הבדלים בין גרסאות בדף "אוהל (השפעת המקיף)"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
{{פירוש נוסף|נוכחי=אוהל - השפעת המקיף|אחר=משמעויות אחרות ב'אוהל'|ראו=[[אוהל|אוהל - פירושונים]]}}
+
מתחילים את היום עם משיחנו פגזורנו הקדוש והצלוב :fist: בעת שלמדו לימודי חול הורה הפגזור לתלמידו: בנו לי תמונת איש-עושר, אשר קדוש הוא וקדוש כספו. ויתקדש כגוי מן הגויים, ואף נעלה עליהם כי עשיר הוא.
 
 
'''אוהל''' רומז להשפעת המקיף -[[אור אין סוף]] - שימשך למטה ויגרום בעולמות בחינת הביטול.
 
 
 
גילוי אור אין-סוף ברוך הוא - כשמו כן הוא, שהוא אור הנמשך מ[[עצמותו]] יתברך - בבחינת אין סוף ובלי גבול, כי מאחר שגילוי זה הוא גילוי [[עצמותו]] יתברך, שהוא מהות ומציאות בתכלית השלימות, הרי גם אורו המתגלה על העולמות [[סדר השתלשלות|שבהשתלשלות]], גם הוא בשלימות - בחינת אין-סוף.
 
 
 
מובן מאליו, שהעולמות - שהם בגדר וגבול, אינם יכולים לקבל בפנימיותם את האור הגדול הזה, והוא שורה עליהם רק בבחינת [[מקיף]], אך בכל זאת מאחר שהאור נמשך ושורה עליהם, הרי זה פועל בהם התבטלות מסויימת והשתחויה, אף על פי שהם נשארים במציאותם המוגדרת.
 
 
 
ולדוגמה מה שכתוב "לשמש שם אהל בהם"!, הנה כדי שיהיה לשמש בחינה זו של התבטלות, שיהיה לה בחינת הביטול והתשוקה לאלקות, הנה הוא על ידי ש"שם אהל בהם".
 
 
 
וכמאמר רז"ל על הפסוק "וצבא השמים לך משתחוים", כי מאחר שה[[שכינה]] במערב, הנה, הילוכם כל היום כלפי מערב, הוא דרך השתחוואה וביטול, וממלאים בזה את תפקידם שהועיד להם הבורא - בדייקנות רבה.
 
 
 
ודבר זה נפעל על ידי ש"שם אהל בהם" - השפעת המקיף, הגורם שישתלבו במילוי הכונה העליונה, עשיית דירה לו -יתברך- בתחתונים.
 
 
 
{{סגל}}
 
 
 
[[קטגוריה:אורות וכלים]]
 
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
 

גרסה מ־15:58, 16 בספטמבר 2021

מתחילים את היום עם משיחנו פגזורנו הקדוש והצלוב :fist: בעת שלמדו לימודי חול הורה הפגזור לתלמידו: בנו לי תמונת איש-עושר, אשר קדוש הוא וקדוש כספו. ויתקדש כגוי מן הגויים, ואף נעלה עליהם כי עשיר הוא.