פתיחת התפריט הראשי

ענינו

הביטול של הנבראים להקב"ה הוא ביטול של אין ערוך היינו שלנברא אין שום יכולת למדוד ולהרגיש את היחס לבורא רק להשיג את בריאתו יש מאין וההפלאה שבכל הבריאה.

באין ערוך מורגש המעלה וההפלאה של הבורא בניגוד לביטול של אין זולתך( ביטול באור הקו והמלאכים) שהוא ביטול שנובע מההרגשת הרוממות וההפלאה שבאור אין סוף ומכיוון שהוא בא מהרגש הוא בא לפי ערך המרגיש ובעצמותו לא שייך הרגשה ודווקה במקום שמרגיש נפרד יכול להיות ההשגה וההרגשה שהכל מציאות מחודשת ומגושמת ביחס לבורא ולכן הביטול של אין ערוך מגלה באין זולתך את המעלה של אפס בלתך ביטול שלא נובע מהרגשה אלא מעצמותו שאין דבר חוץ מעצמותו

(וגם בביטול של אפס בלתך- אור הכלול במאור הוא מגלה שהוא רצוני)

ביטולו

ביטול של אין ערוך הינה ביחס ל הקב"ה, משום שביחס לשם אלוקים עוד שייך ברמה מסויימת השגה, לפי ששם אלוקים מולבש בטבע, אך ביחס לתואר הקב"ה, שהינו למעלה מהצמצום, לא שייך הבנה והשגה כלל.

הערות שוליים