שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 6 בתים ,  06:11, 11 בנובמבר 2016
ולכן אמר: {{ציטוטון|אֱלֹהֵי אָבִי אֱלֹהֵי [[אברהם|אַבְרָהָם]] וּפַחַד [[יצחק|יִצְחָק]] הָיָה לִי}}, [[התכללות]] [[חסד]] ו[[גבורה]] כאחד, שזהו עניין [[מידת הרחמים]] הנקראת בשם [[תפארת]], שענינה - ה[[יופי]] הנוצר מהגיוון והמיזוג של שני הפכים.
לכן עבודתו של יעקב משולבת - שעל-אף הרגשת ה[[ביטול]], הריחוק והאפסיות - כלפי ה', מחמת הרגשת קדושתו יתברך שהוא קדוש ומובדל ו[[לית [[מחשבה]] תפיסא ביה כלל]], הנה הוא חוזר ומתעורר באהבה ב[[אהבה]] וגעגועים אל ה' ומעורר [[רחמים ]] רבים על נשמתו, וכמו שכתוב "מרחוק ה' נראה לי", דהיינו מדת הרחמים ה[[רחמים]] על נשמתו בגלל הרגשת הריחוק.
ולזאת הצטיין גם במידת הרחמים ה[[רחמים]] על הילדים הרכים ועל הצאן וכו'.
== שפלות וביטול ==
{{סגל}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אישים בתנ"ךהאבות]]

תפריט ניווט