הבדלים בין גרסאות בדף "וגר זאב עם כבש"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
שורה 1: שורה 1:
בישעיה פרק י"א נאמר וגר זאב עם כהש ונמר עם גדי ירבץ ועגל וכפיר ומריא יחדיו ונער קטן נהג בם.
+
בספר ישעיה פרק י"א נאמר '''וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ ועגל וכפיר ומריא יחדיו ונער קטן נהג בם'''.
  
משמועתו הפשוטה של יעוד זה, שלעתיד כל הבעלי חיים יעזבו את טבעם המושחת, ויפסיקו לטרוף, וכמו שנאמר בתורה 'והשבתי חיה רעה מן הארץ'.
+
משמועתו הפשוטה של יעוד זה היא, שלעתיד לבוא כל הבעלי חיים יעזבו את טבעם המושחת ויפסיקו לטרוף, וכמו שנאמר בתורה 'והשבתי חיה רעה מן הארץ'.
  
משמועתו הפנימית של יעוד זה אומר הרמב"ם בספרו יד החזקה בהלכות מלכים: "וזה שנאמר בישעיה וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ, משל וחידה, ענין הדבר שיהיו ישראל יושבין לבטח עם רשעי עכו"ם, המשולים כזאב ונמר, שנאמר זאב ערבות ישדדם, ונמר שוקד על עריהם, ויחזרו כולם לדת האמת, ולא יגזלו ולא ישחיתו, אלא יאכלו דבר המותר בנחת עם ישראל שנאמר ואריה כבקר יאכל תבן".
+
את משמועתו הפנימית של יעוד זה מסביר הרמב"ם בספרו יד החזקה בהלכות מלכים: "וזה שנאמר בישעיה וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ, משל וחידה, ענין הדבר שיהיו ישראל יושבין לבטח עם רשעי עכו"ם, המשולים כזאב ונמר, שנאמר זאב ערבות ישדדם, ונמר שוקד על עריהם, ויחזרו כולם לדת האמת, ולא יגזלו ולא ישחיתו, אלא יאכלו דבר המותר בנחת עם ישראל שנאמר ואריה כבקר יאכל תבן".
  
 
אך כל זאת לפי דעתו של הרמב"ם שלעתיד עולם כמנהגו נוהג, אך לפי דעתם של חלק מהראשונים (הרמב"ן) הסוברים שלעתיד יהיה שינוי במנהגו של עולם מובן שיעוד זה יתקיים כפשטו.
 
אך כל זאת לפי דעתו של הרמב"ם שלעתיד עולם כמנהגו נוהג, אך לפי דעתם של חלק מהראשונים (הרמב"ן) הסוברים שלעתיד יהיה שינוי במנהגו של עולם מובן שיעוד זה יתקיים כפשטו.
  
[יש לציין את דברי הרבי מלך המשיח, שאומר שאף לפי שיטת הרמב"ם יתקיימו יעודים אלה כפשטם אך זאת בתקופה מאוחרת יותר בימות המשיח]  
+
[[הרבי מלך המשיח]] מסביר שאף לפי שיטת הרמב"ם יתקיימו יעודים אלה כפשוטם אך זאת בתקופה מאוחרת יותר ב[[ימות המשיח]].
  
 
[[קטגוריה:יעודי הגאולה]]
 
[[קטגוריה:יעודי הגאולה]]

גרסה מ־11:21, 21 בנובמבר 2007

בספר ישעיה פרק י"א נאמר וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ ועגל וכפיר ומריא יחדיו ונער קטן נהג בם.

משמועתו הפשוטה של יעוד זה היא, שלעתיד לבוא כל הבעלי חיים יעזבו את טבעם המושחת ויפסיקו לטרוף, וכמו שנאמר בתורה 'והשבתי חיה רעה מן הארץ'.

את משמועתו הפנימית של יעוד זה מסביר הרמב"ם בספרו יד החזקה בהלכות מלכים: "וזה שנאמר בישעיה וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ, משל וחידה, ענין הדבר שיהיו ישראל יושבין לבטח עם רשעי עכו"ם, המשולים כזאב ונמר, שנאמר זאב ערבות ישדדם, ונמר שוקד על עריהם, ויחזרו כולם לדת האמת, ולא יגזלו ולא ישחיתו, אלא יאכלו דבר המותר בנחת עם ישראל שנאמר ואריה כבקר יאכל תבן".

אך כל זאת לפי דעתו של הרמב"ם שלעתיד עולם כמנהגו נוהג, אך לפי דעתם של חלק מהראשונים (הרמב"ן) הסוברים שלעתיד יהיה שינוי במנהגו של עולם מובן שיעוד זה יתקיים כפשטו.

הרבי מלך המשיח מסביר שאף לפי שיטת הרמב"ם יתקיימו יעודים אלה כפשוטם אך זאת בתקופה מאוחרת יותר בימות המשיח.