שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 4,565 בתים ,  20:46, 25 באוקטובר 2021
{{ערך מורחב|פרסום זהותו של משיח}}
בבנוסף ל[[חודש איירנבואת הגאולה]] [[אותה ביקש הרבי לפרסם בצורה מפורשת{{הערה|שיחת פרשת שופטים תנש"א]]: "ישנה ההוראה כנ"ל, שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור, בעקבות שזכינו ש[[השיחה הידועההקב"ה]] הוקם בחר ומינה בעל-בחירה, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור, שיהיה ה"שופטיך" ו"יועציך" ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בני ישראל וכל האנשים דדור זה, בכל עניני תורה ומצוות, ובנוגע לחיי והנהגות היום-יום הרגילים, גם ב[[קראון הייטס]] [[המטה העולמי להבאת "בכל דרכיך (דעהו)" ו"כל מעשיך (יהיו לשם שמים)", עד - הנבואה העיקרית - הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא".}}, רואים חסידי חב"ד חשיבות רבה בפרסום זהותו של המשיח]]. למרות שהרבי לא הורה על כך בצורה מפורשת, החסידים רואים בכך כמין הוראה סמויה{{הערה|1=הרב יחזקאל סופר, עם יסודו של ארגון התקיימה אסיפה ב[[770]http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=47066 מכתב לידיד ש"החמיץ"]: "האם לא ברי לך, ידידי, שאחר הדברים האלה, במהלכה חתמו 250 מחסידי חבלא יוכל מאן דהו להתנצל על העדר פעולתו בפרסום הכי גדול ש"ד המינוי דדוד מלכא משיחא כבר היה... צריכה להיות רק קבלת מלכותו על טופס בו הם מקבלים ידי העם" (ש"פ משפטים נ"א) בטענה: לא קיבלנו הוראה מפורשת מהרבי לפרסם, את מי צריכים לקבל עליהם כמלך המשיח? ואולי התכוון שיקבלו עליהם את מלכות דוד בן ישי הידוע מספר שמואל? התתאר לך את מבט הנזיפה הכפול ומכופל ביום ההוא?!"}}. חשיבות הפרסום נובעת גם מהצורך בכך שהעם [[#קבלת מלכותו של מלך המשיח|יקבל את מלכותו של הרבי:המשיח]]{{ציטוטוןהערה|אדמוראה בשיחת שבת פר' משפטים [[תנש"ר מלך המשיח שליטא]] : "המינוי דדוד מלכא משיחא הרי כבר היה כמו שכתוב "מצאתי דוד עבדי בשמן קדשי משחתיו"א, הננו החתומים מטה מקבלים עלינו את עול '''צריכה רק להיות קבלת מלכותו''' על ידי העם, של וההתקשרות בין המלך והעם בשלימות הגילוי - בגאולה האמיתית והשלימה".}}. הרבי מלך בשיחת יום [[שמחת תורה]] [[תשמ"ז]] דיבר אודות הלוחמים בחב"ד הטוענים נגד בקשת המשיח ולעשות כל מה שירצה מאיתנו בכל מה שיבקש מאיתנו ובכל העניניםבחשד שמתכוונים אליו, ולעשות בכך שאין מקום לטענותיהם בהיות וה[[שולחן ערוך]] פוסק שיש לתבוע את כל זה במסירות נפשמשיח{{הערה|מ[https://chabad.info/wp-content/uploads/2021/06/28-06-2021-11-52-41-%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%A9-%D7%9C%D7%94%D7%A4%D7%A6%D7%94-copy.pdf יומן אורי מרדכי ליפש]}}.
למחרת האסיפה, בשנים [[ערב שבתתשנ"ב]] פרשת - [[תזריע מצורעתשנ"ד]]איפשר הרבי פעמים רבות פירסומים שזיהו אותו כמשיח, ו' אייר, הגיש כאשר פעמים קישר זאת להסכמתם של הרב דוד נחשון את החתימות למזכיר הרב גרונר על מנת שיכניס אותם לרבי, לאחר זמן קצר יצאה התשובה:או שלוחי חב"ד המקומיים{{ציטוטהערה|תוכן=נתקבל ותשואות חןמענות כעין אלו קיבלו הרב [[נחמן ברנרד]] מדרום אפריקה, ותהא פעולה נמשכת ובהוספה והזמן גרמאהרב [[ברוך בועז יורקוביץ']], כנתינת כח דחכמינו זכרונם לברכה וברכתם דכל המוסיף מוסיפין לו, ובמיוחד ברכתו [[מרא דאתרא|רב קהילת חב"ד]] ב[[לוד]] והרב [[הקבאריה לייב קפלן]] מנהל מוסדות חב"הד ב[[צפת]] שתוספתו מרובה כו}} ופעמים אישר באופן כללי. לשלוחים שדיווחו כי עסקו בפרסום שהרבי הוא מלך המשיח ועידוד ל[[קבלת המלכות|קבלת מלכותו]], ענה הרבי בעידוד והביע שביעות רצון. גם בתקופה זו היו מענות שונים בהם הסתייג הרבי מפרסום זה{{הערה|יש להעיר, כי הרב [[שניאור זלמן הרצל]] בספרו 'שליט"א - אמונת החסידים בדור השביעי', מסביר את התשובות הסותרות בכך שהרבי מיתן את המתונים ואישר לאלו החפצים בכך, על פי הכלל הידוע אצל רבותינו נשיאנו: 'כפי ששואלים כך עונים', היינו, שהתשובה ניתנת על פי דברי השואל. למי ששאל 'כיוון שהפרסום מזיק לעבודת השלוחים, האם להמשיך לפרסם', ענה הרבי שלא, ולאלו שביקשו את רשותו להמשיך ולפרסם - ענה הרבי שכן. הסברה זו הובאה גם על ידי הרב וולפא בכתבתו [https://chabad.info/magazine/496613/ הרבי שאסר הוא הרבי שהתיר]}}.
והזמן גרמא שבאים מאת התנגדותו הנחרצת של הרבי בעבר, אל מול אישור הפרסום לאחר מכן, הסביר [[חודש ניסןחוזר]] והשפעתו ונכנסים לו של הרבי, הרב [[חודש אייריואל כהן]] : {{ציטוטון|הציווי לא לומר על הרבי שליט"א שהוא זה שבקרוב יתגלה כמלך המשיח, נאמר מלכתחילה על מנת להשתנות. הרי הכל מודים שבקרוב ממש כאשר הרבי שליט"א יקבל הוראה ונתינת כח מאת [[הקב"ה]] להתגלות כמלך המשיח, לבנות [[בית המקדש]] ולקבץ נדחי ישראל - בוודאי שאפשר יהיה לומר בפה מלא שהוא מלך המשיח, ומזה מובן שמלכתחילה הציווי הזה היה עתיד להשתנות}}{{הערה|1=[http://www.chabad.info/php/articleold.php?set=28818&lang=he ראיון] ב[[שבועון כפר חב"ד]], שבט תשנ"ג, גיליון 558, עמוד 15. וכן הוסיף: "אם הרבי היה מתכוין לשלול את עצם העניין, בוודאי היה אומר שהדבר עצמו לא נכון ולא היה נזקק להצביע על תוצאה בלתי רצויה שעלולה לצאת מזה..."ת אמנם, לאחר [[האבותג' תמוז תשנ"ד]] ורחל, חזר בו הרב כהן מדבריו (ראה כפ"ח גיליון 624 - רגל הדמאמר 'טעינו') כמפורש בכמה מקומות.}}{{הערה|1=[https://chabad.info/exclusive/694764/ אישור הרבי לפרסום מאמרו של ה'חוזר' על זהות המשיח], עדות מקורו של הרב יואל כהן, אודות מאמר שנאסר על ידי הרבי בפרסום, והתפרסם בסופו של דבר באישורו של הרבי בכפר חב"ד כ"ה שבט תשנ"ב.}}.
בשנת הלקראת חודש [[מנחם אב]] [[תשנ"ג]] אישר הרבי לראשונה, להוסיף את התואר 'מלך המשיח' לשמו בתוך הספר [[בשורת הגאולה (י'ספר) |בשורת הגאולה]] שיצא בהוצאת הספרים הרשמית של חב"ד, [[קה"ת(הא) ש(נת) א(ראנו) נ(פלאות)]]{{הערה|1=[http://www.hageula.com/tishrey/video/8887. אזכיר על הhtml הרבי מליובאוויטש אמר לכתוב עליו את התואר "מלך המשיח"]{{וידאו}} - עורך הספר הרב [[האוהל|ציוןשלמה חיים בלומינג]]"מספר את השתלשלות הסיפור.|מרכאות=כן}}.
בחודש [[כסלו]] [[תשנבמשך השנים ממשיכים חסידי חב"ב]], השיב [[הרבי]] לרב ד לפרסם את [[דוד נחשוןבשורת הגאולה]], עם דגש על דו"ח מהחתמת אנשים על טופסי 'קבלת המלכות' ועל הרצאה שמסר בנושא "הרבי כמשיח" בערב מיוחד בו נכחו גם אישי ציבור: "ויקויים בהם מי שיש לו מאתיים רוצה ארבע מאות וכו'זהותו של הגואל. בין היתר נוסדו הארגונים [[אזכיר על הציוןהאגודה למען הגאולה]]". ב, [[י"ד שבטמטה משיח]] , [[תשנממ"בש]] ענה הרבי לרב נחמן מאיר ברנארד מדרום אפריקה על דיווחו שפועל שהשלוחים במדינתו יצטרפו לחתימות לקבלת עול מלכות הרבי כמלך המשיח והתגלותו ועל החששות הקיימות אצלם האם אכן כשרה השעה לכך - בניגוד לתקופות קודמות בהם התבטא הרבי נגד פעולות דומות בהסבר שהדבר מרחיק יהודים מלימוד [[חסידות]]: "תלוי בתנאי המקום בזה. על חב"ד שעל אתר לברר"ואחרים המתעסקים בהפצת הבשורה באמצעות קמפיינים, וסימן בחץ לשם של הרב [[מנחם מענדל ליפסקר]] (מנהל מוסדות חב"ד בדרום אפריקה){{הערה|1=מובא ב[https://drive.google.com/file/d/1G8sjaIp4tgkpWtUCrmrm5xxjDuYbHNGu/view?usp=drivesdk מענות קודש תשנ"ב עמ' 102].}}עלונים וכינוסים.
==בשנת [[תשנ"ג]]==
8,682

עריכות

תפריט ניווט