שיחת משתמש:מנחם-: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 3,680 בתים ,  30 בנובמבר 2012
(←‏גזרות ת"ח ות"ט: פסקה חדשה)
שורה 96: שורה 96:


יש"כ על הערך [[ישראל לייב ינובסקי]] {{כל הכבוד}} --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] 01:17, 30 בנובמבר 2012 (IST)
יש"כ על הערך [[ישראל לייב ינובסקי]] {{כל הכבוד}} --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] 01:17, 30 בנובמבר 2012 (IST)
== גזרות ת"ח ות"ט ==
מנחם שלום. מחקתי את הערך [[גזירות ת"ח ות"ט]], כיון שהוא אינו עוסק בגזירות אלא מתאר את הרקע לירדת נשמת הבעש"ט. ערך על הגזרות עצמן לא נראה לי נחוץ לנו בחב"דפדיה שעניינה בעיקר ערכים עם זוית ותוכן חב"דים.
בנוסף אבקש להעיר את תשומת לבך לדברים הבאים. בחב"דפדיה לא מתאים לכתוב מילות הפלגה והפרזה, כגון "תפילה ארוכה '''ביותר'''". בנוסף יש להשתדל ככל האפשר להשתמש בעברית מודרנית, ולא במילים המובנות רק לאדם חרדי/חב"דניק. הכוונה למילים כגון: 'להפליא' 'ביותר' וכו'. צריך לזכור שחלק גדול ממטרת המיזם הוא חוצה, ועלינו לשאוף לכך שכל ערך יוכל להיות מובן גם לגולש שאינו חסיד חב"ד, בלי עזרת מתורגמן... הערה נוספת: בחב"דפדיה אין להציב את הסימן { } כסוגרים. בהצלחה בהמשך עבודת הקודש להפצת המעיינות חוצה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] 01:51, 30 בנובמבר 2012 (IST)
נ.ב. להלן הטקסט שכתבת. במידה ותרצה לערוך בו שימוש כלשהו.
===מצבם הגשמי של היהודים===
המוני העם בארצות אירופה חיו בתנאים קשים וחמורים ביותר, מצבם הכלכלי היה ירוד ביותר, ונוסף על כך, דכדכה את רוחם ונפשם, ההשתעבדות ל"פריצים" הגויים שאחינו מאז היו עבדיהם ממש.
באותה תקופה משלו בכיפה בעלי האחוזות הגדולות "הפריצים" שחיו חיי מלכים מלווים חיי הפקרות והשתוללות. המוני העם שמצאו את מחייתם המצערת תחת ידם הקשה והעריצה של פריצים אלה - עונו תחת ידם וחיו בשפלות עצומה, כחיי עבד נבזה תחת ידו הנמבזה של אדון קשה לב ובעל אימצביות חמרניות ביותר.
כל יהודי היה עבד נרצע ל"פריץ" שלו. היהודי היה שעיר לעזאזל למשוגתו של הפריץ וכל מה שעלה על לב הפריץ, היה היהודי וביתו מחוייבים למלא בכל המאה אחוז.
===מצבם הרוחני של היהודים===
מבחינה רוחנית היו המוני העם פשוטים ביותר ורחוקים מחיי תורה ויראה. גדולי העם, אלה תלמידי החכמים שבדור היו מובדלים ביותר מהמוני העם, ואלה האחרונים, חיו חיי צער ויסורים מבחינה רוחנית וגשמית גם יחד.
ובמצב מחפיר ושפל זה, דרוש היה איש אשר רוח בו לרומם את העם משפלותו הרוחנית והגשמית גם יחד, להכניס בו רוח חיים של חיי תורה ומסורה ולהמשיך בו את שמחת החיים.
===ירידת נשמותו של הבעש"ט===
באותה תקופה נתגלתה נשמתו האצילית של ה[[בעש"ט]], שניצוצי-זוהר משמשו הזורחת, התלקחו והיו לשלהבת והפיחו רוח חיים חדשה בהמוני העם התמימים והישרים, על גדוליו וראשיו, לכולם ניתן לטעום מטעמו של עץ-החיים שצמח ונבט, גדל והתרחב בתורתו ושיטתו של ה[[בעש"ט]].
19,140

עריכות

תפריט ניווט