פתיחת התפריט הראשי

שינויים

אין תקציר עריכה
חז"ל מבארים'''שנה שמלך המשיח נגלה בה''', שהגאולה ממצרים הייתה באות פשנת ה' ("פקד פקדתיאתכםתנש")א, ולכן תהא שנת [[משה רבנואראנו נפלאות]] התגלה בגיל פ' ( 80 ). השנה בה [[מלך המשיח]] נגלה.== מקורו =={{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה. מלך פרס מתגרה במלך ערבי, והולך מלך ערבי לארם ליטול עצה מהם . . וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה. וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואילו הגאולה האחרונה היאבאות צ' (צמח צמחתי לכםואומרים: להיכן נבוא ונלך, שנאמר "איש צמח שמו ומתחתיו יצמחלהיכן נבוא ונלך? ואומר להם [=הקב"ה לישראל]: בני, אל תתייראו, כל מה שעשיתי, "אתצמח דוד עבדך מהרה תצמיח")לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו, ולפי זה מתגלה המלך המשיח בגיל צ'הגיע זמן גאולתכם. |מקור=[[ילקוט שמעוני]] רמז תצט}}
בי===נבואת הרבי===מדרש זה החל כ"ק [[אדמו"ר שליטב]] להביא ולחזור החל משבת פרשת [[ניסןראה]] בשנת [[תנשתש"אנ]] - נכנס בעקבות [[אדמו"ר שליט"אמלחמת המפרץ]] לשנתהצדי"ק ( 90 ) להולדתושהלכה והתקרבה, והאיומים שנשמעו ברקע.
לקראת שנת ה'תנשבש"א הורה פ חיי שרה השמיע הרבי שליטואמר: {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן="א מלך המשיח לפרסם קטעממדרש ילקוט שמעוני המתאר את מאורעות השנה שמלך המשיח נגלהבהעומד (מכבר) על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם", וכידוע דגגין לא נתקדשו, וה"ז בדוגמת חו"ל שלא נתקדש (עכ"פ – לא כמו א"י). הרבי שליטולזה באה ההכרזה (כפי שהכריזו גם בהתוועדויות שלפנ"ז) - "הגיע זמן גאולתכם"א הסביר שהמאורעות במפרץ הפרסי תואמים בדיוק לנאמרבמדרשתיכף ומיד ממש, והסביר שזוהי אכן השנה בה מלך המשיח כבר מתחיל להתגלותממש ממש ממש. . .".|מקור=[[התוועדויות]] [[תנש"א]] חלק א' עמ' ?}}
את התגלות זו הגדיר עד לסיום המלחמה בחג ה[[פורים]] תנש"א כנבואתו של הרבי שליט, אז נגמרה המלחמה. אח"א מאוחר יותר כ'התגלותהמשיך הרבי והשווה כיצד רואים את המאורעות התואמים בין הנאמר במדרש למתרחש באותם ימים, וכיצד אנו נמצאים כעת בשנה שמלך המשיח מתגלה בה.===ההתממשות בפועל===מציאותו'בשבת פרשת נשא מגדיר הרבי באופן סופי את שנה זו כשנה שמלך המשיח נגלה בה: {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=שנה זו היא "(תהא) שנת נפלאות אראנו", השנה שבה יקויים היעוד "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", וכבר ראו בפועל "נפלאות" המעידים שזוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו", ועד ל"שעה שמלך המשיח בא . . והוא משמיע להם לישראל ענוים הגיע זמן גאולתם" (כדברי הילקוט שמעוני) ועד להכרזה ש"הנה זה (המלך המשיח) בא" שכבר בא, היינו, שעומדים כבר על סף התחלת ימות המשיח, על סף התחלת הגאולה, ותיכף ומיד המשכתה ושלימותה". }}
את פעולותיו הוא עדיין לא השלים - כי עליו עוד לבנות את בית המקדש ולקבץ את נדחי ישראל - אך מציאותו התגלתה והיא מוכרת לכולם. וכפי שכתוב שבכל דור ישנו אותו אחד הראוי להיות גואל, אך כל עודהוא לא קבל את ההוראה לגאול את ישראל הוא עצמו אינו יודע שהואהמשיח, אך כשהגיע אותו זמן וה' יגלה אליו ושלחו לגאול את ישראל הואיודע בעצמו וכל אחד מאיתנו יכול לדעת ולהצביע עליו 'הנה זה מלך המשיחבא'. ידיעה על שנה זו נקראת 'התגלות מציאותו' וזהו האירוע החשוב של שנתה'תנש"א. על פי דברי חז"ל, להתגלות [[משיח]] יהיה סימן מקדים של מלחמת פרס בערב הגוררת את כל העולם. חז"ל מתארים כיצד על רקע המבוכה העולמית והישראלית נשמעת בשורת הגאולה "[[הגיע זמן גאולתכם]]". [[אדמונתן כ"ר שליט"א]] קובע שסימנים אלו נתקיימו ב[[מלחמת המפרץ]] בשנת ק [[תנש"א]]. ואכן, באותה תקופה יצא אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בהכרזה 'הגיע זמן גאולתכם', וקבע ש"המינוי דדוד מלכא משיחא הרי כבר היה", ובמשך השנה (בפרט מאז [[כ"ח ניסן תנש"א]]) החלה תקופת ההכרה והפרסום וההכרזה ש[[נשיא הדור|נשיא דורנו]] הוא מלך המשיח, על ידי [[פסק דין שהרבי מלך המשיח|פסק הדין המפורסם]] '[[חזקת משיח|בחזקת שהוא משיח]]', חתימות על שטר קבלת המלכות, וההכרזה '[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]' – כל זה בעידודו הנמרץ. על שנה זו נתן אדמו"ר מלך המשיח שליט"א את הסימן "תהא שנת [[אראנו נפלאות]]" (או "נפלאות אראנו") – נפלאות הגאולה השלימה. וכן קישר זאת עם הפסוק "ותנשא מלכותו", המדבר אודות מלכות [[דוד ושלמה ]] ו[[שלמה]] עד למלך ל[[מלך המשיח]], שמתגלה בשנת [[תנש"א]].
[[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]]