חב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 5

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מיזם ימי השנה

<< >> חודש תמוז

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

בעקבות מיזם ימי השנה וסיום פתיחת ערכים על כל יום מימי חודש תמוז, התעוררה השאלה מה לעשות עם הערכים על התאריכים הספציפיים. לי נראה שצריך ליצור מכל הערכים הללו הפניות ולהעביר את המידע (הקלוש בד"כ) לערכים רולוונטיים. מה דעתכם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:25, 18 ביולי 2010 (UTC)

לי נראה שכדאי להשאיר במתכונת הרגילה, ולהפנות לערכים מורחיבים אודות היום. כדי ליצור מראה אחיד. --בברכה, היום ז' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 13:28, 18 ביולי 2010 (UTC)

מיזם חדשות

ושוב הצעה חדשה עלתה בבית המדרש (כתוצאה מהצום!): מה דעתכם לפתוח בעמוד הראשי מדור חדשות (אפשר לראות בויקי, למה אני מתכוון) ובו יוכנס ידיעות מעניינות של חב"ד כאשר משם יהיה הפניה לערכים לדוגמא:‫ "בכינוס השלוחים שנערך ב770 זכו 100 שלוחים בהגרלה על כספים מאת הנדב הרב קרליבך מלוס אנג'לס‬". זה כמובן דוגמא בלבד. הנקודה שחייב לעלות רק ידיעות מעניינות ובנוסף שיהיה מספיק ערכים שקיימים באותו ידיעה. זה כמובן יגרום לערכים לא ידועים שיכנסו אליהם. זוהי רק דעתי, ומה דעתכם?--יוסי (מכל מלמדי השכלתי). 20:53, 20 ביולי 2010 (UTC)

בעד. --בברכה, היום ט' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 20:55, 20 ביולי 2010 (UTC)
הרעיון עלה בעבר ובאופן עקרוני ודאי שהוא חיובי. בפועל, צריך מישהו שייקח את העדכון על עצמו. כדי אכן להיווכח שאנו רציניים בעניין, אולי כדאי להחליט שאחר שנסיים עם כמה מיזמים "תקועים", נעבור לחדשות. מה דעתכם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:03, 21 ביולי 2010 (UTC)
העליתי את הרעיון בעבר, דעתי שאחרי שנגיע לפחות לרמה מינימלית של שלימות במיזמי: בתי חב"ד, מוסודת, הסטורי', ליובאוויטש וחילי', תניא וכיו

,ב אפשר להתפנות לדברים אחרים. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

אני מסכים על הנ"ל בצורך להמתין, אבל אני חושב שצריך לחלק, משום שתניא והדומים לו, אין בדרך כלל כלל קשר לחדשות, אבל קהילות תאריכים ואנשים צריכים להגיע לכמות מורחבת של ידע. בקיצור, לפי הקצב העכשווי (אם אפשר לומר), בתוך חודש לכבוד ח"י אלול (לדוגמא) להתחיל ברעיון.

נ.ב. לדעתי החדשות יגרמו לפתוח ערכים חדשים שבאמת זקוקים להם.--יוסי (מכל מלמדי השכלתי). 19:21, 21 ביולי 2010 (UTC)

בתי חב"ד בישראל

האם לא כדאי להשאיר סקירה מקוצרת (בדוגמת הסקירות הקיימות) על כל בית חב"ד כולל גם על הבתי חב"ד להם יש 'ערך מורחב' - בנוסף לערך המורחב.

מצטרף. כדאי שיהיה נוסח זהה בכל הבתי חב"ד מלבד ההפניה. משהו קצר, כמו שם המנהל, הגיע בשנת, פעילים נוספים, ומוסדות עיקריים בקצרה. שאר המידע יהיה בהפניה.(האורך לא יעלה על 2 שורות).--יוסי (מכל מלמדי השכלתי). 10:28, 23 ביולי 2010 (UTC)
ודאי. ע"ד שעשיתי ל"אביטל" ו"אבן יהודה". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:19, 23 ביולי 2010 (UTC)

ערכים לאיחוד

כדאי להפנות מהשינויים אחרונים לקטגוריה, לא? --אסאך הצלחה, און א פרילעכע טאג, היום ט"ו באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 18:16, 26 ביולי 2010 (UTC)

תוכל להסביר את עצמך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:20, 26 ביולי 2010 (UTC)
גם הכותרת היא חלק מהשאלה. האם כדאי להפנות מהשינויים אחרונים לקטגוריה:ערכים העומדים לאיחוד? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ט"ז באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 05:36, 27 ביולי 2010 (UTC)
לבקשתך, הוספתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 08:56, 27 ביולי 2010 (UTC)
תודה. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ט"ז באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 13:17, 27 ביולי 2010 (UTC)

ראשונים

מה עדיף, שיהיה בראשי תיבות כמו רש"י ורמב"ם, או בשמות מלאים רבינו שלמה יצחקי, ורבי משה בן מיימון? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ז באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 17:27, 28 ביולי 2010 (UTC)

אצטרך להחליט לבד. לדעתי עדיף שיהיה בשמות מלאים. מישהו ממפעילי המערכת מוכן להעביר? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ח באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 16:13, 29 ביולי 2010 (UTC)
מה נהוג בויקיפדיה? ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
הכל בראשי תיבות. שיהיה כך. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ח באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 19:05, 29 ביולי 2010 (UTC)

בעיה טכנית

יש לאחרונה מספר משתמשים חשובים, שלמרות שהזינו את כתובת הדוא"ל שלהם בהעדפות, אז אי אפשר לשלוח אליהם אימייל.

  • משתמש:תקשורתן הזין אימייל, ואף שלח לי בדוא"ל תמונה של דף העדפות שלו בו הזין אימייל, ואף העתק של "אישור דוא"ל" מהמערכת

וכן משתמש:חב"ד. הבעיה היא שהמערכת לא שולחת להם אימייל לזיהוי. כדאי לבדוק, אולי זה מגיע לספאם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:17, 29 ביולי 2010 (UTC)

א. למשתמש תקשורתן שלחו אישור לזיהוי.
ב. איך אפשר לבדוק אם זה ספאם? ואיך נראה לך שאפשר לעשות ספאם כזה? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ח באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 16:14, 29 ביולי 2010 (UTC)
בודקים בתווית "דואר זבל". פעמים רבות מיילים אוטומטיים מזוהים כדואר זבל. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:59, 29 ביולי 2010 (UTC)

"חסידות" או לא?

המשך משיחה:ברסלב

התחלתי להעביר משמות החצרות וכדו' ללא תואר (למשל מ"חסידות ברסלב" ל"ברסלב"). במחשבה שניה ואחר עיון נוסף בשיחת משתמש:חיים נהר/ארכיון 3#שושלות נראה שכן יש מקום ל"חסידות" כיון שזהו אכן מתושף לרוב מוחץ של ה'חצרות' הקיימות. החסרון בזה הוא שיהיו כאלו שיהיו "יוצאי דופן" והיתרון בזה הוא שזה קצת יותר מגדיר את הערך. מה דעתכם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:01, 1 באוגוסט 2010 (UTC)

התחלתי להעביר ל"חסידות". טרם סיימתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:56, 2 באוגוסט 2010 (UTC)

תבנית:דמות

במקום חסיד, ובמקום לחכות עד שיגיע, אני פותח דיון: מה דעתכם על התבנית החדשה שהביא חסיד, הכוללת פרטים מלאים של כל גדול בישראל בתבנית מסודרת. אני רואה בזה דבר חיובי. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ג באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 14:08, 3 באוגוסט 2010 (UTC)

גם אני. לפני כן יש צורך להתאימו לחב"דפדיה בגשם וברוח. מקווה עוד היום להתפנות לזה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:10, 3 באוגוסט 2010 (UTC)
סימתי לשנות. מחכה לחוות דעתכם. באם זה יצליח, צריך לעשות כדקוותא, לכל הקטגוריות הראשיות בחב"דפדיה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:25, 11 באוגוסט 2010 (UTC)

לצורך הצבת התבנית של להעתיק ולהדביק את הטקסט:

{{דמות
|שם=
|תמונה=
|תיאור=
|לידה=
|פטירה=
|מקום פעילות=
|תפקידים נוספים=
|רבותיו=
|תלמידיו=
|חיבוריו=
|השתייכות=
}}

--חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:27, 11 באוגוסט 2010 (UTC)

דעתי חיובית, נחכה לחסיד. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום א' באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 17:30, 11 באוגוסט 2010 (UTC)
חסיד העלה אותה. התחלתי קצת להטמיע את התבנית בערכים בכדי לראות את הצורך בשיפוצים. כבר מה לתקן, אל דאגה.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:40, 11 באוגוסט 2010 (UTC)
כעת צריך, לכל לראש, לסדר את תבנית:בית רבי ולהורידה לתחתית הערכים. אטפל בזה מחר, בעז"ה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:12, 11 באוגוסט 2010 (UTC)

תאריך לועזי

יש לשקול:

א. להוסיף תאריך לועזי עם הציון "למנינם", כל עוד שלא הוכח שהדבר מותר בלי הציון "למנינם". יש פוסקים שסוברים שזה חשש דאורייתא.

ב. להוסיף בכל הערכים על השנים העבריות כנ"ל. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ו באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 14:53, 6 באוגוסט 2010 (UTC)

מה המקור לכך? במכתבים של הרבי מופיע פעמים רבות ללא "למנינם". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:52, 7 באוגוסט 2010 (UTC)
המהר"ם שיק (יורה דעה, קע"א) רואה בכך איסור של ממש: "כמו שאומות העולם מונין למניין הנוצרי... איסור דאורייתא של 'ושם אלהים אחרים לא תזכירו'... כיוון שעל ידי המניין עולה על הזכרון מחשבה (של היוולדו של אותו האיש יש"ו)".

גם גדולי ישראל לא נמנעו מלהזכיר תאריכים אלה הזכירו בתוספת "למניינם".

למשל בשו"ת הרמ"א (סימן נ"א) מוזכר: "שנת אלף תקמ"ו בדיצמבר למספרם" (1546 לספירה הנוצרית). ובשו"ת חוות יאיר (סימן קפ"ד), בתארו את המצאת הדפוס "דפוס ויניציאה שנת אלף תכ"ח למספרם" (1428), ועוד...

בנוע למכתבי הרבי, מקור בבקשה. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ב' באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 15:58, 12 באוגוסט 2010 (UTC)

דפדוף מהיר באג"ק: אג"ק ח"א אג' ט - י"ט, כולל שנה לועזית ללא "למנינם". בשאר הסדרה מופיעים מאות אג' עם ציון חודש ויום לועזי כנ"ל. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:46, 12 באוגוסט 2010 (UTC)

תמונות

לאחרונה מישהו מעלה לכאן תמונות שאין עליהם שום כיתובית, ויש אפשרות לאינשי דלא מעלי להעתיק אותם מכאן ללא מתן קרדיט, אולי אפשר לבקש מהטכנאי של אינפו שישים עליהם כיתובית "חב"דפדיה" כמו בחב"דאינפו? (חיים, מה האימייל שלו, תוכל לשלוח לי?) --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ו באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 16:47, 6 באוגוסט 2010 (UTC)

כל מה שמתפרסם בחב"דפדיה הוא תחת רשיון שתוכנו הוא ויתור על זכויות היוצרים תמורת מתן קרדיט. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:54, 7 באוגוסט 2010 (UTC)

חכם גרוזיני?

?

מישהו כתב לי: חכם גרוזני (אלאשוילי או מיכאלשוילי) שכתב ס"ת לכב' הרבי מה"מ.

מישהו יודע אם זה נכון? ובמי מדובר? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ח באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 19:48, 8 באוגוסט 2010 (UTC)

או דילמא מדובר ברב שמחה גורודצקי (הוספה לאח"ז: לא נראה לי.). חסיד מחוץ לחשבון, שנאלץ במקום להיכנס לפתור תרגילי חשבון...
אהבתי... --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ח באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 19:55, 8 באוגוסט 2010 (UTC)
בכלל, אצלי עכ"פ, צריכים לפתור פעמיים תרגילי חשבון עד שנכנסים לחשבון. בזמן הזה, אני מעדיף להכנס לחשבון, ולחסוך זמן מיותר... --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ח באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 19:55, 8 באוגוסט 2010 (UTC)

תבנית:מחלוקת

בעקבות מחלוקות ארוכות בערכים מסויימים, ניכר הצורך ליצור תבנית שתתריע על מחלוקת כלשהי בערך ולהפניה לדיון מתורבת בדף השיחה. מה דעתכם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ד' באלול ה'תש"ע 21:15, 14 באוגוסט 2010 (UTC)

נושא בערך זה נמצא במחלוקת, הינכם מתבקשים שלא לשנותו לפני מיצוי הדיון דף השיחה

המילה מחלוקת משקפת לעיתים מחלוקת בהקשר של שנאה ואלימות, ולפעמים בהקשר של דיון וחילוקי דיעות. כדי שיהיה מובן כהצד השני, כדאי לשנות "על ערך זה מתקיים דיון". --חנה 05:21, 15 באוגוסט 2010 (UTC)
או יותר טוב: "פרט בערך זה שנוי במחלוקת". --חנה 05:25, 15 באוגוסט 2010 (UTC)
מצטרף לדעה הראשונה של חנה, משום שלא מומלץ כלל להשתמש במילה מחלוקת בנוגע לערכים וכו'...--יוסי (מכל מלמדי השכלתי). 05:32, 15 באוגוסט 2010 (UTC)
יוספי, לא רק שלא מומלץ להשתמש במילה "מחלוקת", גם מוטב להימנע ממחלוקת בפועל. אך דא עקא ולפעמים אין הדבר כן ולכן הוכר הצורך בתבנית. בינתיים שיניתי להצעה הב' של חנה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ה' באלול ה'תש"ע 17:28, 15 באוגוסט 2010 (UTC)

פרשת השבוע

בחודשים האחרונים קורמת עור וגידים הקטגוריה של פרשיות השבוע. לפי הצעתו של חיים נהר אני מעלה לדיון שאלה ובקשת חוו"ד מהמשתמשים.

האם מיועד הערך לתמצות הפרשה בקצרה ומקסימום בתוספת כמה מילים על משמעות הפרשה בחסידות או שיש מקום בערך להוראות שלומד הרבי מפרשת השבוע כולל סיכום קצר משיחות והוראות הדבר מלכות?--לל (שיחה) 02:35, 16 באוגוסט 2010 (UTC)

לדעתי יש מקום להרחבה, בפרט אם היא נעשית באופן עקבי. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ו' באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 02:39, 16 באוגוסט 2010 (UTC)
הערך כפי שנפתח על ידי בכל שבוע, הוא רק בסיס להרחבת הערך והוספת הפן החב"די. כמובן, אי אפשר שזה יהיה ליקוט של עיבוד מלקו"ש וכדו', אלא זה צריך להיות תימצות של רעיונות מהרבי ושאר רבותינו נשיאינו, תוך דגש על ההקבלה לפרשה בפשט. אפשר גם להוסיף פיסקה של הוראות של הרבי מהפרשה וכדו'. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ו' באלול ה'תש"ע 19:54, 16 באוגוסט 2010 (UTC)

מפעיל מערכת

נראה לי שהגיע הזמן לתת למשתמש שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים לאחרי כמעט שנה שהוא תורם למערכת, והכניס עד כה 14,500 (!) תרומות באותו שם משתמש... (מפעילי המערכת, חיים נהר תרם מהיום הראשון 21,000 חסיד תרם 12,000 וחבדני"ק תרם 4,500) הגיע הזמן לשדרג אותו למעמד מפעיל מערכת ומהסיבה ראשונה של כמות התרומות ובנוסף יש הרשאות ופעולות שיכול לעשות רק מפעיל מערכת, ולמרות הכמות הקטנה של המשתמשים בדיונים נראה אחרת מי שמפעיל מערכת. בברכה--יוסי (מכל מלמדי השכלתי). 09:12, 16 באוגוסט 2010 (UTC)

עם זאת אין להמעיט כלל מחשיבותם של חיים וחסיד וחבדניק שכל אחד מהם נמצא בתמידות שנתיים שלוש. לוותק יש משמעות חשובה מאוד! --קוריצה אהמ לול התרנגולות האנציקלופדיה העולמית פשוט עולמית! 19:20, 16 באוגוסט 2010 (UTC)
שלום נוכח כאן כשמונה חודשים (וזה פחות משנה). מצדד גם בעד לתת לו הרשאות מפעיל, תוך ציון לשבח את ההשתלבות המהירה שלו במערכת ומאור פניו וכו'. מצד שני, כפי שכתב גם קוריצה, יש משמעות לוותק, למרות שלשלום וותק מכובד, אולי בכל זאת כדאי להמתין עוד קצת. הַמלצתי, להפנות את תשומת לבו של חב"דניק (אחרי הכל הוא המייסד והבירוקרט היחיד) לדיון כאן ואף אני אשתדל ליצור עימו קשר בעניין. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ו' באלול ה'תש"ע 20:00, 16 באוגוסט 2010 (UTC)
לשאלתם של משתמשים אבהיר את כוונתי: לא התכוונתי להצהיר נגד מתן ההרשאות, אלא סה"כ התכוונתי להדגיש שבכל זאת יש חשיבות מסוימת לחסיד וחיים נהר שאין להתעלם ממנה, והוא הוותק. כמובן שאין זה סותר כלל לחשיבות של משתמשים אחרים. --קוריצה אהמ לול התרנגולות האנציקלופדיה העולמית פשוט עולמית! 14:28, 22 באוגוסט 2010 (UTC)
מתנצל על כך שתגובתי מגיעה רק עכשיו.
דעתי: לא כל משתמש שיגיע למספר תרומות מסוים, או למספר שנות וותק, יקבל את ההרשאות. ההרשאות ניתנות כאשר יש צורך במיזם למפעיל נוסף. ממילא, הסיבות שנכתבו לעיל לא רלוונטיות. רלוונטי יהיה דיון האם ישנו צורך במפעיל נוסף. במידה והמסקנא תהיה שיש צורך כזה, נעלה דיון מי מהמשתמשים שרוצה בהרשאות מתאים לעניין.
אגב, הרשאות מפעיל לא מקנות למשתמש שום עליונות על משתמשים אחרים, דעתו היא כדעת כל חב"דפד אחר. ההרשאות הן רק למקרים בהם צריך למחוק ערך לא מתאים, לחסום מתשמש, לשחזר וכדומ'. כמובן שאין למפעיל רשות למחוק ערך או עריכה של משתמש אחר - כאשר התוכן לא נראה לו - ללא דיון קודם בדף השיחה.
אני לא כ"כ 'חי' את המיזם, ולכן מאד יכול להיות שאני טועה, אבל נראה לי שכרגע, אין צורך במפעיל נוסף. המשתמשים חיים נהר וחסיד עושים עבודה מעולה. --chabadnik - שיחה 16:37, 22 באוגוסט 2010 (UTC)
החבל מכל: חבדני"ק מבקר במיזם לעיתים רחוקות, מה שמונע קשר עימו. בין תגובה לתגובה אורך ארבע ימים. כך אי אפשר לבנות מדינה... חנה 03:04, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
אכן: חב"דפדיה זקוקה לישועה: חבדני"ק מבקר פעם בחודשיים, חיים נהר עסוק עד למעלה ראש במיזמיו, ואנו, אנה אנו באים? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ד באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 18:03, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
כלפי מה דברים אמורים? אוכל לעזור במשהו? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ד באלול ה'תש"ע 18:05, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
חיים נהר סובר שכדאי למנות מפעיל מערכת נוסף. למה הוא לא פונה לחבדניק. כי הוא עסוק (ככל הנראה). ואם יפנה? יעבור שבוע עד שיקבל תגובה ועוד שבועיים עד שיקבל עוד תגובה. בנתיים יוצא לי החשק לעבוד. ההרשאות הטכניות הניתנות למפעיל מערכת יעזרו לי מאוד בעבודתי, והעדרן מוציא לי את הכוח והחשק להשקיע כאן בצורה רצינית. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ד באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 18:10, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
חיים נהר פנה לחב"דניק וקיבל תשובה מיידית. התלוננתי על איחוריו בתגובותיו והוא הסביר שזו תוצאה של בעיה טכנית והבטיח להגיב יותר. התגובה כאן של חב"דניק מבהירה היטב את עמדתו לגבי הרשאות מפעיל ולמרות שבדעתי האישית יש להגמיש את נושא ההרשאות, אני רואה בדעתו של חב"דניק דעת חבר-ותיק וחכם ממני ובעוד זמן סביר אפנה אליו שוב בנידון, לראות האם נטה לדעתי או נשאר בעמדתו. אחרי הכל הוא נוכח כאן מידי יום ביומו ורואה את ההתקדמות של התורמים והמיזם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ד באלול ה'תש"ע 18:27, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
התגובות המידיות עליהם אתה מדבר, הם דרך האימייל? גם באולם הדיונים לא היה כך. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ד באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 18:30, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
גם. במקרה הזה מדובר בפגישה גשמית. יכולת גם לראות את תוצאותיה בימים האחרונים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ד באלול ה'תש"ע 18:32, 24 באוגוסט 2010 (UTC)

הרשאות מפעיל הן לא פרס למצטיינים בחב"דפדיה, הרשאות מפעיל מקבל משתמש כשיש צורך בזה - לא למפעיל באופן אישי (הרי ההרשאות יעזרו לכל משתמש באופן אישי...) אלא כשיש בזה צורך למיזם. אני מבקר במיזם כמה פעמים בשבוע - אמנם לא באופן מקיף אלא באופן שטחי - ולא נראה שיש למיזם צורך במפעיל נוסף. במידה והחברים הפעילים חושבים אחרת - דעתם מבינה יותר ממני וממילא תתקבל. --chabadnik - שיחה 19:10, 26 באוגוסט 2010 (UTC)

צור קשר/תרומה

לתשומת ליבכם, הוספתי בתיבת הניווט קישור לדף חב"דפדיה:תרומות ויצירת קשר. אשמח לקבל חוות דעתכם והגהותיכם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ז' באלול ה'תש"ע 20:07, 17 באוגוסט 2010 (UTC)

דף נחוץ ביותר, וטוב שהוסף לתיבת הכלים. התוכן נראה מתאים. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ז' באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 22:38, 17 באוגוסט 2010 (UTC)

אולי להוסיף שישנה אפשרות של נתינת הקדשת יום/שבוע פעילות באתר לזכות, לרפואת או לע"נ. --לל (שיחה) 22:42, 17 באוגוסט 2010 (UTC)

הוספתי. ייש"כ על הרעיון. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ח' באלול ה'תש"ע 20:39, 18 באוגוסט 2010 (UTC)
הרעיון מבורך, הייתי מציע לעצב את הדף בצורה מיוחדת, עם יותר תוכן.--יוסי (מכל מלמדי השכלתי). 23:51, 18 באוגוסט 2010 (UTC)
נשמח לקבל רעיונות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט' באלול ה'תש"ע 09:23, 19 באוגוסט 2010 (UTC)

פורטל:ערכים מומלצים

כדאי שיהיה בחב"דפדיה פורטל של ערכים מומלצים, תועלתו רבה: הן כדי לזרז את העורכים להכין ערכים מומלצים, והן כדי להציג את ערכינו הנבחרים בפני הצופים. אבקש להביע את חוות דעתכם. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י' באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 02:52, 20 באוגוסט 2010 (UTC)

בפעם הבאה עדיף קודם לקיים דיון ואח"כ להתחיל בצעדים מעשיים. כבר היה בעבר בעמוד הראשי תיבה עם ערך מומלץ מתחלפת והיא התבררה כלא יעילה וקצת מגוחכת. לדעתי, כדאי להמתין עוד קצת, שיהיה לנו קצת יותר ערכים מלאים ומושלמים. אפשר להכין דף מיזם עם רשימה וכדו', אבל עד לפורטל, עוד הזמן לפנינו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ב באלול ה'תש"ע 15:41, 22 באוגוסט 2010 (UTC)
למחוק תמיד אפשר, אך הזמן שעובר אינו חוזר. ובקשר לנושא: לדעתי יש בכך עידוד רב שהוכיח את עצמו, לעודד חבדפדים להביא ערכים לידי גמר. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ב באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 21:24, 22 באוגוסט 2010 (UTC)
יש הרבה דרכים לעודד חב"דפדים, אני לא רואה את הבלאגן כמוצדק. אשמח לשמוע הסבר. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ג באלול ה'תש"ע 16:44, 23 באוגוסט 2010 (UTC)
מה הם הדרכים? אם יש כאלו, למה לא עושים אותם? --חנה 03:01, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
למשל, מיזמים! ראי חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ד באלול ה'תש"ע 14:55, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
ממש עידוד מדהים מחזק וממריץ... איך לא חשבתי על זה? --קוריצה אהמ לול התרנגולות האנציקלופדיה העולמית פשוט עולמית! 13:35, 25 באוגוסט 2010 (UTC)
חושבני, שכדאי שיהיה ערכים מומלצים, אבל שיופיע שם ערכים משלל הפורטלים כמו ערך אחד של עיר, מושג בחסידות, אישיות ידועה וכו'. כך שכל אחד יתאים את עצמו. מומלץ שיופיעו שם רק דפים מבוקשים. דעתי, העידוד הכי גדול לחב"דפדים, כאשר מישהו מגיב למה שאתה עושה, בלי קשר למיזמים שזה פרוייקט אישי!--יוסי (מכל מלמדי השכלתי). 13:55, 25 באוגוסט 2010 (UTC)
מסכים מאוד עם יוסי לגבי העידוד. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ו באלול ה'תש"ע 15:20, 25 באוגוסט 2010 (UTC)

תבנית:ציטוטון

הנני לבשר בשורות טובות לקהל הרחב, על תבנית חדשה ומתקדמת בשם {{ציטוטון}}.

התבנית נועדה לצטט בתוכה אגרות, מכתבים וכדומה.

ראו ההבדל:

עד עכשיו היה נהוג לעשות כך:

אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח.

ועכשיו:

"אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח". --קוריצה אהמ לול התרנגולות האנציקלופדיה העולמית פשוט עולמית! 14:25, 22 באוגוסט 2010 (UTC)

ייש"כ. נחוץ מאוד. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ב באלול ה'תש"ע 15:42, 22 באוגוסט 2010 (UTC)
הוספתי את {{תבנית:ציטוט}}. התבנית היא שונה מהתבנית הנ"ל, פרטים בויקי. --חנה 03:02, 24 באוגוסט 2010 (UTC)

פישוט השימוש בחב"דפדיה

לאחרונה פתחו כמות גדולה של תבניות שתפקידן לשכלל את רמת הביצועים של חב"דפדיה, אך בד בבד חסרונן הגדול שהם, לדעתי, כלל לא נחוצות והוספתן למערכת רק מעמיסה ומסבכת את השימוש בחב"דפדיה. הצבתי תבנית "למחיקה" ברובן ואני מחכה לשמוע את חוות דעתכם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ד באלול ה'תש"ע 16:30, 24 באוגוסט 2010 (UTC)

דבר סתומים להפליא,ואשמח אם תבהיר כיצד הם מעמיסות וממסבכות? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ד באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 18:34, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
לכל תבנית הוראות שימוש בה והגדרה למה היא מיועדת. פתיחת ריבוי תבניות מעמיסה על ב' העניינים דלעיל. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ד באלול ה'תש"ע 18:38, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
אני מתנגד להסרת התבניות בכל תוקף. רק מי שעורך ערכים בתדירות וחשוב לו מראיהם של הערכים מבין את חשיבותם! ראו דוגמאות בערך שבע מצוות בני נח. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ט"ו באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 02:23, 25 באוגוסט 2010 (UTC)
אני לא הבנתי מה הבעיה שקיים במערכת עוד תבניות ועל מה זה מעמיס. אמנם, אני לא יודע עדיין להשתמש בשלל התבניות, אבל אני חושב שכל אפשרות לשכלול המערכת זה דבר מבורך.--יוסי (מכל מלמדי השכלתי). 13:32, 25 באוגוסט 2010 (UTC)
הבעיה היא שהתבניות הועתקו בהעתקה מסחרית, ללא הבחנה והתאמה מינימאלית. אני מציע להתאים קודם את התבניות לחב"דפדיה ואז ניווכח בנחיצותם (ע"ד מה ששלום התחיל לעשות). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ו באלול ה'תש"ע 15:24, 25 באוגוסט 2010 (UTC)
אם אפשר להסיר א התבנית למחיקה מ[[תבנית:ציטוט]] מכיון שהיא כבר מופיעה בערכים, הן בגלל שכבר הוכחה נחיצותה, והן כדי שלא תקלקל את הערכים בהם היא מופיעה כמו שבע מצוות בני נח. --סקרלט 23:16, 25 באוגוסט 2010 (UTC)
הסרתי. להבא יש לסיים את הדיון בעניין ורק לאחמ"כ להתחיל לפעול בהתאם להחלטה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ז באלול ה'תש"ע 10:55, 26 באוגוסט 2010 (UTC)
בינתיים הסרתי את התבניות שלא הובהרה נחיצותם. להבא יש קודם להציע את התבנית ולקבל את הסכמת הקהילה ורק לאחר מכן להוסיפה לחב"דפדיה. כמובן שבמקרים יוצאי דופן בהם הנחיצות ברורה, אין צורך בהבהרה מראש וניתן להסתפק בהבהרה רטרואקטיבית. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ט באלול ה'תש"ע 14:02, 29 באוגוסט 2010 (UTC)

מזל טוב - 4,000,000!!!

כתבה בחב"ד אינפו על חגיגות ה-4,000,000!

כבר מזמן לא מדובר ב"מיזם חב"די" גרידא. והפעם חב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית - מזנקת לשיא חדש: 1,000,000 (מיליון) צפיות בשלושת החודשים האחרונים בלבד!

האנציקלופדיה החב"דית החופשית הועלתה לרשת ביום ראשון, כ"ד סיוון תשס"ז. המאורע דווח בחב"ד אינפו כ'מהפך בליובאוויטש', אלא שאז טרם ידעו על מימדי המהפכה.

כעבור שנתיים, בתחילה שנה זו (תש"ע), התחילו עורכיה הראשיים של חב"דפדיה לחוש את עוצמתו של מיזם חב"דפדיה כאשר הם הגיעו לשני מליון צפיות. בדיווח של חב"ד אינפו מהמאורע, ניתן לראות את הנתונים דאז: עשרות עריכות ושינויים כל יום, מאות משתמשים רשומים, 3,300 ערכים ולמעלה מ-‏32,000 שינויים עריכות. בסיום פונה המערכת לגולשים שיצרפו לעזור להרחיב את חב"דפדיה.

כיום, בסיום שנת תש"ע, הכפיל האתר את עצמו ל-‏4,000,000 צפיות בדפים, כאשר מיליון מתוכם נצפו בשלושת החודשים האחרונים בלבד! נתונים נוספים: 4,337 ערכים, 85,000 עריכות ומאות שינויים ועדכונים מידי יום.

במקביל נוכל לראות את מגוון אמצעי התקשורת נעזרים במידע שבחב"דפדיה, המצוטטת כמקור לכל נושא השייך לחסידות ו/או חסידי חב"ד.

חב"דפדיה נוסדה על ידי אתר החדשות 'חב"ד אינפו' וכיום הוא פועל גם בחסות האתר 'חב"ד בישראל'.

את הסטטיסטיקות המפורטות של חב"דפדיה ניתן לראות כאן.

מערכת חב"דפדיה מאפשרת לקהל הגולשים להיות חלק ממהמפכה שבעיצומה.

● לכניסה לאנציקלופדיה ● להרשמה


קדימה חב"דפדים - לשיא הבא!... --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ד באלול ה'תש"ע 17:39, 24 באוגוסט 2010 (UTC)

דיון חשוב

שיחה:אברהם ישעיה קרליץ#יחס הרבי. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ז באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 00:26, 27 באוגוסט 2010 (UTC)

עדכוני מערכת

עידכונים חדשים לשיפור מראה חב"דפדיה, לשיקול דעתכם:

1. הסתרת שורת הכותרת בעמוד הראשי.

2. הקטנת גודל הטקסט בהערות שוליים.

3. הסתרת אייקון של קישורים חיצוניים.

אשמח לקבל הערות והארות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ג באלול ה'תש"ע 22:58, 2 בספטמבר 2010 (UTC)
לא הבנתי בדיוק הדבר הראשון. בקשר לשתי הדברים האחרונים - נחוץ מאוד מאוד - יישר כוחכם!! --סקרלט 23:27, 2 בספטמבר 2010 (UTC)
כנס לעמוד ראשי ותראה שאין כותרת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ד באלול ה'תש"ע 11:01, 3 בספטמבר 2010 (UTC)

ערכים אודות אירועים בבית חיינו בימים מיוחדים

מועתק משיחה:יום הכיפורים

לדעתי, באנציקלופדיה חב"דית, יש מקום לשקול תיאור עובדתי היסטורי של תאריכים נתונים, בבית חיינו. אבל זה דבר שדורש החלטה כללית מערכתית. --שיע 11:54, 7 בספטמבר 2010 (UTC)
השאלה היא, עד כמה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ח באלול ה'תש"ע 12:25, 7 בספטמבר 2010 (UTC)

דוגמא להנ"ל, מתאים לדעתי ליצור ערך ערב יום כיפור (אירועים בבית חיינו) שתהיה לו גם [קטגוריה:אירועים בבית חיינו]. לערך זה נעביר את מה שמצוי כרגע ביום כיפור. המידע אודות ארועי בית חיינו בשנים השונות, ראוי להכתב באנציקלופדיה החב"דית, כמובן שהניסוח צריך להיות יותר עובדתי ופחות תיאורי.

מה דעתכם?  --שיע 13:32, 14 בספטמבר 2010 (UTC)

וודאי שראוי לכתוב על אירועים מיוחדים בבית חיינו, אם רק יכתב בצורה אנציקלופדית. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ו' בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 13:50, 14 בספטמבר 2010 (UTC)
לדעתי זה מתאים לאתר יומן 770. כאן זה אנציקלופדיה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ו' בתשרי ה'תשע"א 13:55, 14 בספטמבר 2010 (UTC)
השאלה היא על מה מדובר. את הערך למשל על ערב יום הכיפורים, הייתי מתמצת. אולי שיע ק. יואיל להביא לנו כמה דוגמאות? אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ו' בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים
כרגע יש לי רק בערב יום כיפורים, השאלה אם למחוק את זה מהערך יום כיפור ודי. או להעביר את זה לערך ערב יום כיפור או אולי ערב יום כיפור (אירועים בבית חיינו)? -- נכתב ע"י שיע ק. ששכח לחתום את שמו.
נראה לי שחיים נהר צודק. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ז' בתשרי ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 15:27, 15 בספטמבר 2010 (UTC)
אירועים במחיצת רבינו - לאחר שכתוב - ראוי שייכנסו בתור ערכי 'תאריכים', בתנאי שיש להם חשיבות (לא "כ"ק שליט"א ניענע ידו כמ"פ בחזקה", על-אף שכפשוט כל תנועה של רבינו היא קדושה וכו').זו דעתי בכ"א. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
גם אני חושב שמן הראוי היה להכניס תאריכים עם ארועים מיוחדים כערך נפרד, אך מכיון שחיים ושלום אינם סבורים כך. אז אמחוק אותם מהערך יום כיפור ודי. --שיע 13:17, 27 בספטמבר 2010 (UTC)
בכל אופן, כרגע הערך יום הכיפורים הוא יומן ולא ערך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ט בתשרי ה'תשע"א 13:24, 27 בספטמבר 2010 (UTC)

אתם משיחיים?

? 212.76.112.133 22:26, 15 בספטמבר 2010 (UTC)

באם הכוונה שאנו מאמינים בביאת המשיח ושזה הרבי, התשובה היא - כן. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ח' בתשרי ה'תשע"א 09:57, 16 בספטמבר 2010 (UTC)

והא מנא לך?

מידיעה עצמית. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ' בתשרי ה'תשע"א 13:48, 28 בספטמבר 2010 (UTC)

אבל אם כן האם הינכים מאמינים שהרבי חי בגשמיות??? -- נכתב ע"י מאירי ששכח לחתום את שמו.

תוכל לציין לשם מה זה נוגע? למי זה חשוב?--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה - שיחה 20:59, 25 בנובמבר 2010 (UTC)
שלום, לך.
כשאתה שואל אתם, אתה מתייחס למשתמשי חב"דפדיה כאל מח קולקטיבי. נכון יהיה לשאול מהי עמדתם של הכותבים, כל אחד לעצמו, או מהי מדיניות חב"דפדיה.
דעתי האישית: הרבי חי וקיים בגוף גשמי. --שיע 16:23, 29 בנובמבר 2010 (UTC)

תבנית:צוטט

אני מציע לבנות תבנית צוטט בה כל ערך שפורסם בחב"ד אינפו יקבל תבנית כזו בדף השיחה שלו משהו כמו: "ערך זה פורסם באתר החדשות חב"ד אינפו לרגל... בתאריך..." לדעתי יש בכך כמה מעלות: 1. לרוב שולחים לפרסום רק ערך מושלם, ותבנית זו תהיה סימן שהערך ערך מושלם. 2. זה מעניין את הקוראים לדעת איזה ערך פורסם, אציין רק שתבנית דומה יש במיזמים דומים לחב"דפדיה. אבקש את אישורכם (למרות שבעיקרון מדובר בתבנית שתופיע בדף שיחה וככזו לא צריכה אישור מיוחד). בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י' בכסלו ה'תשע"א, למניינם 08:33, 17 בנובמבר 2010 (UTC)

זה מגוחך. חב"דפדיה היא הרי תחת חב"ד אינפו והפריסום שם הוא חסר משמעות בנידוננו.-- נכתב ע"י אנונימי ששכח לחתום את שמו. "
מסכים עם אנונימי. --שיע 20:32, 21 בנובמבר 2010 (UTC)
מסכים עם שיע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ז בכסלו ה'תשע"א 19:57, 23 בנובמבר 2010 (UTC)
מסכים עם האנונימי, עם שיע, ועם חיים, שהפרסום שם חסר משמעות, שכן ברור שהם ישמחו לפרסם כתבות מוצלחות אודות חב"דפדיתינו. עם זאת, יש חשיבות לערך שפורסם בחב"ד אינפו בכך שלרוב מפורסמים רק ערכים מוצלחים. זאת ועוד: מעניין אותי, לפחות, לפתוח דף שיחה של ערך, ולראות כיצד נראה תמצית נמרצת וקצרה של הערך, כפי שהיא פורסמה באינפו. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז בכסלו ה'תשע"א, למניינם 00:48, 24 בנובמבר 2010 (UTC)

מפעיל מערכת

נראה לי שמשתמש בשם מנוח גם תרם הרבה למערכת ונראה לי שהגיע הזמן לתת לו גם להיות אחד ממפעילי המערכת --ד''ח - שיחה 23:03, 17 בנובמבר 2010 (UTC) דח

א. ההרשאות הם לא עניין של "מגיע". ב. הוא לא תרם יותר מכל אחד אחר. ג. ועיקר: הוא אינו מתמצא דיו בתפעול המערכת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א בכסלו ה'תשע"א 00:48, 18 בנובמבר 2010 (UTC)
כמו למשל כמה בעיות בסיסיות שהוא לא מסכים להגמל מהם, כמו שעושה סוגריים על ידי לחיצה על שני ' במקום על זה ", דבר שגורם לשיבוש רב. ועוד הוספות שאינן אנציקלופדיות. שליט"א וזי"ע לערכים. לעומת זאת, אין ספק שלמנוח תרומה נכבדת למערכת, וגרם לי סיפוק רב בהוספותיו הנכבדות לערכי תנאים ואמוראים כולל תמונות איכותיות. מדובר באדם בעל ידע יוצא מהכלל, נדיר ומקיף!! בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בכסלו ה'תשע"א, למניינם 00:52, 18 בנובמבר 2010 (UTC)
אני לא רואה עניין בדיון הזה, אך רק אציין שהוא תרם פחות מ-200 תרומות ורובם ככולם היו סביב אותם נושאים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א בכסלו ה'תשע"א 00:57, 18 בנובמבר 2010 (UTC)

מתי שאני יצבור כמות גדולה המספיקה ליהיות מפעיל מערכת אז תגידו לי כי אני דווקה מתמצא מאוד בדברים כאלה דרך אגב לחיים נהר ושלום אתם יכולים לתת לי את המייל שלכם כי יש דברים שאני רוצה לומר לכם במייל --ד''ח - שיחה 23:21, 18 בנובמבר 2010 (UTC) דח היום יום יא כסלו ה'תשעא

אתם יודעים מה אני אתן לכם את המייל שלי אבל נראה לי שאתם כבר מכירים אותו אשמח לקבל תשובה --ד''ח - שיחה 23:21, 18 בנובמבר 2010 (UTC) דח היום יום יא כסלו ה'תשעא.

אני אכן מכיר את המייל שלך, ואף שלחתי לך מייל לפני יומיים, אבל לצערי הרב אין קול ואין עונה... גם אין התייחסות מצידך לבעיות שהצגתי לפני שורה, שתפסיק לעשות סימני ראשי תיבות על ידי לחיצה על שני סימני ' במקום ללחוץ על " בלחצן הסמוך ל"אנטר". בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ב בכסלו ה'תשע"א, למניינם 00:40, 19 בנובמבר 2010 (UTC)

עיצוב קישורים חיצוניים

כותבים יקרים שלום. ביצעתי היום שינוי, ופתאום נזכרתי שקודם צריך לקבל הסכמה שלכם לכך. המדובר הוא אודות קישורים חיצוניים ושאלתי היא בשניים:

א' האם להדגיש את הקישור, ביחס לשאר השורה.

לדוגמא כך:

או שמא עדיף כך:

הסיבה לדעתי, שבשלה יש להדגיש הקישור, כי באותה שורה יש פעמים רבות מספר קישורי 'בינווקי' ואלה עלולים לבלבל משתמש שאינו מכיר המערכה ובא לחפש מידע. אני, בהיותי משתמש חדש, זוכר שהעניין הזה גרם לי בלבול רב, כשלא הבנתי על מה בדיוק אני אמור להקיש כדי להגיע ללינק החיצוני.

ב' יש לקבוע מדיניות אחידה בנושא, קישורים חיצוניים, ראה עוד (קישורים פנימיים), מי מהם צריך לבוא קודם, וכך יהיה בכל הערכים.

מה דעתכם? --שיע 20:40, 21 בנובמבר 2010 (UTC)

ע"פ הידוע לי, לשם העיצוב, המקובל הוא להדגיש את שם הכתבה/הספר, ולאו דווקא את הקישור החיצוני.
באופן כללי, יש סימן פשוט להבין היכן הוא קשור פנימי והיכן חיצוני, על ידי סימון על המילה על ידי העכבר, המציג את ההפניה אליו מפנה הקישור. הצעתו של שיע ק. לא נראית לי מי יודע מה נחוצה, אבל אם לא אכפת לי לפעול לפי ההחלטה אם תתקבל, שמכאן והלאה שהקישור החיצוני הוא יהיה גם המודגש. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט"ו בכסלו ה'תשע"א, למניינם 00:29, 22 בנובמבר 2010 (UTC)
המדיניות היא שרק בבביבליוגרפיות מדגישים את שם הספר, בשונה מקישורים חיצונים אחרים, בהם ניתן להבחין בגוון קישור שונה. כמו כן, הקישור החיצוני צריך ראשון בשורה ולאחריו - הסבר על הקישור עם קישורים פנימיים. "ראו גם" תמיד לפני הקישורים החיצונים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ו בכסלו ה'תשע"א 01:15, 22 בנובמבר 2010 (UTC)
חיים, תודה על העדכון בנוגע ל'ראו גם'.
שלום וחיים, שני הפרטים שציינתם, רלוונטיים למשתמש המיומן ולא לזה המתחיל. בכל מקרה עולה כעת רעיון נוסף שקשור לתמיכה הטכנית של האתר, אולי ניתן יהיה לשנות את צבע הקישורים החיצוניים, כך שיהיה הבדל משמעותי יותר, ולא מינורי כמו שהוא עכשיו? --שיע 01:21, 22 בנובמבר 2010 (UTC)
שיע, ראה את העריכה האחרונה שלי בערך י"ד כסלו תרפ"ט ואמור לי האם הבעיה שהעלית עדיין בעינה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ו בכסלו ה'תשע"א 01:44, 22 בנובמבר 2010 (UTC)
חיים, אכן שיטה פשוטה ולא נתונה במחלוקת. אשתמש בה בעז"ה. --שיע 20:15, 24 בנובמבר 2010 (UTC)