משתמש:הנחה/נושאים שונים

עצמותעריכה

שייכותו להתהוות העולמותעריכה

התהוות היש דבי"ע היא רק בכח העצמות ש"הוא לבדו בכחו ויכולתו להוות יש מאין ואפס המוחלט"[1] אלא שכח זה אינו מהווה ישיר מן העצמות אלא באמצעות אור אין סוף שאור מעין המאור ועל ידי ספירת המלכות.

העצמות עצמו אם כי עליו נאמר "כי ממך הכל"[דרוש מקור] הוא עצמו למעלה לגמרי מגדר מקור ושורש אפילו באופן הכי דק לבריאה ולהתהוות, ושורש הראשון לכל העולמות הוא מאור אין סוף שהוא הארה בלבד ממנו ואין ערוך אליו כלל.

בהכרח לכך שהוא מופשט מכל גדר הבריאה אפי באופן הכי דק ישנם בחסידות כמה ביאורים:

הערות שוליים

  1. תניא - אגרת הקודש סימן כ.

בי"עעריכה

אם כי באופן רגיל מתייחסים עולמות ושלבים אלו לשלה שלבים ביצירת היש הנברא, ישנם שלה שלבים אלו הן בנוגע להמשכת ספירות דאצילות וזו עניינם של בי"ע דכללות, וכן הם קיימים בבריאת היש הגשמי כמבואר בראשונים שהוא בתהליך של בריאה (היולי) יצירה ועשיה.

נושאים באחדות ה'עריכה

אינו מורכבעריכה

לפי הרמב"ם (פ"ג מהלכות יסודי התורה) מצוות האחדות היא להאמין שאינו מורכב. אולם לפי ראשונים ותורת החסידות היא בגדר מצוות אמונה.

יחו"עעריכה

יחו"תעריכה

אחדות מלמעלה למטה ומלמטה למעלהעריכה

תרס"ג, תורת שלום ע"ב - שבועות עד.

אחדות מלמטה וכו' (ב)עריכה

==התגלות בחי' שם אלוקים בעצמותו

דעת עליו ותחתוןעריכה

כולא קמיה כלא חשיבעריכה

אפס בלתךעריכה

אין זולתךעריכה

הערות שוליים