שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,643 בתים ,  17:47, 28 במרץ 2013
אין תקציר עריכה
{{לעריכה|סגנון כללינדרש ניסוח אנציקלופדי וקריא בעברית מודרנית}}בתחילת שנות השי"נים הומצא כלי תקשורת חדש, '''טלוויזיה''' שמוהיא טכנולוגיה לשידור וקליטה של תמונות וצלילים. בלשון העם מכונה גם '''מקלט טלוויזיה''' כשלעצמו טלוויזיה. ==טכנולוגיה==שידורי טלוויזיה מבוססים על משדר טלוויזיה המשדר אותות הנושאים מידע חזותי וקולי, ועל מקלט טלוויזיה הקולט את האותות, מפענחם ומציגם בפני הצופה. דרך כלי זה השידורים מועברים באמצעים שונים:* תחנת שידור ותחנות ממסר המשדרות אותות רדיו, ואנטנה ביתית הקולטת את השידורים* באמצעות כבלים, בדרך כלל תת-קרקעיים* שידורי קול ומראה דרך לוויניםהטלוויזיה מועברים ממרכז השידור אל לווין בחלל וצלחת קליטת לווין קולטת את שידוריה.* אינטרנט==יחסו של הרבי לשימוש בטלוויזיה ביתית==הרבי אומר, כי הטלוויזיה הינה פרצה גדולה שאין כמוה, ובעיקר אלו תוכניות בילויכיון שעד עתה הכומר היה בכנסיה והיהודי בבית, תרבות ופנאיואילו עתה על ידי הטלויזיה מכניסים את הכומר הביתה (רח"ל).
הרבי אומר, כי הטלוויזיה הינה פרצה גדולה שאין כמוה, כיון שעד עתה הכומר היה בכנסיה והיהודי בבית, ואילו עתה ע"י הטלויזיה מכניסים את הכומר הביתה (רח"ל). זאת בנוסף לכך שע"י שעל ידי מראות אלו נכנסים ענינים בלתי רצויים לראש של האדם (והסכנה גדולה יותר כאשר הוא קטן), ואכןמקרים ואכן מקרים רבים של הרג ורצח בני-אדם התרחשו, על ידי כלי משחית זה, והכל מודים שאחת הסיבות לכך היא – ה"טלוויזיא" והסרטים, שבהם מתבוננים בבני-אדם ההורגים ויורים זה בזה.
עד שאפילו הגויים יצאו עתה ברעש נגד ה"טלוויזיא", המביאה הרס וחורבן על הילדים, וחושבים כיצד לחזור מזה עד כמה שאפשר. אבוי לנו שבני ישראל צריכים ללמוד מהגוים.
===הפרכת טענות השונותהמצדדים===ישנם הטוענים כי זהו ענין של הכרח, שמוכרחים להזיקה להחזיקה בבית לצורך ידיעת החדשות והדומה.
אולם אינם חושבים מה הי' היה מצב העולם לפני עשר שנים (זמן אמירת שיחה זו היתה ב[[תשי"ד]]), לפני שהופיעה ה"טלוויזיא"? וכי אז לא התנהל העולם עם כל הענינים?!
אפילו אם יחשוב אדם שהוא יסתכל רק בתכניות ה"דתיות" של ה"טלוויזיא", שבהן מותר להסתכל?
בנוסף לכך מידי שנה החל מסוף שנות המ"מים התחיל מעמד "לראות ולהראות", או במילה אחת ה"סאטלייט" (שתרגומה - לווין), מעמדים אלו היו בחג החנוכה מידי שנה וב[[תשנ"ג]] אף ב[[יו"ד שבט]].
 
==השפעות - מחקרים מדעיים==
האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ממליצה להגביל את צפיית ילדים בטלוויזיה לפחות משעתיים ביום. מחקר שבדק את ההשפעה ארוכת הטווח של צפייה בטלוויזיה בגיל צעיר, מצא {{מונחון|מתאם הפוך|כלומר: ככל שהילד צפה יותר בטלוויזיה כך היו הנתונים שלו נמוכים בפרמטרים הבאים}} בין כמות הצפייה בטלוויזיה בגיל שנתיים, להצלחה בחשבון, מקובלות חברתית בכיתה, פעילות גופנית ומשקל גוף נכון, בגיל 10{{הערה| Toddlers & TV: early exposure has negative and long-term impact, may 3, 2010, Université de Montréal}}.
==ראו גם==
18,807

עריכות

תפריט ניווט