שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 4 בתים ,  10:08, 19 ביולי 2016
מ
החלפת טקסט – "רבי שמעון בר יוחאי " ב־"רבי שמעון בר יוחאי "
:בעומק יותר מבאר הרבי, המנהג הוא שבחורי ישראל הם אלו שמשחקים, לפי שהם עוסקים בתורה ומשחקם הוא לזכר תיקון עניינם של תלמידי רבי עקיבא, שלימודם הביאם שלא לכבד זה את זה, תוצאה זו נגרמה עקב אי הרגשתם בלימוד התורה את נותן התורה. התגלות פנימיות התורה בל"ג בעומר הוא נתינת כח לתיקון הדבר - שלימוד התורה יהיה מתוך ביטול ושפלות והכנעת העניינים המנגדים לקדושה ואלקות. (שני עניינים אלו מרומזים בחץ וקשת, יכולת מלחמתו של הקשת הוא גם באויבים מרוחקים. וכן אופן השימוש בקשת מסמל את הביטול שככל שימשוך את המיתר לכיוונו יגיע החץ ויפגע באויב מרוחק יותר). {{הערה|תורת מנחם התוועדויות [http://www.chabadlibrary.org/books/admur/tm/3/15/77.htm חלק ג' עמ' 77 ואילך] (שיחת ל"ג בעומר [[תשי"א]]).}}
* נוהגים המוני ישראל ביום זה לעלות לקברו של [[רבי שמעון בר יוחאי ]] במירון, הרבי הורה לחסידיו הנמצאים בקרבת מקום לעלות למירון, ובעיקר על מנת לערוך שם פעילות [[הפצת המעיינות]]{{הערה|ראה מספר מכתבים ב[[אגרות קודש]]: חלק כ"א עמ' קס, חלק י"א עמ' סא, ובחלק ט"ו עמ' קעב}}.
* הנולד בתקופה שבין פסח לל"ג בעומר נהוג לעשות את ה[[תספורת]] בל"ג בעומר, והנולד בין ל"ג בעומר לשבועות, עושים את ה[[תספורת]] בערב [[חג השבועות]].
14,699

עריכות

תפריט ניווט