אדמה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 358 בתים ,  16 באוקטובר 2011
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:כדור הארץ.jpg|שמאל|ממוזער|250px|כדור הארץ]]
[[קובץ:כדור הארץ.jpg|שמאל|ממוזער|250px|כדור הארץ]]
'''אדמה''' - הוא אחד מארבעת השמות של כדור הארץ. מאחר שב[[לשון הקודש]] - התורה - אין שום דבר מיותר חס ושלום, לא שם, אות או תג, הרי ארבעת השמות שיש לארץ מבטאים ארבעה ענינים שבה. כדאיתא במדרש רבה: {{ציטוטון|אמר [[רבן שמעון בן גמליאל]] ד' שמות נקראו לארץ כנגד ד' תקופות; ארץ, אדמה, ארקא, תבל}}.
 
'''אדמה''' - הוא אחד משמות כדור הארץ. מאחר שב[[לשון הקודש]] - התורה - אין שום דבר מיותר חס ושלום, לא שם, אות או תג, הרי ארבעת השמות שיש לארץ מבטאים ארבעה ענינים שבה. כדאיתא במדרש רבה: {{ציטוטון|אמר [[רבן שמעון בן גמליאל]] ד' שמות נקראו לארץ כנגד ד' תקופות; ארץ, אדמה, ארקא, תבל}}.


*ארץ - כנגד תקופת [[ניסן]] שהיא מריצה פירותיה.
*ארץ - כנגד תקופת [[ניסן]] שהיא מריצה פירותיה.
שורה 10: שורה 11:


זהו מה שכתוב: {{ציטוטון|ואד יעלה מן הארץ והשקה את כל פני האדמה}}, שמתחילה נקראת ארץ, ואחר-כך - כשהשקה נקראת אדמה.
זהו מה שכתוב: {{ציטוטון|ואד יעלה מן הארץ והשקה את כל פני האדמה}}, שמתחילה נקראת ארץ, ואחר-כך - כשהשקה נקראת אדמה.
בזהר, נמנים שבעה שמות לארץ: ארץ, אדמה, ארקא, גיא, נשייה, ציה, תבל. כשכל שם מסמל ומייצג חלק אחר בכדור הארץ, ואדמה הוא החלק השני בפנימיותו, כשארץ הוא החיצוני ביותר, ואדמה הוא השינ.


==שורש האדמה ברוחניות==
==שורש האדמה ברוחניות==
שורה 23: שורה 26:


והנה, המשכת המים לתוך העפר, כמו כן המשכת אלקות למטה לספירת המלכות, הרי זה מצד התכונה החיובית שבעפר שאעפ"י שהיא המדריגה הנמוכה ביותר, אבל מעלתה היא הביטול והשפלות שהוא בחינת ענוה, שעל ידי הענוה נמשך בחינת מים אלו, להיות בחינת אדמה.
והנה, המשכת המים לתוך העפר, כמו כן המשכת אלקות למטה לספירת המלכות, הרי זה מצד התכונה החיובית שבעפר שאעפ"י שהיא המדריגה הנמוכה ביותר, אבל מעלתה היא הביטול והשפלות שהוא בחינת ענוה, שעל ידי הענוה נמשך בחינת מים אלו, להיות בחינת אדמה.
===שני בחינות במים===
גם בענין המים קיימות שתי בחינות; יורה ומלקוש. מתחילה יורדין מים כדי ללחלח את העפר והוא הנקרא יורה, והיינו כדי שיהיה בה בחינת כח הצומח ותהיה ראויה לזריעה, ואחר-כך יורדים גשמים עד המלקוש, שעל ידי זה תהיה הצמיחה בפועל.


כך גם ברוחניות יש הבדל בין המשכת אלקות  - מבחינת ז"א דאצילות - ו' של שם הוי' - הבא מצד עצמו, לבין ההמשכה האלקית הבאה על ידי עבודת האדם.


{{סגל}}
{{סגל}}
{{מבט}}
{{מבט}}
1,221

עריכות

תפריט ניווט