שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסר בית אחד ,  01:09, 19 בפברואר 2012
אין תקציר עריכה
[[קובץ:אלאשוילי.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרב אברהם אלאשוילי]]
הרה"ג הרה"ח '''אברהם אלאשויליאלאשווילי''', הוא [[חסיד]] [[חב"ד]], המתגורר ב[[שיכון חב"ד לוד]], עורכם ומחברם של ספרים רבים ויושב ראש [[מכון הספר]].
הוא בנו של החכם [[רפאל אלאשוילי]], רב העדה הגרוזינית בישראל. נולד בכפר קולאשי שבגרוזיה. בשנת [[תשל"ב]] עלה עם משפחתו ל[[ארץ הקודש]] והתיישב ב[[לוד]]. בצעירותו למד בישיבות [[תומכי תמימים לוד]], [[תומכי תמימים כפר חב"ד]] ו[[תומכי תמימים 770]]. לאחר חתונתו עם בת ר' אבישי בטאשווילי התיישב ב[[לוד]], לצידו של אביו, ולמד בכולל האברכים לעולי גרוזיה.
בהמשך עבודתו במכון הוציא לאור מספר ספרים, כשהבולט שבהם הוא [[שולחן המלך]] - לקט מביאורי [[הרבי]] על [[שולחן ערוך אדמו"ר הזקן]].
במהלך השנים פרש הרב אברהם אלא שוילי אלאשווילי מן המכון ופתח את [[מכון הספר]] (מקביל ל"נחלת הספר"). במסגרת עבודתו במכון ערך והוציא את הספר [[תניא מבואר]], תדפיס מ"רמב"ם מבואר", הלכות משו"ע אדה"ז מנקודות ומבוארות, "חשבונו של עולם" על הנהגות הרבי מלך המשיח בשנים [[תשמ"ח]]-[[תשנ"ד]] (יחד עם [[בנימין מנשה ליפקין]]) ועוד.
בד בבד, החל בשנת [[תש"ס]] (במסגרת [[מערכת אוצר החסידים]]) את עריכת המהדורה החדשה של [[שולחן ערוך אדמו"ר הזקן]], מנוקדת, בליווי שפע של הערות, מראי מקומות וציונים. את המלאכה השלים הרב אלשוילי אלשווילי (יחד עם הרב [[שלום דובער לוין]] וחברי מערכת נוספים) בשנת [[תשס"ו]].
בשנים האחרונות פתח הרב אלאשוילי בשלושה פרויקטים חדשים: א) הוצאת [[הלכות שבת]] לאדמו"ר הזקן בליווי מקורות, מקבילות, טעמים ותוספת דינים. פרקים מיצירה זו מתפרסמים מזמן לזמן במקומות שונים. ב) [[מורה נבוכים]] עם הערות והארות מתורתם של [[רבותינו נשיאנו]]. ג) אש"ל אברהם - [[חומש]] בו מתבארים שלושת הפרשנים המרכזיים - [[תרגום אונקלוס]], שבה במהדורה זו עם ביאורי מילים והדגשת תוספת פירוש של אונקלוס. [[רש"י]] - עם ביאורים מלוקטים מגדולי המפרשים,, מנשיא דורנו וביאורי העורך וליקוט מיוחד מפירושי [[הרמב"ם]] לתורה. עד עתה יצאו לאור שלושה חלקים, על [[חומש בראשית]],[[חומש שמות]] ו[[חומש ויקרא]].
==בישיבה בלוד==
במשך שנים ארוכות שימש הרב אלאשוילי אלאשווילי כ[[ר"מ]] ו[[משיב]] ב[[גמרא]] [[גירסא]] בישיבת [[תומכי תמימים לוד]]. כיום הוא מוסר מידי [[מוצאי שבת]] (בחורף) שיעור שבועי בהכלה, בו מציגים לו תלמידי הישיבה את שאלותיהם והוא עונה עליהם.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט