פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 2 בתים ,  04:00, 20 בינואר 2016
אין תקציר עריכה
אדמו"ר הריי"צ{{הערת שוליים|1=במאמר ד"ה זה דשנת [[תש"ג]] - נדפס בספר המאמרים תש"ג ע' 10 ואילך}} מקשה, כיצד שייך לומר כי הקב"ה מלך בטרם בריאת הנבראים, הרי אין מלך בלא עם {{הערת שוליים|1=[[לקוטי תורה]] במדבר ו, ב. נצבים מד, ד.}}.
הריי"צ מבאר ומתרץ, על פי מאמרו של [[השל"ה]] בענין גודל השבח דאדון עולם, שאדון עולם בגימטריא אין סוף, דענין אין סוף הוא דרגא הכי נעלית באלקות, ויתירה מזו שהוא למעלה מענין הדרגות, דאמיתית עניו ענין [[אין סוף]] הוא בעצמותו יתברך. על פי זה מבואר ענין אדון עולם אשר מלך בטרם כל יצור נברא. מכיון שאדון עולם הוא הבחינה דאין סוף, מובן דענין אדון עולם אשר מלך כו' הוא בחינת ה[[מלכות]] כמו שמושרשת כביכול ב[[עצמות]]ו ית' - אמיתית אמיתיות ענין א"ס, ומכיון שעצמותו ית' הוא כל יכול, שייך שיהיה מלך גם בלא עם, בטרם כל יצור נברא.
"ואחרי ככלות הכל לבדו ימלוך נורא" - מבאר [[אדמו"ר הרש"ב]]: קטע זה נאמר על הגילוים ד[[ימות המשיח|לעתיד לבוא]] שיאיר בחינת העצמות ד[[אור אין סוף]] כמו שהוא מרומם לבדו. והעולמות לא יהיו במציאות דבר בפני עצמם כי אם יהיה הכל [[אלקות]] ובפרט בנשמות ישראל שיהיו בבחינת ונחיה לפניו כו'.
119

עריכות