אינם חוזרים לעפרן.
ומחלוקתם היא: שאם המחול הוא בגן עדן, ושם הקב"ה יושב ביניהם, הרי שאין זה באופן גשמי, אלא רוחני. והיינו, שלאחר תחיית המתים תחזורנה הנשמות למקורן, ובגן עדן (עולם הבא) יהיה המחול; אולם אם המחול הוא לצדיקים ורק הקב"ה יושב בגן עדן, הרי שגן עדן כאן שכוונה היא כמו שכותב בפ' נ"ג בתניא לקודש הקודשים, ששם היא הארת גן עדן, וממילא המחול יהיה בגשמיות, והיינו כשיטת הרמב"ן שהקמים לתחיה אינם חוזרים לעפרן. • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 19:18, 14 ביולי 2013 (UTC)
 
• [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 19:18, 14 ביולי 2013 (UTC)

תפריט ניווט