שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 751 בתים ,  15:25, 4 באוקטובר 2010
אין תקציר עריכה
וטעם הדבר שבקדושה כל העליון ביותר יש בו ריבוי יותר ובקליפה הוא להיפך, הוא, מפני שיסוד ועיקר הקדושה הוא בחינת אין ו[[ביטול]], וכיון שכל הקרוב קרוב יותר הוא בבחינת אין וביטול יותר, לכן מאיר בו יותר אורות דקדושה, כי קדושה הוא ענין ה[[ביטול]]. ומטעם זה עצמו נעשה בקליפה להיפך, שהרי קליפות ענינם [[ישות]], וכיון שכל התחתון ביותר הוא ב[[ישות]] ביותר, לכן יש בו מספר גדול יותר של קליפות, שענינם הוא ישות.
ה'''זית''' הוא אחד המשלים למרירות שמצד הקליפא, היות שהוא [[מרירות|מר]], כמאמר רז"ל{{הערת שוליים|[[מסכת עירובין]] דף י"ח}}, "יהיו מזונותיי מרורין כזית". לכן הזית גם משכח לימוד של שבעים שנה{{הערת שוליים|[[מסכת הוריות]] דף י"ג}}, כי השכחה היא מעולם ה[[קליפה|קליפות]]. על-ידי כתישת הזית, דהיינו, [[אתכפיא]] סטרא-אחרא, מתגלה ה[[שמן]], בחינת ה[[חכמה]]; היינו ההתבטלות ל[[אלוקות]] (כי [[חכמה]] עניינה [[ביטול]], שהרי תיבת חכמה היא גם: כח מ"ה – ביטול){{הערת שוליים|[[תורה אור]] דף פ"א עמ' ב-ג}}.
==ראה גם==
*[[אורות]]
*[[כלים]]
*[[עבודת הבירורים]]
*[[קליפת נגה]]
*[[ג' קליפות הטמאות]]
[[קטגוריה:קליפות]]

תפריט ניווט