חסידות סאטמר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 8 בתים ,  18 באפריל 2011
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 12: שורה 12:


===הסלמה===
===הסלמה===
* בתקופת [[מבצע אנטבה]] היו חיכוכים בין חסידות חב"ד וסאטמר, סביב הגדרת המבצע. ב[[חודש טבת]] שנת [[תשל"ז]] נזרקו אבנים על [[טנק מבצעים]] של חסידי חב"ד. פעם קשקשו חסידי סאטמר על [[האוהל]]. פרשיה כואבת נוספת היא כששני חסידי סאטמר הגיעו לאהל והביאו לשם פגר של חזיר. הרבי אז זעק על עניין זה ואמר שחייהם בסכנה ותקוותם היחידה היא לסור שוב לאהל ולבקש את מחילתו של [[אדמו"ר הריי"צ]]. אחד מאותם חסידים אכן הלך לשם וביקש סליחה ומחילה. חסיד אחר סירב ללכת והוא חלה לפתע ונפטר.  
בתקופת [[מבצע אנטבה]] היו חיכוכים בין חסידות חב"ד וסאטמר, סביב הגדרת המבצע. ב[[חודש טבת]] שנת [[תשל"ז]] נזרקו אבנים על [[טנק מבצעים]] של חסידי חב"ד. פעם קשקשו חסידי סאטמר על [[האוהל]]. פרשיה כואבת נוספת היא כששני חסידי סאטמר הגיעו לאהל והביאו לשם פגר של חזיר. הרבי אז זעק על עניין זה ואמר שחייהם בסכנה ותקוותם היחידה היא לסור שוב לאהל ולבקש את מחילתו של [[אדמו"ר הריי"צ]]. אחד מאותם חסידים אכן הלך לשם וביקש סליחה ומחילה. חסיד אחר סירב ללכת והוא חלה לפתע ונפטר.  


הרב [[אברהם מענדל וכטר]], שהיה בעבר מחשובי חסידי סאטמר, וראש כולל למצויינים בוויליאמסבורג, היה נוהג למסור שם שיעורי תניא ובמשך הזמן אף נהיה לחסיד חב"ד. חבריו שלא ראו זאת בעין יפה, זרקו אותו מחוסר בגדים, לכביש סואן בלב גשר וויליאמסבורג. באותב תקופה קיצונית,  נגזז זקנו של הרב [[פנחס קארף]] שמסר אף הוא שיעורי תניא, במעוז חסידי סאטמר. בין החסידים ישנו פולמוס וויכוח האם פעולות איבה אלו היו בגיבויו של האדמו"ר או שנעשו על ידי קומץ חסידים שולי.
הרב [[אברהם מענדל וכטר]], שהיה בעבר מחשובי חסידי סאטמר ושימש כראש כולל למצויינים בוויליאמסבורג, היה נוהג למסור שם שיעורי תניא ובמשך הזמן אף נהיה לחסיד חב"ד. חבריו שלא ראו זאת בעין יפה, זרקו אותו מחוסר בגדים, לכביש סואן בלב גשר וויליאמסבורג. באותב תקופה קיצונית,  נגזז זקנו של הרב [[פנחס קארף]] שמסר אף הוא שיעורי תניא, במעוז חסידי סאטמר. בין החסידים ישנו פולמוס וויכוח האם פעולות איבה אלו היו בגיבויו של האדמו"ר או שנעשו על ידי קומץ חסידים שולי.


===כיום===
===כיום===
71

עריכות

תפריט ניווט