דבר מלכות ויקרא
דבר מלכות ויקרא היא שיחה שאמר הרבי בשבת פרשת ויקרא, החודש, א' בניסן תנש"א.
השיחה עוסקת במעלה של ראש חודש ניסן שהחל מאז יהודי צריך לפעול בדרך של הנהגה ניסית.
שיחה זו היא השיחה הראשונה מרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות "דבר מלכות".
" | ועוד ועיקר, שנזכה לכל ענינים אלו תיכף ומיד, ובפרט בעמדנו בשבת פרשת "ויקרא אל משה . . מאהל מועד", דקאי גם על הביהמ"ק השלישי "מקדש אדנ-י כוננו ידיך" שהוא כבר בנוי ומשוכלל למעלה, ותיכף ומיד צריכה להיות התגלותו וירידתו למטה בגאולה האמיתית והשלימה | " |
רקעעריכה
מספר שבועות לפני השיחה נערכה מלחמת המפרץ שנגמרה בצורה ניסית ובניצחון ישראל וארה"ב על עיראק, בכ"ה אדר תשנ"א הוציא הרבי מכתב כללי בו הוא מודה להקב"ה על הניסים ושהדבר מרומז בר"ת של השנה "תהא שנת אראנו נפלאות", וכותב שכמו שהקב"ה עשה ניסים לישראל כך גם נדרש מיהודי לפעול בדרך של הנהגה ניסית, את הנקודה הזאת הדגיש הרבי לאחר מכן בשיחה של הדבר מלכות שנאמרה באותו שבוע[1].
תוכן השיחהעריכה
הוצאת ג' ספרי תורהעריכה
בשיחה מבאר הרבי בפנימיות את הוצאת ג' ספרי תורה באותה שבת בכך שאם הוצאת ספר תורה מוסיפה כוח ליהודי בעניינים טובים, אז אם מוציאים ג' ספרי תורה זה מוסיף פי כמה וכמה, הרבי הוסיף שהכוח שניתן ליהודי הוא לפעול בדרך של הנהגה ניסית דבר התבטא שג' ספרי תורה שמוציאים: הספר השלישי ("החודש הזה לכם") מבטא את ההנהגה הניסית, הספר השני (של ראש חודש) מבטא את הנהגה הניסית ביחס שלה עם הטבע, והראשון (של שבת) מבטא כיצד זה נעשה חלק מהחיים.
מנהגי ניסןעריכה
ערך מורחב – חודש ניסן |
בשיחה עורר הרבי על כך שיש להוסיף בלימוד הלכות פסח, במעות חיטים ובהוספת צדקה משום שהחל מראש חודש ניסן ניתן כוח לפעול בדרך של ההנהגה ניסית בעניינים אלו. עניין נתינת הצדקה נלמד משמותיהם של נדב ואביהוא שעל ידי שהוא "מנדב" הוא נעשה "אבי" משפיע, ומהנשיא של א' בניסן - נחשון בן עמינדב - ששמו הוא מלשון נדיבות.
קישורים חיצונייםעריכה