שיחה:גן עדן: הבדלים בין גרסאות בדף

אין שינוי בגודל ,  14 ביולי 2013
מ
זה קורה לך הרבה, שים לב.
אין תקציר עריכה
מ (זה קורה לך הרבה, שים לב.)
שורה 2: שורה 2:
:יש לי מה להוסיף כאן - במענה לשאלותיך - אך אין לי כרגע מקורות, וממילא אם אעשה יצאו עלי בהתקפה חב"(ד)[ר]ינו וידידינו • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 18:56, 14 ביולי 2013 (UTC)
:יש לי מה להוסיף כאן - במענה לשאלותיך - אך אין לי כרגע מקורות, וממילא אם אעשה יצאו עלי בהתקפה חב"(ד)[ר]ינו וידידינו • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 18:56, 14 ביולי 2013 (UTC)
::מצא נא. או כתוב כאן לפחות. להגדרתו החד משמעית כרוחני - עיי' שיחת כ' מנ"א תשכ"א. וכגשמי - מאמר מש"פ פנחס תשי"א. (איני זוכר ה[[ד"ה]] שלו.). ---בואו לעזרת ולהרחבת ה[[משיח]]! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
::מצא נא. או כתוב כאן לפחות. להגדרתו החד משמעית כרוחני - עיי' שיחת כ' מנ"א תשכ"א. וכגשמי - מאמר מש"פ פנחס תשי"א. (איני זוכר ה[[ד"ה]] שלו.). ---בואו לעזרת ולהרחבת ה[[משיח]]! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
====להוסיף בפנים====
====להוסיף בפנים====
כאשר נברא העולם, אדם הראשון היה בגן עדן בעולם הזה. כלומר, שבעולם העשיה הגשמי האירו ההארות שכיום נמצאות המה בעולם הבריאה, וכמאחז"ל (איפשהו בקבלה) "אדם הראשון רגליו בעשיה וראשו באצילות". אך לאחר שחטא, הסתלקה השכינה, ושוב לא האירה בגלוי בעולם הזה.
כאשר נברא העולם, אדם הראשון היה בגן עדן בעולם הזה. כלומר, שבעולם העשיה הגשמי האירו ההארות שכיום נמצאות המה בעולם הבריאה, וכמאחז"ל (איפשהו בקבלה) "אדם הראשון רגליו בעשיה וראשו באצילות". אך לאחר שחטא, הסתלקה השכינה, ושוב לא האירה בגלוי בעולם הזה.
שורה 13: שורה 14:
ומחלוקתם היא: שאם המחול הוא בגן עדן, ושם הקב"ה יושב ביניהם, הרי שאין זה באופן גשמי, אלא רוחני. והיינו, שלאחר תחיית המתים תחזורנה הנשמות למקורן, ובגן עדן (עולם הבא) יהיה המחול; אולם אם המחול הוא לצדיקים ורק הקב"ה יושב בגן עדן, הרי שגן עדן כאן שכוונה היא כמו שכותב בפ' נ"ג בתניא לקודש הקודשים, ששם היא הארת גן עדן, וממילא המחול יהיה בגשמיות, והיינו כשיטת הרמב"ן שהקמים לתחיה אינם חוזרים לעפרן.
ומחלוקתם היא: שאם המחול הוא בגן עדן, ושם הקב"ה יושב ביניהם, הרי שאין זה באופן גשמי, אלא רוחני. והיינו, שלאחר תחיית המתים תחזורנה הנשמות למקורן, ובגן עדן (עולם הבא) יהיה המחול; אולם אם המחול הוא לצדיקים ורק הקב"ה יושב בגן עדן, הרי שגן עדן כאן שכוונה היא כמו שכותב בפ' נ"ג בתניא לקודש הקודשים, ששם היא הארת גן עדן, וממילא המחול יהיה בגשמיות, והיינו כשיטת הרמב"ן שהקמים לתחיה אינם חוזרים לעפרן.


• [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 19:18, 14 ביולי 2013 (UTC)
• [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 19:18, 14 ביולי 2013 (UTC)