פתיחת התפריט הראשי

שינויים

מ
ביטול גרסה 375208 של הרבי (שיחה)
:: אשתדל לענות בקרוב, אני כרגע בלחץ של זמן[[משתמש:ינון גלעדי|ינון גלעדי]] - [[שיחת משתמש:ינון גלעדי|שיחה]] 10:12, 4 בנובמבר 2016 (UTC)
== ההתייחסות להנהגות הרבי זצוקללשליט"ה נבג"מ זי"ע א באתר ==
בהמשך לדיון (הלא כ"כ מוצלח) שנפתח [[שיחת משתמש:מענדי ר.#העריכות האחרונות שלך|כאן]], ולטענות שהתחילו להשמע בו - לדעתי יש לדון בדיון רציני כאן, בשאלה: '''כיצד אמורה חב"דפדיה להתייחס להנהגותיו של הרבי זצוקללשליט"ה נבג"מ זי"עא, כאשר מאז [[ג' תמוז תשנ"ד]] הרבי לא חי בגשמיותרואים בגלוי את אופן הנהגתו'''. השאלה אמורה לגבי נושאים כמו [[התוועדות]]{{הערה|הידעתם, כי אין אף מקום בחב"דפדיה שמתייחס וסוקר בצורה אנציקלופדית את ההתוועדויות של הרבי? הערך [[התוועדות]] מתייחס רק להתוועדויות חסידים. ''הערת אגב שלא הצלחתי להתאפק מלהשחיל''.}}, [[חלוקת כוס של ברכה]] {{קח| חלוקת |דולרים}} וכד' (ולכאורה - יש לה השלכות גם על עוד הנהגות של אד"ש, כגון בתפילה וקרה"ת; האם הרבי זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע "'''נוהג'''" או "'''נהג'''" לקחת אתרוג מקלבריה ולולב עם 'קורא', וכו' וכו').
אביע את דעתי האישית - כי יש להתייחס לכל הנהגה (שלא הופסקה לפני כ"ז אד"ר, היינו לא התוועדויות בימות החול ויחידות פרטית וכו') בלשון הווה. וזאת כי: אף אם נניח ואכן הנהגות אלו הופסקו בתקופה זו, הרי לו יצוייר שהערך היה נכתב אי שם במהלך שנות נ"ב-נ"ג-נ"ד, כאשר הרבי זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע יצא למרפסת, נראה לי שכל חסיד היה מעדיף להתבטא שהרבי זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע "'''מתוועד'''" ו"'''מחלק''' דולרים" וכו' ולא "התוועד" ו"חילק", אף שראו את הרבי זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע ביציאותיו למרפסת בלבד, מפני שברור לכל שזהו המצב הטבעי שהרבי מעולם לא הודיע על ביטולו. ולא היה קשה לאיש ממה שאירע כ"ז אד"ר, שכן ברור שזהו הפסק זמני ולא מובן ולא מתקבל על הדעת, וא"כ חלילה לומר שהרבי "'''סיים'''" כביכול הנהגה זו (בדיוק כמו שאם חל יו"ט ביום ראשון והרבי זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע אז לא מחלק דולרים, זה לא נקרא שהוא "הפסיק" ו"היה" מחלק).
[אמנם לא אתנגד להתבטא בצורה מרוככת ודיפלומטית שתרגיע חלק מהמשתמשים. כגון: "ברכת התמימים הוא שמו של המעמד בו נוהג הרבי זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע לברך את תלמידי הישיבה" במקום "בו הרבי מברך", או אפילו - במידת האפשר - ניסוח מרוכך יותר כמו "עד שנת תשמ"ח התוועד הרבי בשבתות ובמספר יומי דפגרא, ומאז הפסיק להתוועד בימות החול והחל להתוועד בשבתות". מקווה שהובנתי].
מצפה לשמוע דעות נוספות בדיון '''עניני'''. תודה רבה! • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 05:06, ו' בחשוון, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ז
:אני כבר לאמתו של דבר הבעתי את עמדתי, ונקודתה אינך יכול לכתוב משהו שאינך יודע, יודע אתה מה הרבי עשה עד תאריך מסויים ואינך יודע מה הוא עשה מתאריך מסויים מה שברור לך שאת מה שהוא עשה קודם שוב הוא אינו עושה!! (או שהוא עושה אותם הדברים במקום אחר ברוניות או בגשמיות, או שהוא עושה דברים אחרים או אולי (והוא העיקר) משהו שלא אני ולא אתה ואחרים שייכים בכלל לדון בזה. כשם שאתה יודע שהרבי התוועד בי"ט כסלו עד תשמ"ח ולאחריה שוב לא התוועד, למרות שאני כחסיד בטוח שהוא רצה להתוועד, אבל לפועל שוב לא התוועד, כן הוא לאחרי תשנ"ד ששוב אינו נראה ומתוועד שאף שבטוחני שאין זה רצונו מ"מ זו היא המציאות בעולם הזה הגשמי. (ויקום מי שיקום ויטען שטענה זו אינה מתאימה לאמונה כי הרביזצוקלל"ה נבג"מ זי"ע כבר לא הרבי חי וקיים בגשמיות , ולזאת אני מבהיר מה השייכות? לכו"ע בתשמ"ט היו החיים בגוף גשמי ולמרות זאת לא נאמר שהרבי התוועד כי לפועל בעניים הגשמיים שלנו הוא לא!!)--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 08:51, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
::מסכים. ולשלימות הדיון אוסיף: בכל דבר שקשור עם [[אמונה]], [[בלי גבול]], למעלה מן השכל. הרי הכלל הוא שאין לך בו אלא מה ששמעת. ברגע שהנך מוסיף על מה שקיבלת, הרי כיוון שבתחום לא-שכלי עסקינן, יש סיכוי טוב שאתה מדבר שטויות. למעשה, גם אם מה שאתה אומר הוא נכון. הרי שאתה - מדבר שטויות. משום שבנושא לא שכלי, שהבסיס שלו הוא האמת של התורה הק', מרגע שאתה אומר דברים מדעת עצמך, ה"ז שטויות = לא שכלי. גם אם מצ"ע הדבר נכון. וכ"ה בכל עניין וגם בעניין שלנו. לכה"פ בתור אנצקלופדיה חב"דית. כל מה ששמענו מהרבי - כולל 'חי וקיים' (בווריאציה כזו או אחרת) ה"ה אמת ויציב. כל מה שלא שמענו אין לנו יכולת לדעת. וכ"ש לא לכתוב. גם אם רגשית הדבר מפריע. (בשולי הדברים יוער: כתב ר' קרייזי שהמנהגים שנפסקו אחרי ז"ך אד"ר הרבי מעולם לא הודיע על ביטולם - שהרבי גם מעולם לא הודיע על ביטול מנהג ההתוועדויות בימות החול, אך בפו"מ לא זכינו לגילוי זה. ואגב אעיר מניין לנו לומר בוודאות שבהתגלות השלימה יהיו דולרים והתוועדויות וכו'? אולי יהיו אז גילויים אחרים ובאופן אחר? אותנו השמיע הרמב"ם ש'לא ידע האדם אותם איך שיהיו עד שיהיו'. גם אם קשה לנו לדמיין אחרת... [[זושא פויזנר]] מודיע לעיתים שכשהרבי יתגלה - זה יהיה עם זקן שחור... ודו"ק). [[משתמש:חכם באשי|חכם באשי]] - [[שיחת משתמש:חכם באשי|שיחה]] 09:10, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
:::נראה כי בסחף התנגדותם לא שמו הכותבים דלעיל את ליבם לנקודת דברי הרב קרייזי. אין כאן ויכוח האם ההנהגות קיימות או לא, אלא כיצד להתנסח פה בחבדפדיה בנוגע להנהגתו של הרבי - האם מוכרחים להדגיש בכל הזדמנות ש"היה ג' תמוז" והכל זה נחלת העבר, או שאפשר לספר בפשטות '''שע"ד הרגיל''' כך נוהג הרבי. במילא אין מקום בדיון זה לטענות שעלו קודם (האם הרבי אכן נוהג כך גם היום או לא). וכאילו אנו דנים עתה האם להדפיס ספר עם דף שער של תשע"ז או תשנ"ב...
:::עכ"פ, אני מסכים עם הרעיון שזה דבר ששייך לועדה רוחנית. כיצד ומי פונה אליה? • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 11:37, ט' בחשוון, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ז
::::או שתכנס בעצמך למשרד הסמוך, או שתמתין לכינוס השלוחים.. • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 12:00, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
 
== הודעה חשובה ==
11,334

עריכות