חב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 5

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
גרסה מ־18:26, 24 באוגוסט 2010 מאת חיים נהר (שיחה | תרומות) (פתיחת ארכיון נוסף)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מיזם ימי השנה

<< >> חודש תמוז

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

בעקבות מיזם ימי השנה וסיום פתיחת ערכים על כל יום מימי חודש תמוז, התעוררה השאלה מה לעשות עם הערכים על התאריכים הספציפיים. לי נראה שצריך ליצור מכל הערכים הללו הפניות ולהעביר את המידע (הקלוש בד"כ) לערכים רולוונטיים. מה דעתכם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:25, 18 ביולי 2010 (UTC)

לי נראה שכדאי להשאיר במתכונת הרגילה, ולהפנות לערכים מורחיבים אודות היום. כדי ליצור מראה אחיד. --בברכה, היום ז' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 13:28, 18 ביולי 2010 (UTC)

מיזם חדשות

ושוב הצעה חדשה עלתה בבית המדרש (כתוצאה מהצום!): מה דעתכם לפתוח בעמוד הראשי מדור חדשות (אפשר לראות בויקי, למה אני מתכוון) ובו יוכנס ידיעות מעניינות של חב"ד כאשר משם יהיה הפניה לערכים לדוגמא:‫ "בכינוס השלוחים שנערך ב770 זכו 100 שלוחים בהגרלה על כספים מאת הנדב הרב קרליבך מלוס אנג'לס‬". זה כמובן דוגמא בלבד. הנקודה שחייב לעלות רק ידיעות מעניינות ובנוסף שיהיה מספיק ערכים שקיימים באותו ידיעה. זה כמובן יגרום לערכים לא ידועים שיכנסו אליהם. זוהי רק דעתי, ומה דעתכם?--יוסי (מכל מלמדי השכלתי). 20:53, 20 ביולי 2010 (UTC)

בעד. --בברכה, היום ט' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 20:55, 20 ביולי 2010 (UTC)
הרעיון עלה בעבר ובאופן עקרוני ודאי שהוא חיובי. בפועל, צריך מישהו שייקח את העדכון על עצמו. כדי אכן להיווכח שאנו רציניים בעניין, אולי כדאי להחליט שאחר שנסיים עם כמה מיזמים "תקועים", נעבור לחדשות. מה דעתכם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:03, 21 ביולי 2010 (UTC)
העליתי את הרעיון בעבר, דעתי שאחרי שנגיע לפחות לרמה מינימלית של שלימות במיזמי: בתי חב"ד, מוסודת, הסטורי', ליובאוויטש וחילי', תניא וכיו

,ב אפשר להתפנות לדברים אחרים. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

אני מסכים על הנ"ל בצורך להמתין, אבל אני חושב שצריך לחלק, משום שתניא והדומים לו, אין בדרך כלל כלל קשר לחדשות, אבל קהילות תאריכים ואנשים צריכים להגיע לכמות מורחבת של ידע. בקיצור, לפי הקצב העכשווי (אם אפשר לומר), בתוך חודש לכבוד ח"י אלול (לדוגמא) להתחיל ברעיון.

נ.ב. לדעתי החדשות יגרמו לפתוח ערכים חדשים שבאמת זקוקים להם.--יוסי (מכל מלמדי השכלתי). 19:21, 21 ביולי 2010 (UTC)

בתי חב"ד בישראל

האם לא כדאי להשאיר סקירה מקוצרת (בדוגמת הסקירות הקיימות) על כל בית חב"ד כולל גם על הבתי חב"ד להם יש 'ערך מורחב' - בנוסף לערך המורחב.

מצטרף. כדאי שיהיה נוסח זהה בכל הבתי חב"ד מלבד ההפניה. משהו קצר, כמו שם המנהל, הגיע בשנת, פעילים נוספים, ומוסדות עיקריים בקצרה. שאר המידע יהיה בהפניה.(האורך לא יעלה על 2 שורות).--יוסי (מכל מלמדי השכלתי). 10:28, 23 ביולי 2010 (UTC)
ודאי. ע"ד שעשיתי ל"אביטל" ו"אבן יהודה". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:19, 23 ביולי 2010 (UTC)

ערכים לאיחוד

כדאי להפנות מהשינויים אחרונים לקטגוריה, לא? --אסאך הצלחה, און א פרילעכע טאג, היום ט"ו באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 18:16, 26 ביולי 2010 (UTC)

תוכל להסביר את עצמך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:20, 26 ביולי 2010 (UTC)
גם הכותרת היא חלק מהשאלה. האם כדאי להפנות מהשינויים אחרונים לקטגוריה:ערכים העומדים לאיחוד? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ט"ז באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 05:36, 27 ביולי 2010 (UTC)
לבקשתך, הוספתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 08:56, 27 ביולי 2010 (UTC)
תודה. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ט"ז באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 13:17, 27 ביולי 2010 (UTC)

ראשונים

מה עדיף, שיהיה בראשי תיבות כמו רש"י ורמב"ם, או בשמות מלאים רבינו שלמה יצחקי, ורבי משה בן מיימון? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ז באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 17:27, 28 ביולי 2010 (UTC)

אצטרך להחליט לבד. לדעתי עדיף שיהיה בשמות מלאים. מישהו ממפעילי המערכת מוכן להעביר? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ח באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 16:13, 29 ביולי 2010 (UTC)
מה נהוג בויקיפדיה? ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
הכל בראשי תיבות. שיהיה כך. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ח באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 19:05, 29 ביולי 2010 (UTC)

בעיה טכנית

יש לאחרונה מספר משתמשים חשובים, שלמרות שהזינו את כתובת הדוא"ל שלהם בהעדפות, אז אי אפשר לשלוח אליהם אימייל.

  • משתמש:תקשורתן הזין אימייל, ואף שלח לי בדוא"ל תמונה של דף העדפות שלו בו הזין אימייל, ואף העתק של "אישור דוא"ל" מהמערכת

וכן משתמש:חב"ד. הבעיה היא שהמערכת לא שולחת להם אימייל לזיהוי. כדאי לבדוק, אולי זה מגיע לספאם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:17, 29 ביולי 2010 (UTC)

א. למשתמש תקשורתן שלחו אישור לזיהוי.
ב. איך אפשר לבדוק אם זה ספאם? ואיך נראה לך שאפשר לעשות ספאם כזה? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ח באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 16:14, 29 ביולי 2010 (UTC)
בודקים בתווית "דואר זבל". פעמים רבות מיילים אוטומטיים מזוהים כדואר זבל. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:59, 29 ביולי 2010 (UTC)

"חסידות" או לא?

המשך משיחה:ברסלב

התחלתי להעביר משמות החצרות וכדו' ללא תואר (למשל מ"חסידות ברסלב" ל"ברסלב"). במחשבה שניה ואחר עיון נוסף בשיחת משתמש:חיים נהר/ארכיון 3#שושלות נראה שכן יש מקום ל"חסידות" כיון שזהו אכן מתושף לרוב מוחץ של ה'חצרות' הקיימות. החסרון בזה הוא שיהיו כאלו שיהיו "יוצאי דופן" והיתרון בזה הוא שזה קצת יותר מגדיר את הערך. מה דעתכם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:01, 1 באוגוסט 2010 (UTC)

התחלתי להעביר ל"חסידות". טרם סיימתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:56, 2 באוגוסט 2010 (UTC)

תבנית:דמות

במקום חסיד, ובמקום לחכות עד שיגיע, אני פותח דיון: מה דעתכם על התבנית החדשה שהביא חסיד, הכוללת פרטים מלאים של כל גדול בישראל בתבנית מסודרת. אני רואה בזה דבר חיובי. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ג באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 14:08, 3 באוגוסט 2010 (UTC)

גם אני. לפני כן יש צורך להתאימו לחב"דפדיה בגשם וברוח. מקווה עוד היום להתפנות לזה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:10, 3 באוגוסט 2010 (UTC)
סימתי לשנות. מחכה לחוות דעתכם. באם זה יצליח, צריך לעשות כדקוותא, לכל הקטגוריות הראשיות בחב"דפדיה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:25, 11 באוגוסט 2010 (UTC)

לצורך הצבת התבנית של להעתיק ולהדביק את הטקסט:

{{דמות
|שם=
|תמונה=
|תיאור=
|לידה=
|פטירה=
|מקום פעילות=
|תפקידים נוספים=
|רבותיו=
|תלמידיו=
|חיבוריו=
|השתייכות=
}}

--חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:27, 11 באוגוסט 2010 (UTC)

דעתי חיובית, נחכה לחסיד. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום א' באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 17:30, 11 באוגוסט 2010 (UTC)
חסיד העלה אותה. התחלתי קצת להטמיע את התבנית בערכים בכדי לראות את הצורך בשיפוצים. כבר מה לתקן, אל דאגה.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:40, 11 באוגוסט 2010 (UTC)
כעת צריך, לכל לראש, לסדר את תבנית:בית רבי ולהורידה לתחתית הערכים. אטפל בזה מחר, בעז"ה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:12, 11 באוגוסט 2010 (UTC)

תאריך לועזי

יש לשקול:

א. להוסיף תאריך לועזי עם הציון "למנינם", כל עוד שלא הוכח שהדבר מותר בלי הציון "למנינם". יש פוסקים שסוברים שזה חשש דאורייתא.

ב. להוסיף בכל הערכים על השנים העבריות כנ"ל. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ו באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 14:53, 6 באוגוסט 2010 (UTC)

מה המקור לכך? במכתבים של הרבי מופיע פעמים רבות ללא "למנינם". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:52, 7 באוגוסט 2010 (UTC)
המהר"ם שיק (יורה דעה, קע"א) רואה בכך איסור של ממש: "כמו שאומות העולם מונין למניין הנוצרי... איסור דאורייתא של 'ושם אלהים אחרים לא תזכירו'... כיוון שעל ידי המניין עולה על הזכרון מחשבה (של היוולדו של אותו האיש יש"ו)".

גם גדולי ישראל לא נמנעו מלהזכיר תאריכים אלה הזכירו בתוספת "למניינם".

למשל בשו"ת הרמ"א (סימן נ"א) מוזכר: "שנת אלף תקמ"ו בדיצמבר למספרם" (1546 לספירה הנוצרית). ובשו"ת חוות יאיר (סימן קפ"ד), בתארו את המצאת הדפוס "דפוס ויניציאה שנת אלף תכ"ח למספרם" (1428), ועוד...

בנוע למכתבי הרבי, מקור בבקשה. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ב' באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 15:58, 12 באוגוסט 2010 (UTC)

דפדוף מהיר באג"ק: אג"ק ח"א אג' ט - י"ט, כולל שנה לועזית ללא "למנינם". בשאר הסדרה מופיעים מאות אג' עם ציון חודש ויום לועזי כנ"ל. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:46, 12 באוגוסט 2010 (UTC)

תמונות

לאחרונה מישהו מעלה לכאן תמונות שאין עליהם שום כיתובית, ויש אפשרות לאינשי דלא מעלי להעתיק אותם מכאן ללא מתן קרדיט, אולי אפשר לבקש מהטכנאי של אינפו שישים עליהם כיתובית "חב"דפדיה" כמו בחב"דאינפו? (חיים, מה האימייל שלו, תוכל לשלוח לי?) --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ו באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 16:47, 6 באוגוסט 2010 (UTC)

כל מה שמתפרסם בחב"דפדיה הוא תחת רשיון שתוכנו הוא ויתור על זכויות היוצרים תמורת מתן קרדיט. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:54, 7 באוגוסט 2010 (UTC)

חכם גרוזיני?

?

מישהו כתב לי: חכם גרוזני (אלאשוילי או מיכאלשוילי) שכתב ס"ת לכב' הרבי מה"מ.

מישהו יודע אם זה נכון? ובמי מדובר? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ח באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 19:48, 8 באוגוסט 2010 (UTC)

או דילמא מדובר ברב שמחה גורודצקי (הוספה לאח"ז: לא נראה לי.). חסיד מחוץ לחשבון, שנאלץ במקום להיכנס לפתור תרגילי חשבון...
אהבתי... --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ח באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 19:55, 8 באוגוסט 2010 (UTC)
בכלל, אצלי עכ"פ, צריכים לפתור פעמיים תרגילי חשבון עד שנכנסים לחשבון. בזמן הזה, אני מעדיף להכנס לחשבון, ולחסוך זמן מיותר... --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ח באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 19:55, 8 באוגוסט 2010 (UTC)

תבנית:מחלוקת

בעקבות מחלוקות ארוכות בערכים מסויימים, ניכר הצורך ליצור תבנית שתתריע על מחלוקת כלשהי בערך ולהפניה לדיון מתורבת בדף השיחה. מה דעתכם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ד' באלול ה'תש"ע 21:15, 14 באוגוסט 2010 (UTC)

נושא בערך זה נמצא במחלוקת, הינכם מתבקשים שלא לשנותו לפני מיצוי הדיון דף השיחה

המילה מחלוקת משקפת לעיתים מחלוקת בהקשר של שנאה ואלימות, ולפעמים בהקשר של דיון וחילוקי דיעות. כדי שיהיה מובן כהצד השני, כדאי לשנות "על ערך זה מתקיים דיון". --חנה 05:21, 15 באוגוסט 2010 (UTC)
או יותר טוב: "פרט בערך זה שנוי במחלוקת". --חנה 05:25, 15 באוגוסט 2010 (UTC)
מצטרף לדעה הראשונה של חנה, משום שלא מומלץ כלל להשתמש במילה מחלוקת בנוגע לערכים וכו'...--יוסי (מכל מלמדי השכלתי). 05:32, 15 באוגוסט 2010 (UTC)
יוספי, לא רק שלא מומלץ להשתמש במילה "מחלוקת", גם מוטב להימנע ממחלוקת בפועל. אך דא עקא ולפעמים אין הדבר כן ולכן הוכר הצורך בתבנית. בינתיים שיניתי להצעה הב' של חנה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ה' באלול ה'תש"ע 17:28, 15 באוגוסט 2010 (UTC)

פרשת השבוע

בחודשים האחרונים קורמת עור וגידים הקטגוריה של פרשיות השבוע. לפי הצעתו של חיים נהר אני מעלה לדיון שאלה ובקשת חוו"ד מהמשתמשים.

האם מיועד הערך לתמצות הפרשה בקצרה ומקסימום בתוספת כמה מילים על משמעות הפרשה בחסידות או שיש מקום בערך להוראות שלומד הרבי מפרשת השבוע כולל סיכום קצר משיחות והוראות הדבר מלכות?--לל (שיחה) 02:35, 16 באוגוסט 2010 (UTC)

לדעתי יש מקום להרחבה, בפרט אם היא נעשית באופן עקבי. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ו' באלול ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 02:39, 16 באוגוסט 2010 (UTC)
הערך כפי שנפתח על ידי בכל שבוע, הוא רק בסיס להרחבת הערך והוספת הפן החב"די. כמובן, אי אפשר שזה יהיה ליקוט של עיבוד מלקו"ש וכדו', אלא זה צריך להיות תימצות של רעיונות מהרבי ושאר רבותינו נשיאינו, תוך דגש על ההקבלה לפרשה בפשט. אפשר גם להוסיף פיסקה של הוראות של הרבי מהפרשה וכדו'. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ו' באלול ה'תש"ע 19:54, 16 באוגוסט 2010 (UTC)